Fallout 76 är ett onlinespel med basbygge och atombomber

Medlem
Skrivet av KoP:

Han sa singleplayer så då menade han väl singleplayer. Vore ju inte singleplayer om det springer runt en massa annat folk i ens spelomgång. Klart som korvspad.

Jag tolkade det mer som att det innebar att du kan vara ensam och bara bygga och göra din grej helt ensma, inte att du är ensam i sessionen.

Medlem

Jag hoppas innerligt det går att tydligt specificera att man inte vill ha andra spelare i sin spelvärld - även med de bästa funktionerna för att minska griefing och liknande är det ett rent helsike att komma ifrån, oavsett om det är PvE eller PvP. Folk som trollar, dödar questgivers, snor loot/mobs framför näsan på en, bygger om/förstör det man bygger upp... listan kan göras oändlig. Framförallt om man vill ha ett spel som faktiskt går att leva sig in i, då är det sista man behöver duck-jumpande, ninja-lootande, penis-ritande spelare som raserar den inlevelsen.

Förhoppningsvis kommer/har Bethesda inse(tt) detta, annars blir det att stå över, även om det svider rejält att hoppa över ett Fallout-spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

NuZ
Testpilot

@KoP: Jag tolka det som att det är alltid är online och spela solo inte är singelplayer


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vad menas med att det alltid är online, egentligen? Vad inryms i det? Betyder det att det alltid är andra spelare med, eller kan det betyda något så simpelt som att spelsessionen stänger ner sig om man inte är uppkopplad mot internet?

Om man nu faktiskt kan köra spelet själv utan att andra spelare är med, så förstår jag inte varför folk menar att just det här spelet skulle vara ett så gigantiskt avsteg från Fallout-traditionen, jämfört med de tre senaste. Det ser ju ut att vara samma grej men med den här extra onlinebiten, som förhoppningsvis kan skippas. Men är det så att man alltid måste ha med andra spelare att göra, ja då är det en annan femma. Man vill ju åtminstone spela igenom spelet en gång själv så att man lärt sig det, innan man spelar med andra.

Medlem

@PeTTs0n: Lite som GTA Online. Jag hoppas på det med. Spelar gärna med mina barn och då är det skönt att slippa folk som enbart spelar för att förstöra för andra.

Medlem

Usch då.
Jag har inte tid med online grind nu för tiden, tråkigt att missa nästa fallout, men man har ju alltid backloggen med Wolfenstein the old blood, Doom och lite annat att spela istället.

Jag är dock med på att dom expanderar som med Fallout Shelter, men mmorpg(om det nu är det dom menar) upplever jag nästan alltid som cash grabs.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Usch då.
Jag har inte tid med online grind nu för tiden, tråkigt att missa nästa fallout, men man har ju alltid backloggen med Wolfenstein the old blood, Doom och lite annat att spela istället.

Jag är dock med på att dom expanderar som med Fallout Shelter, men mmorpg(om det nu är det dom menar) upplever jag nästan alltid som cash grabs.

Han talade om upp till ett dussin spelare samtidigt per session, så något MMO skulle jag nog inte kalla det.

Medlem

Ingen som nämner Rust? Tycker det påminde mycket om det fast med uppdrag. Nu kanske Rust har uppdrag? har aldrig spelat det själv

Medlem

Aja, ville ändå inte ha ett nytt Fallout singleplayer i den gamla motorn ändå. Jag kan vänta ett tag till

Medlem

Kan vara intressant men hoppas inte pvp är påtvingat. Jag personligen är inte så förtjust i pvp, är helt enkelt trött på pvp. Om man kan spela utan pvp med co-op så är jag på.

Medlem

synd att dom inte fixar save game buggen på fallout 4 istället.....

Ambassadör
Xbox

Där ströks det spelet från listan... Verkar helt värdelöst, onlineskit med massa tråkiga funktioner som bara förstör.
Fiender etc såg också ut som om de slängt in random monster de hittat på google bildsök. Inget direkt Falloutvärdigt. De mumlade om att de tagit inspiration från folk lore i Virginia...eh jaha så kärnvapenapokalypsen skapade mytologiska varelser? Haha.

Blir första Fallout-spelet som jag inte skaffar. Sjukt egentligen.


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle kunna bli grymt bra med tanke på att Fallout lämpar sig perfekt för multiplayer, men med tanke på att det är Bethesda så är jag väldigt skeptisk.

Kommer dock mest troligt bli en pre-order i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Precis som jag skrev innan; Det kommer vara ett "Ark: Survival evolved" i falloutvärlden. Jag kommer faktiskt gå över till detta när det släpps. Är jävligt trött på ark och dess ständiga buggar. Bethesda borde iaf ha muskler att fixa ett spel som inte har så många buggar................
Men jag kommer som sagt ändå gå över till detta. I brist på annat. Tror ändå på konceptet.

Medlem

ser ut som det kan bli rätt kul faktiskt..


signatur

Suup homie

Medlem

Inga uppdateringar eller patches till fallout 4, Bethesda är låga.

Medlem

Enda skälet att jag står ut med spel som Fallout 3 och 4 är möjligheten att modda och gå in i consolen och ändra bärförmåga. Tror jag kommer dö av tristess om de gör Fallout till MMO Lite och tar bort de funktionerna :/
Såvitt de inte ändrar på weightlimit etc..

Avstängd

Usch då? För synd. Om man åtminstone kunde lägga in ett offline mode som Conan Exiles, Ark SE etc. Något urvattnad version med Ais för dom som inte riktigt diggar +7åringar i sitt spel. Passar denna. Värdelöst!

12
Skriv svar