Hands-on - Vi E3-spelar The Division 2!

Robot
Hands-on - Vi E3-spelar The Division 2!

"Känns lite mer öppet", menar Calle och Emil från mässgolvet.

#e3, #e3-2018, #gameplay, #hands-on, #massive, #the-division-2, #ubisoft


Medlem

Jag förstår inte detta tjatet om "Bullet sponge" fiender. Ja, det tog lite väl lång tid att döda saker vid release men de fixade det med 1.4 uppdateringen som kom i september 2016.

The Division är inte och har aldrig varit ett typiskt Call of Duty eller Battlefield FPS shooter heller, inte för att dem fienderna dör heller efter ett skott om man inte skjuter dem i huvudet.
(CoD WW2 har väldigt svampiga fiender)

Det är en loot shooter rpg som har mer likheter med Destiny än CoD och BF. Din förmåga att skada fiender är baserad på level och utrustning som man har, inte om man kan sätta ett skott i huvudet (Fast det hjälper).

De enda fienderna i The Division som jag skulle kalla bullet sponges idag är slut bossar i Challenging instanser och de dör fort om man är flera som fokuserar eld eller har en väldigt fint inställd build. Samt fiender i Legendary missions eller incursions (raids) och där ska det vara svårt, det är riktat emot dem som har bra gear.

Känns bara som en sådan där sak som folk har hakat upp sig på när de spelade vid release och/eller inte förstår att spelet inte är ett typiskt FPS. Har fått tillrättavisa så många genom åren som bara apar vad andra säger som aldrig har spelat spelet eller inte rört det sedan release.

jag vill flika in att jag har tillsammans med en Geeks discord admin startat en Uplay grupp för alla som vill hitta folk och spela Ubisoft titlar med. Folk spelar men missar lätt varandra på discords sökerspelare kanal. Så hoppa in på discord, skriv till mig (Samma namn) och fråga om att bli inbjuden då man endast kan bjuda in vänner till gruppen (urdumt) så behöver jag erat Uplay namn så jag kan bli vän med er (Usch, social interaktion) och bjuda in er.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Håller med! Snacket om "Bullet sponge" är så himla överdriven.

Ambassadör
Xbox

Ska ta och testa The Division nu när det lagts till i Xbox Game Pass!


signatur

Jump in.

Medlem

Köpte ettan nu när ubi har ganska fin rabatt (€10 för spelet, €8 för season pass).

Blev ju jäkla tänd när det visades på E3, men skaffade det uppenbarligen inte direkt och sen efter allt neg så blev det först nu ^^ Trevligt än så länge och de säger att det är en hel del nya spelare som tittar in nu.

Relik 📜
Skrivet av Maddox:

Jag förstår inte detta tjatet om "Bullet sponge" fiender. Ja, det tog lite väl lång tid att döda saker vid release men de fixade det med 1.4 uppdateringen som kom i september 2016.

Skrivet av Zerox_no1:

Håller med! Snacket om "Bullet sponge" är så himla överdriven.

Ni tolkar det som inbyggt negativt alltså, när andra snackar om det? För mig är det bara ett sätt att beskriva en viss typ av spel, där det helt enkelt krävs många kulor för att sänka fiender - speciellt lite tuffare sådana.

I andra änden av skalan finns titlar som går mer mot realism där ett eller ett fåtal skott räcker, vad som är "bäst" blir mest en smaksak. Jag har inget emot något av koncepten, kör(de) till exempel en del Destiny 2 där det verkligen går åt ammo..


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

@emilakered: Det är mer att termen oftast används negativt för att snacka skit om The Division. Har som sagt fått tillrättavisa folk som häver ur sig sådant som en dålig aspekt med spelet. Personligen ser jag det också som något som skulle indikera dålig spel design där utvecklarna istället för att försöka på intressanta fiender eller spelmekanik runt dem endast gör dem tåliga så det ska ta tid att döda dem.

P.S. Mitt första inlägg var inte inriktat emot er utan jag ville mest bara komma före folket som kommer apa vad de hörde vid release av The Division.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

1
Skriv svar