Ny Fallout 76 multiplayer trailer

Medlem
Ny Fallout 76 multiplayer trailer

Bethesda har släppt en ny trailer med multiplayer delen.
Ser ju ganska skoj ut. Tror det här blir inte så farligt som många gnäller om. Men vi får väl se hur slutprodukten blir.

(om ngn kan tipsa hur man göra en embedd här...., tack]

Releasehästryttare

markera youtube länken och tryck på video knappen

Moderator | Testpilot

Ny trailer kanske men verkar inte vara nå nytt innehåll av det jag skummade igenom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyvärr är precis detta som jag fått från allting jag har hört och läst om F76. Hela trailern börjar med det jag absolut inte vill ha i mina spel. Vill inte gå runt å utforska å helt plötsligt kommer någon som har all tid i världen och spelar 24/7, medans man själv endast har 30m-1h per dag som mest, och spränger bort en med vapen som man inte ens är i närheten att få tag på.

Medlem

Jag saknar V.A.T.S.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Tyvärr är precis detta som jag fått från allting jag har hört och läst om F76. Hela trailern börjar med det jag absolut inte vill ha i mina spel. Vill inte gå runt å utforska å helt plötsligt kommer någon som har all tid i världen och spelar 24/7, medans man själv endast har 30m-1h per dag som mest, och spränger bort en med vapen som man inte ens är i närheten att få tag på.

Verkar vara mer som dayz dock?

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Tyvärr är precis detta som jag fått från allting jag har hört och läst om F76. Hela trailern börjar med det jag absolut inte vill ha i mina spel. Vill inte gå runt å utforska å helt plötsligt kommer någon som har all tid i världen och spelar 24/7, medans man själv endast har 30m-1h per dag som mest, och spränger bort en med vapen som man inte ens är i närheten att få tag på.

Spelet kommer ha ett matchningsystem garanterat där du kommer vara inom ett radie utav 5-3 levlar när du solo söker, kör du med en vännner kommer den ta eran avarage level och den avarage level det blir, den level blir alla andra på server med + - 5 levlar.

så nej riktigt dålig ide och som sagt du behöver inte köpa det om du inte vill, eller om du grinar för någon annan dödar dig.

kan ju lova dig spelet kommer mer handla om väl investerade talent poäng och hur duktig fps spelare du är än gear.

om vi nu ska diskutera pvpn, med det sagt kommer flesta nog inte ens röra dig, då det kommer finnas sätt att leta pvp som gör att det inte stör vanliga spelare. som vill spela solo eller bara mot AI:n.

NuZ
Testpilot

Ser roligt ut i MP men PvP kommer vara riktigt kass! Så spelet kommer vara roligt i 1v sen dör det. Kommer finnas way to many twinks där du behåller lvl om de nu kommer något matchmaking system men är så duktig att du hittar endgame grejjer o köttar alla som inte har den tiden att spela. DayZ med lvl är ingen bra ide!!!

Sen hoppas jag cheat engine funkar riktigt bra också nu om de inte släpper moddstöd


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

trevligt dom försöker i alla fall, dock så eftersom det är fallout hur blir det med moddar nu om det ska vara open world pvp

Gen
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Spelet kommer ha ett matchningsystem garanterat där du kommer vara inom ett radie utav 5-3 levlar när du solo söker, kör du med en vännner kommer den ta eran avarage level och den avarage level det blir, den level blir alla andra på server med + - 5 levlar.

så nej riktigt dålig ide och som sagt du behöver inte köpa det om du inte vill, eller om du grinar för någon annan dödar dig.

kan ju lova dig spelet kommer mer handla om väl investerade talent poäng och hur duktig fps spelare du är än gear.

om vi nu ska diskutera pvpn, med det sagt kommer flesta nog inte ens röra dig, då det kommer finnas sätt att leta pvp som gör att det inte stör vanliga spelare. som vill spela solo eller bara mot AI:n.

Fast det stora problemet kvarstår - man kan inte välja bort PvP. Personligen tror jag folk som spelar solo inte kommer köpa spelet utan detta blir ett sådant spel som bara funkar i Co-op vilket ger folk en ärlig chans i PvP.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Tyvärr är precis detta som jag fått från allting jag har hört och läst om F76. Hela trailern börjar med det jag absolut inte vill ha i mina spel. Vill inte gå runt å utforska å helt plötsligt kommer någon som har all tid i världen och spelar 24/7, medans man själv endast har 30m-1h per dag som mest, och spränger bort en med vapen som man inte ens är i närheten att få tag på.

Ugh. Typiskt grinspelare som skyller på att "alla andra" kan spela 24/7 "men inte jag". Istället för att inse att man kanske inte är bäst på allt, så blir det lite enklare. Ingen tvingar dig att spela spelet. Kan du spela några andra spel än single player spel med din mind-set överhuvudtaget ändå? Misstänker ett nej.

Medlem

Hoppas att det blir bra! Blev lite imponerad av hur de hottat upp grafiken sedan Fallout 4 trots att det är samma grafikmotor.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ugh. Typiskt grinspelare som skyller på att "alla andra" kan spela 24/7 "men inte jag". Istället för att inse att man kanske inte är bäst på allt, så blir det lite enklare. Ingen tvingar dig att spela spelet. Kan du spela några andra spel än single player spel med din mind-set överhuvudtaget ändå? Misstänker ett nej.

Hittade gamern som har tid att spendera 8+ timmar varje dag tack vare inget liv eller familj. I kid I kid.

Spelet ser fruktansvärt tråkigt ut. I och med att de plockat bort allt vad ett RPG så har man kvar den sämsta och högst mediokra delarna av Fallout 4, basbyggandet och striderna. Avbeställde min Power Armor Edition här om dagen, detta är verkligen inte något jag vill uppmuntra som kund.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Hittade gamern som har tid att spendera 8+ timmar varje dag tack vare inget liv eller familj. I kid I kid.

Spelet ser fruktansvärt tråkigt ut. I och med att de plockat bort allt vad ett RPG så har man kvar den sämsta och högst mediokra delarna av Fallout 4, basbyggandet och striderna. Avbeställde min Power Armor Edition här om dagen, detta är verkligen inte något jag vill uppmuntra som kund.

Haha, jag önskar jag hade det. Men jag har tid till 1 timme varje dag, max 2. Men spelar bra mycket mindre än så för att jag just har andra som behöver omtanke också. Tycker bara det är så löjligt med allt och alla som ska skylla ifrån sig hela tiden.

Rent spelmässigt så håller jag absolut med dig, sa det från första bilderna där man fick se fallout 4 motorn att det kommer aldrig att bli något av Fallout 76 om dom håller kvar på den.

Medlem

Ser riktigt tråkigt ut :/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

ELF
Medlem

@StenmanJones: Hehe, spelet fryser stup i kvarten för att någon gågonstans använder V.A.T.S ;D


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ge mig bara ett vanligt Fallout fast med co-op... är det så svårt?
Allt måste inte vara PvP.

Medlem

@Ghan:

Precis detta. Ge mig ett vanligt fallout spel med story, massiv karta, RPG element och allt som fallout har att göra. Detta är inget som ett stort fallout fan (jag och ett par stycken inom min kompiskrets som har spelat fallout lika mycket som mig) vill ha.

Fallout fast med val av coop eller inte hade inte suttit helt fel. Men always online, always pvp och några enstaka "quests" (som jag gissar är: gå dit, där finns grejjer som du kan loota för att bygga med. Men vänta! det kommer andra spelare med som du måste slåss med för att få denna loot!).

Jag vill ha story. Jag vill ha RPG. Jag vill ha konversationer med karaktärer. Inte personer som önskar mig cancer för att jag råkade springa in i hans bas när jag utforskade.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Ge mig bara ett vanligt Fallout fast med co-op... är det så svårt?
Allt måste inte vara PvP.

Precis. Isometriskt och turbaserat

Medlem

Ser ballt ut!

Medlem

Nope.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Gen:

Fast det stora problemet kvarstår - man kan inte välja bort PvP. Personligen tror jag folk som spelar solo inte kommer köpa spelet utan detta blir ett sådant spel som bara funkar i Co-op vilket ger folk en ärlig chans i PvP.

Spelet ska ju köras på privata servrar precis som Conan Exiles, vilket innebär att du kan ställa in, modda eller välja bort precis vad du vill.

Gen
Medlem
Skrivet av Ahris:

Spelet ska ju köras på privata servrar precis som Conan Exiles, vilket innebär att du kan ställa in, modda eller välja bort precis vad du vill.

Om så är fallet är det ju intressant.

Medlem

@Ahris:

Får hoppas att så är fallet, men jag gissar på att Betsheda vill få in $$$ genom med en inbyggd "mod" shop i spelet, där man kan betala för diverse premium mods.

Medlem
Skrivet av Gen:

Fast det stora problemet kvarstår - man kan inte välja bort PvP. Personligen tror jag folk som spelar solo inte kommer köpa spelet utan detta blir ett sådant spel som bara funkar i Co-op vilket ger folk en ärlig chans i PvP.

Saken är den jag säger detta med handen på hjärtat, och står bakom det jag säger.

Fler kommer köpa fallout 76 pga det är mp, Yepp du hörde det rätt, fler kopior kommer säljas, senare kommer det komma privat servrar där du kommer kunna slå av pvp säkerligen eller ha en egen server för dig själv.

allt upp till dig enligt mig är detta en utveckling i fallout serien i rätt riktining, det kommer inte vara den 100% korrekta men i rätt håll där det blir som ett diablo i fps.

vilket jag gillar, ja menar alla älskade vi spela diablo i sp men när det kom till spela med andra det vart ju då det blev riktigt skoj.

Men som sagt ingen vill ha någon sp fjant plocka på sig gear sp sen gå in i mp med den.

Såfall får dom komma på en lösning där kör du en SP karaktär så är den låst i sp.

jag tror mycket har med detta och göra vilket skapar kontroversiella saker och problem

Inte nog med detta att göra fallout online only gör att du inte kan spela det piratkopierat lika lätt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Om så är fallet är det ju intressant.

Det är så som är fallet dock är det inte ute vid launch och jag tror inte dessa karaktärer kan som spelats på privata kan flyttas eller spelas på officela omoddade servrar m.m

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Precis. Isometriskt och turbaserat

Fallout tactics

Gen
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Saken är den jag säger detta med handen på hjärtat, och står bakom det jag säger.

Fler kommer köpa fallout 76 pga det är mp, Yepp du hörde det rätt, fler kopior kommer säljas, senare kommer det komma privat servrar där du kommer kunna slå av pvp säkerligen eller ha en egen server för dig själv.

allt upp till dig enligt mig är detta en utveckling i fallout serien i rätt riktining, det kommer inte vara den 100% korrekta men i rätt håll där det blir som ett diablo i fps.

vilket jag gillar, ja menar alla älskade vi spela diablo i sp men när det kom till spela med andra det vart ju då det blev riktigt skoj.

Men som sagt ingen vill ha någon sp fjant plocka på sig gear sp sen gå in i mp med den.

Såfall får dom komma på en lösning där kör du en SP karaktär så är den låst i sp.

jag tror mycket har med detta och göra vilket skapar kontroversiella saker och problem

Inte nog med detta att göra fallout online only gör att du inte kan spela det piratkopierat lika lätt.

Tror också att det kommer att sälja pga MP men just pga Co-op MP och säkerligen inte pga PvP MP. Sen håller jag inte med jämförelsen med Diablo 3 då D3 är helt och hållet uppbyggt runt Co-op och inte PvP då PvP är en egen liten instans som man aktivt måste gå in i (med andra ord en procent av spelet)

Medlem

Saken är ju den att jag tyvärr inte kan se detta fungera på privata servrar med endast dina polare då spelet är BYGGT på att du ska slåss emot andra (varför skulle de annars göra så att det INTE går att stänga av pvp och du ALLTID är online?). Det är ju det som är hela idén med spel som dessa. Kolla bara på Rust, ARK och Conan Exiles. Hur kul är det egentligen att inte ha något hot emot sig i spel som dessa?

PvE delen i Conan är ganska skit. Det var lätt och när det var avklarat fanns ingenting som kunde göra spelet roligare... Förutom pvp delen. Men den delen är även den del som tekniskt sett gör att jag lessnar på en gång. Men utan pvp delen finns det absolut ingenting som är ett hot emot dig. Även purge mekaniken i Conan är ganska lätt att handskas med. Så den delen är inte heller någonting som räddar det spelet.

I det stora hela vill jag helt enkelt inte ha en Fallout stämpel på detta spel. Fan, de kunde lika gärna ha gjort en helt ny IP av det hela istället för att ta en stor risk med Fallout IPn. För själv tror jag det kommer sälja, absolut, men folk kommer lessna ganska så fort å sedan överge spelet. Och försäljnings siffrorna kommer göra de antingen kommer lägga ÄNNU mer tid på att försöka hålla igång spelet eller helt enkelt bara fortsätta i denna stil med sina kommande spel. Vilket är vad jag INTE vill ha.

Fallout, och framförallt Elder Scrolls (för varför skulle de helt enkelt inte kunna ändra sina planer för TES6 om detta kommer sälja som smör?), är sådanna spel som jag vill ha tung story, mycket side quests, många intressanta och mindre intressanta NPCer att snacka med. Loot, utforskande och helt enkelt ha en bra tid med. Släng in coop i det där folk kan hoppa in och ut i och det är ett stort plus i kanten men ingenting som jag absolut behöver. Men jag vill inte ha en hel hög med random folk som ploppar in i mitt spel å gör allt för att griefa, mörda och helt enkelt göra att min tid i spelet blir ett helvete.

Ja, de kommer arbeta emot griefing... Men griefers hittar alltid nya sätt att griefa. Det är bara så det fungera. Å fuskande kommer bli stort. Som det alltid blir i onlinespel. Speciellt i början när systemet inte kan upptäckta dem. Det kommer alltid att behöva arbeta emot detta men i det stora hela så kommer fusken att uppdateras lika snabbt som de känns av systemet.

I det stora hela tror jag absolut inte på detta spel och inte är någonting jag vill ha.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Ge mig bara ett vanligt Fallout fast med co-op... är det så svårt?
Allt måste inte vara PvP.

Håller med även om jag lutar mer åt enbart SP.
Ge mig ett fallout i witcher 3 klass, är det för mycket begärt?
Det är det såklart, men one can dream

12
Skriv svar