Teasern för The Elder Scrolls VI avslöjade var delar av äventyret utspelar sig

Robot
Teasern för The Elder Scrolls VI avslöjade var delar av äventyret utspelar sig

Skugganalyser, kartografi och fågelskådning bevisar vilken del av världen vi flyger över.

#bethesda, #e3-2018, #starfield, #the-elder-scrolls-vi


Får man hoppas på samma, gamla förlegade grafikmotor?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Får man hoppas på samma, gamla förlegade grafikmotor?

Grafikmotorn är inget direkt problem, problemet är deras spelmotor. Och jag skulle gissa att de kommer köra Creation Engine igen ja. Bethesda är inte en duktig utvecklare nog för att släppa den. Jag undrar varför de inte tar hjälp av ID eller Arkane som använder sig av id Tech respektive Void engine för sina spel. De arbetar ju ändå nära dem så varför inte ta hjälp av dem att faktiskt göra spelet mera modernt? Och för de som börjar käfta om moddar, klart som fan att de kan bygga in modstöd direkt så schhhh! Det hade ju varit skönt att få att Bethesda spel som inte kräver inofficiella patcher för att fungera.
Gällande moddar så misstänker jag även att detta spel kommer komma direkt med Creation Club vilket i sig är ett jävla skitsystem men det är bara vad jag tror.

eld
Medlem
Skrivet av Esri:

Grafikmotorn är inget direkt problem, problemet är deras spelmotor. Och jag skulle gissa att de kommer köra Creation Engine igen ja. Bethesda är inte en duktig utvecklare nog för att släppa den. Jag undrar varför de inte tar hjälp av ID eller Arkane som använder sig av id Tech respektive Void engine för sina spel. De arbetar ju ändå nära dem så varför inte ta hjälp av dem att faktiskt göra spelet mera modernt? Och för de som börjar käfta om moddar, klart som fan att de kan bygga in modstöd direkt så schhhh! Det hade ju varit skönt att få att Bethesda spel som inte kräver inofficiella patcher för att fungera.
Gällande moddar så misstänker jag även att detta spel kommer komma direkt med Creation Club vilket i sig är ett jävla skitsystem men det är bara vad jag tror.

För att komplicerade spel medför komplicerade problem.

Varken Id eller Arkane gör såna spel, det gjorde heller inte firaxis när de använde gamebryo, därför deras spel inte hade samma problem som bethesda hade.

Medlem

Jag fick för mig att det är High Rocks kustlinje till Hammerfell. Tror det också kommer utspela sig i dessa två provinser.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Ska de använda samma motor som tidigare så får de se till att optimera skiten bättre än vad Fallout 4 var. Huva att ett sådant spel kan ha så kass optimering.

Medlem
Skrivet av eld:

För att komplicerade spel medför komplicerade problem.

Varken Id eller Arkane gör såna spel, det gjorde heller inte firaxis när de använde gamebryo, därför deras spel inte hade samma problem som bethesda hade.

De har haft EXAKT samma problem med sin motor sedan Oblivion. Bethesda är värdelösa på att ta hand om sin motor, den är fruktansvärt instabil och de klarar inte av att hantera buggar. Kolla bara Switch porten av Skyrim, den versionen hade samma buggar som Skyrim hade vid release. Vill man få deras spel att fungera ordentligt så måste man köra unofficial patch till alla deras spel. Vilket visar att de själva är för dåliga, eller bryr sig inte, att fixa felen de har.

Medlem

Nej egentligen är det rätt kass kvalite från bethesda.
Tycker synd om konsolspelarna i det fallet.
Mem verkar inte som dom som spelar på konsol inte har så höga krav då bethesda spel säljer bra till dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Esri:

Och för de som börjar käfta om moddar, klart som fan att de kan bygga in modstöd direkt så schhhh! D

Schhha dej själv. Det är inte många spel och ännu färre AAA-titlar som nuförtiden kommer med öppet modstöd.

Medlem
Skrivet av employed:

Schhha dej själv. Det är inte många spel och ännu färre AAA-titlar som nuförtiden kommer med öppet modstöd.

Och Bethesda skulle dumpa det direkt p.g.a. en ny motor? Skulle inte tro det, de måste ju ha folk som fixar deras spel. Snarare att de dumpar systemet för att trycka på deras Creation Club.

1
Skriv svar