Yes! Spider-Mans värsta fiende dyker upp i Playstation 4-spelet

Robot
Yes! Spider-Mans värsta fiende dyker upp i Playstation 4-spelet

Calle är smått exalterad av den senaste läckan.

#dock-ock, #spider-man, #tentaklar


Medlem

Han heter Otto Gunther Octavius!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Moderator | Testpilot

Slutet på Superior är så jäkla bra.

- Its you!
- The one and only.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trodde hans värsta fiende var Green Goblin/ Hob Goblin.

Avstängd
Skrivet av Rior:

Trodde hans värsta fiende var Green Goblin/ Hob Goblin.

Ja googlar man på "spiderman worst enemy" så säger alla Green Goblin.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

efter Superior Spider-Man kan jag nog tycka att "Doc ock"
ändå gick förbi Green Goblin, visst att han dödade gwen men Doc dödade ju och tog över självaste Peter Parker!
Men faaaan vad taggad man är

Medlem

Fick lära mig för cirka 25 år sen att Green Goblin var hans värsta fiende och de har jag klammrat mig fast vid sen dess.

Medlem

Green goblin är väl ärkefienden men värsta fienden är väl Venom?


signatur

Burn in the light.

Medlem

@redruM: Venom är "ny" jämfört med klassikerna Green Goblin och Doc Ock.

Har inte hängt med i serien sedan tidigt 90-tal, säger ni att Peter dog och Doc Ock nu är Spider-man???


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redruM:

Green goblin är väl ärkefienden men värsta fienden är väl Venom?

Färg Goblin är också hyfsat trist, i mitt tycke. Venom är dock en favorit, men alltid sett Dock Ock som ärkefienden.


signatur
Medlem

@Mirage: Allt är tillbaka till det normala nu (har jag för mig), men ja, det var en story från några år sedan. Doc Ock var döende, men lyckades precis innan han dog byta kropp med Parker. Det gjorde att han blev Spindelmannen och Parker dog, och Superior Spider-Man är nog banne mig det bästa jag läst i serietidningsväg på år och dar. Man följde Doc Ock under hans tid som Spindelmannen/Peter Parker, och hur han både hade svårt att skaka av sig sina onda tendenser samtidigt som han genuint försökte att vara en bättre Spindelman än Parker någonsin var.

Om du är intresserad av att läsa serietidningar så kan jag rekommendera den varmt. För min del har Green Goblin och Venom alltid varit Spiddes främsta fiender, men Superior Spider-man gjorde väldigt mycket för att tråckla in Doc Ock där också, för mig. Det är den bästa skurkstorylinen jag läst på väldigt länge.

Medlem

@Ercarret: Tack för infon! Jag gillade aldrig Doc Ock själv, tyckte han var tråkig. Hur återställer man att Parker dog eg? Eller gjorde dem det som en sidostory som "kunde" ha hänt, och så gick vanliga storyn vidare?

Jag har inte tålamod för serietidningar längre, föredrar böcker


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Det var några år sedan jag läste den så jag minns inte alla detaljer, men nej, det hände verkligen. Ingen alternativ berättelse.

Jag har för mig att Doc Ock hade tillgång till Parkers alla minnen, vilka så småningom återskapade Parkers medvetande, som i sin tur började bråka med Doc Ocks. Doc Ock kom så småningom till slutsatsen att det egentligen var Parker som var den "superior" Spindelmannen och släppte taget, vilket gjorde att Parkers återskapade medvetande kunde ta kontrollen igen.

Något åt det hållet, men det var som sagt rätt många år sedan nu.

Medlem

@Ercarret: Tack för svar Spindelmannen var DEN serietidningen förutom Judge Dredd som jag följde när det begav sig


signatur

I drank what?

1
Skriv svar