Castle Wolfenstein?

Medlem
Castle Wolfenstein?

Hej,

Jag känner att det är lite torrt på spelfronten just nu, inte så att det finns för lite spel, snarare är jag lite vilsen VAD jag ska spela...

Jag har sneglat lite på Wolfenstein-serien och tänkte höra med er om den är något att ha?
Så som jag förstått det kom det ett spel 2001 (Return to Castle Wolfenstein) som var det första spelet sedan 90-tals versionen.
Sedan dröjde det till 2009 (Wolfenstein) innan ett nytt spel i serien kom (som jag spelade mycket kort).
Inget av dessa är intressant för mig då de är lite för gamla.

Men 2014 kom Wolfenstein: The new Order med efterföljarna The old blood (2015) och The new colossus (2017).

Frågor:
1. Är det lämpligt att börja med The new order och sedan köra på med old blood vidare mot the new colossus?
2. Är spelen från The New order och framåt bra och värda att spela?

Tack på förhand för all input


signatur

MODERKORT: ASUS Prime Z790 [] CPU: 13600K [] GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC [] RAM: Kingston Fury Beast 32 GB DDR5 [] LAGRING: Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 4 2TB [] KYLNING: Corsair iCUE H150i RGB Pro XT [] PSU: Corsair AX860i platinum [] BILDSKÄRM: LG 34GP950G 180hz [] CHASSI: Fractal Design Define 7

Medlem

The New Order var en riktigt trevlig, oslipad diamant. Jag tyckte inte uppföljaren (New Colossus) var fullt lika bra. Framförallt upplevde jag tempovariationen och AIn som bättre i det första spelet. Det andra spelet är också lite väl... flamsigt för min smak. Med det sagt är de båda bra spel. Old Blood kan jag inte uttala mig om då jag aldrig provade det.

Medlem

Man kan spela "The Old Blood" bara för det här

Fragtjuv

Tycker faktiskt att de är bra allihop. Return to Castle Wolfenstein har ju några år på nacken och har kanske inte åldrats så bra i alla avseenden men vill du ha lite mer old school FPS så tycker jag att du ska testa det.

De senare Wolfenstein gjorde av svenska Machine Games är riktigt riktigt bra spel så de är säkra kort.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

aaah, vilka minnen med RtCW. Bra spel, ska dra igenom det igen.

gillade The new order väldigt mycket, Old Blood var bra men inte riktigt samma nivå.
Har ej spelat Colossus ännu. Tror dock det är grymt också.

Men jag skulle spela New order -> Old Blood -> Colossus om jag var du. Tror inte RtCW är nödvändigt i sammanhanget om du inte vill.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

"Inget av dessa är intressant för mig då de är lite för gamla"

Men ändå har du ett Snes som användarbild och namn?

Medlem

Tack för alla svar! Det blir till att köpa The New Order som är billigt nu och följa upp med de andra efter det.

Skrivet av Fr0gg0.:

"Inget av dessa är intressant för mig då de är lite för gamla"

Men ändå har du ett Snes som användarbild och namn?

Touche!
SNES ligger mig varmt om hjärtat som konsol och jag har en retro-pie hemma, men så roligt var inte 90-tals Wolfenstein och 2001 känns lite väl daterat och inte särskilt retro.


signatur

MODERKORT: ASUS Prime Z790 [] CPU: 13600K [] GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC [] RAM: Kingston Fury Beast 32 GB DDR5 [] LAGRING: Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 4 2TB [] KYLNING: Corsair iCUE H150i RGB Pro XT [] PSU: Corsair AX860i platinum [] BILDSKÄRM: LG 34GP950G 180hz [] CHASSI: Fractal Design Define 7

Medlem
Skrivet av SNES:

Tack för alla svar! Det blir till att köpa The New Order som är billigt nu och följa upp med de andra efter det.

Touche!
SNES ligger mig varmt om hjärtat som konsol och jag har en retro-pie hemma, men så roligt var inte 90-tals Wolfenstein och 2001 känns lite väl daterat och inte särskilt retro.

Hur gick det - gillade du New Order? För övrigt är det lite lustigt att vi har nästan på pricken samma dator-setup med skillnaden att jag har Acers X34A istället för Asus' variant

Medlem

RTCW är fortfarande det bästa online liret någon sin imho

Den nya tappningen på Wolfenstein är tyvärr en ojämn historia. Bitvis briljant, bitvis riktigt dålig, men överlag något jag tycker man bör spela om man gillar FPS-spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar