Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Altered Carbon.

Får hålla med om det andra redan har sagt. Riktigt bra.

Mycket bättre än <insert random Marvel series> .


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Happy! Säsong 1 på Netflix.
Svårt att beskriva den, men nån skruvad blandning av Max Payne(spelet), Sin City, Who framed Roger Rabbit och Tim Burton's Batman kanske

https://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMzdlYWZjNjItMDMwZC00Mj...

japp suverän e den.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

StarTrek Discovery på Netflix, kort serie på bara 1säsong/14episoder, väldigt bra serie enligt mig.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kollade precis klart på The Fall med Gillian Andersson. Tre korta säsonger med totalt 17 avsnitt. Skönt format, blev sällan direkt utdraget som Netflixs 13 avsnitt långa säsonger.

Gillade karaktärerna, ingen var felfri och det fanns också gott i "skurkarna". Gillar när regissörer vågar dröja kvar hos karaktärerna efter dialogen så man får se deras ansikten tala lika mycket. Många sådana scener.

3 tjock-teves av 5 möjliga.

Såg den förra året, gillade hennes tolkning av karaktären. Hade gärna sett mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Patrick Melrose på HBO med Benedict Cumbersquatch, rekommenderas starkt, endast 5 avsnitt dessutom.

Releasehästryttare

@marcus8958: LUCIFER FÅR EN S4 AV NETFLIX!

Hoppas de ger serien en värdig avslutning nu då.

För er som är nyfikna så finns S1-3 på Netflix.

Medlem
Skrivet av Devan:

@marcus8958: LUCIFER FÅR EN S4 AV NETFLIX!

Hoppas de ger serien en värdig avslutning nu då.

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2018/06/Scree...

För er som är nyfikna så finns S1-3 på Netflix.

Roliga nyheter. Men lär ju dröja minst ett år innan den dyker upp på Netflix.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Releasehästryttare

@marcus8958: Troligtvis ja, men serien skall vara kortare än S1-3 med bara 10 avsnitt i S4 i stället för 24.

Releasehästryttare

The hollow

Såg trailern och va tvungen att testa, glad jag gjorde det, en serie där tre tonåringar vaknar upp i ett rum och har ingen aning om hur de kom dit eller några minnen från innan, de kommer snabbt på att de har superkrafter och kan använda dem för att ta sig runt i denna galna värld.

7/10

Medlem

Death note. (Anime serien alltså.)

Börjar svagt, men blir bättre med tiden. Även om slutet också är lite svagt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Lucifer

Tekniskt sett såg jag klart den då den lades ner men en säsong 4 kommer efter att Netflix tagit över

Riktigt trevlig serie med drösvis av logiska fel men självklart behövs det i denna serien som i de flesta andra så inget man hänger upp sig på. Rapp dialog hyfsade brottsfall samt en mycket tydlig, inte underförstådd som i många andra serier, gudomlighet.

Inte en klockren femma så 4 av 5 blir det självklara betyget!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Förvånad att ingen nämnt Colony. Där jorden kolonialiseras av aliens och upprätthålls med väldigt auktoritära samhällsystem. Riktigt bra, en av de bästa sci-fi serier jag sett.
Colony
https://www.imdb.com/title/tt4209256/

Releasehästryttare

Såg precis klart S2 av The Expanse, och måste hålla med de som säger att denna säsongen va grym, va på väg och ge upp efter S1 men glad jag gav serien en andra chans 9/10

Medlem
Skrivet av Devan:

Såg precis klart S2 av The Expanse, och måste hålla med de som säger att denna säsongen va grym, va på väg och ge upp efter S1 men glad jag gav serien en andra chans 9/10

En av mina favoritserier. Länge sen det gjordes så pass bra SciFi. Gillade personligen båda säsongerna, men tyckte nästan första var bättre.

Undrar dock hur de kommer göra med S4 i o m att den märkligt nog lades ner efter S3. Amazon sköt till kapital för att möjliggöra en fortsättning. Kommer då S4 dyka upp på Netflix också eller släpper Netflix rätten helt?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Godless. Två första avsnitten var riktigt bra 9/10.. resten kanske 7/10 förutom slutet som var patetiskt.. Hade passat bättre som film och där man klippt bort sådant som bara var lull-lull.

Fargo S2 och S3 (såg om igen), S3 är fortfarande klart bäst.

Medlem

Hmm This is England 90 men de var bara 4 avsnitt.
Innan dess Stranger Things S1 S2
Sitter annars och glor genom Preacher i väntan på nästa säsong av Ash vs Evil Dead

Medlem

Såg klart Final Space igår på netflix. 10 avsnitt animerd sci-fi/komedi. Tyckte den var mycket bra.

Releasehästryttare

Tog sin lilla tid men klar med Star trek fram till S2 av Discovery

Sett klart
Star trek: the next generation 10/10
Star trek: deep space 9 8/10
Star trek: voyager 8/10
Star trek: discovery 7/10

Medlem

Preacher. Blev precis klar med S2. Väntar på hela S3 ska vara släppt innan jag börjar på den.


signatur

I drank what?

Medlem

@jonis: The Expanse är en Sy-Fy serie, det är inte Netflix som ligger bakom den.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@jonis: The Expanse är en Sy-Fy serie, det är inte Netflix som ligger bakom den.

Ja precis? Sy-Fy la dock ner Expanse efter S3. Amazon (Prime) plockade då upp rättigheterna och fortsätter med en S4. Min oro gällde huruvida detta påverkar Netflix (Sverige) och dess visningsrätt av Expanse bortom S3. Tvivlar på att Amazon är supersugna på att låta den största konkurrenten visa den parallellt, såvida inte Netflix sitter på ett avtal från Sy-Fy som tvingade Amazon att göra så.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Ja precis? Sy-Fy la dock ner Expanse efter S3. Amazon (Prime) plockade då upp rättigheterna och fortsätter med en S4. Min oro gällde huruvida detta påverkar Netflix (Sverige) och dess visningsrätt av Expanse bortom S3. Tvivlar på att Amazon är supersugna på att låta den största konkurrenten visa den parallellt, såvida inte Netflix sitter på ett avtal från Sy-Fy som tvingade Amazon att göra så.

Då får du se på den via Amazon istället.

Releasehästryttare

Disenchantment 7/10

Matt Groenings (simpsons) nya serie sett i ett medeltida fantasiland, serien handlar om prinsessan Beans äventyr med Älvan Elfo och demonen Luci, då jag inte gillat simpsons på ~15 år så va jag positivt överaskad att jag tyckte om den, det som håller nere poängen är att det kunde vara mer musik och skämten kunde vara roligare, serien är inte riktad till barn, trotts det så är det sparsamt med blod och våld vilket de kunde gjort mer råare.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Såg klart Final Space igår på netflix. 10 avsnitt animerd sci-fi/komedi. Tyckte den var mycket bra.

Såg också igenom den på Netflix. Håller med!! Det började lite svagt och jag tyckte det kanske var lite för knasigt, men tog sig snabbt.

Medlem

Såg Evil dead serien Som är superb..Men dom andra serierna som visas på tv dör ut vid säsong 10-11 alltid samma sak! folk ska gifta sig och skaffa barn i tv programet Och sen ska skådisarna ha fantasi summor till lön Och sen dör serien ut

Catfish ?

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Såg Evil dead serien Som är superb..

Ash vs Evil Dead är grymt bra, tråkigt att säsong tre blev sista säsongen. Säsong 3 finns inte på Netflix än, så jag har bara sett till och med säsong 2.

Medlem

Jag såg nyligen klart första säsongen av serien Dark på Netflix. Det är en tyskproducerad serie som handlar om invånarna i staden Winden där det cirkulerar märkliga försvinnanden av personer i anslutning till ett kärnkraftverk. Kring det hela är det en konstant mystik och övernaturliga händelser.

Serien är en Netflix Original. För närvarande ligger den på 8,6/10 på IMDb. Personligen tycker jag det är uppskattat att det släpps serier som inte enbart är engelskspråkiga på flixen.

Dark @IMDb


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

@Devan: Har börjat se Disenchantment, inledande två avsnitten är rätt svaga men följande 4-5 jag sett höll betydligt högre kvalite. Påminner mycket om Futurama som i mina ögon är hans stora mästerverk, flertalet röstskådespelare finns med i båda också. Ska bli spännande och se hur den artar sig.

Medlem

@TheConsu @Devan: Jag ska nog återaktivera mitt Netflix-konto för att se "Disenchantment" samt den nya serien "Paradise PD" från skaparna av "Brickleberry".

Releasehästryttare
Skrivet av Guybrush82:

@TheConsu @Devan: Jag ska nog återaktivera mitt Netflix-konto för att se "Disenchantment" samt den nya serien "Paradise PD" från skaparna av "Brickleberry".

Funderar på att göra en egen tips tråd för Paradise PD då jag älskar trailern och gillade Brickleberry

Om du nu skall aktivera netflix igen så kolla på Ozark, s2 kommer om nån vecka eller två.

Skriv svar