Cyberpunk 2077 blir ett stort singleplayer-spel utan mikrotransaktioner

Robot
Cyberpunk 2077 blir ett stort singleplayer-spel utan mikrotransaktioner

Dolda informationen i trailern framdragen.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #e3, #e3-2018


Medlem

Grym trailer! Musiken passade verkligen som handen i handsken!

Medlem


signatur

Meep!

Medlem

HYPE!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Jag hoppas att de inte visade spelet alldeles för tidigt. Även om de inte vill säga ett datum så hoppas jag på release våren 2019. Ja, man kan ju drömma. Det sista jag vill är att de väntar 2077 dagar till innan de släpper spelet.

Om de låter pressen spela det under mässan kanske vi kan hoppas på en gameplayvideo senare under E3.

Gen
Medlem

Tänk om alla kunde behandla sina fans som CDPR gör. Det är verkligen underligt att EA osv är så långt bort från CDPR som det bara går.

Medlem

Älskar trailern!

Men jag såg en och en annan skavank såsom att vissa karaktärer försvann ur bild i tomma intet m.m. Men det är förståeligt då det är väldigt tidigt för CDPR att visa upp spelet. Tror det kommer dröja ett till två år innan release.

Medlem

Är det bara jag som kände att det va lite väl "futuristic b-comedy"-feel över det?
Jag har inget emot det alls då jag älskar sånt, men jag hade fått intrycket att det skulle vara ganska mörkt och seriöst spel av den första teasern vi fick.

Jag är inte besviken alls, jag blev bara förvånad över hur annorlunda det va än vad jag först trodde.

Medlem

Är hittills helt såld!

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Jag hoppas att de inte visade spelet alldeles för tidigt. Även om de inte vill säga ett datum så hoppas jag på release våren 2019. Ja, man kan ju drömma. Det sista jag vill är att de väntar 2077 dagar till innan de släpper spelet.

Om de låter pressen spela det under mässan kanske vi kan hoppas på en gameplayvideo senare under E3.

Vi har möte bokat med dem - blir det inte gameplay skickar vi Jocke Bennet på dem!


signatur
Medlem

Utan mikrotransaktioner!? Wow!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi har möte bokat med dem - blir det inte gameplay skickar vi Jocke Bennet på dem!

Om Jocke åker till Polen och kastar begagnade snusprillor på deras huvudentré så blir ni definitivt inbjudna igen nästa år.

CFW
Medlem

När alla andra studior helt/delvis överger SP-spel med fokus på story och karaktärer för MP, battle royale och lootlådor blir det helt klart en marknad över för de (få) som tillgodoser detta behov. Jag kommer iaf kasta mina pengar på detta (collector's edition, all dlc, etc)!

Angående trailern: ofrånkomligen att man blir lite...."ställd" av den i och med att man byggt upp spelet i sitt huvud i flera år nu, stil, känsla, animationer, osv. Detta kommer bli bra!

Gnällkuk
Skrivet av Bennii:

Jag hoppas att de inte visade spelet alldeles för tidigt. Även om de inte vill säga ett datum så hoppas jag på release våren 2019. Ja, man kan ju drömma. Det sista jag vill är att de väntar 2077 dagar till innan de släpper spelet.

Om de låter pressen spela det under mässan kanske vi kan hoppas på en gameplayvideo senare under E3.

Två år, skulle jag säga. Julen 2020 det är stort och ambitiöst, så två år kanske tom är lite för snålt med tid

Skrivet av Gen:

Tänk om alla kunde behandla sina fans som CDPR gör. Det är verkligen underligt att EA osv är så långt bort från CDPR som det bara går.

Det är nog dock otroligt få som har råd att göra så som CD Projekt Red gör. Man har publishers eller andra investerare och en press på sig. Det har de nog även här från intressenter, men efter Witcher 3 och dess DLC förmodar jag att de har fullt förtroende.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelbranschen är inte död! länge leve bra spel!
Nu får vi hoppas att det blir bra såklart

Medlem

Var ju inte vad jag hade förväntat mig. Såg både "töntigt" och "barnsligt" ut

Medlem

Det ser så helt rätt ut! Alla mina föreställningar från tiden med bordsrollspelet besannas!

Medlem

Oberoende utvecklare som CDPR, Warhorse, Obsidian mm är vart mina pengar uteslutande hamnar nuförtiden vad gäller spel.
Finns några klockrena utvecklare på konsolsidan med, främst hos Sony då. Nyligen släppta God of War från Santa Monica är ett bra exempel. Naughty Dog ett annat.
Där är det spelet, produkten, hantverket som är det viktigaste, och själva målet.

För EA, Activision, Ubisoft, WB m fl så ser de bara spel som ett medel för att tjäna mer pengar, och de kan aldrig få nog då de har investerarkraven på sig.
Att t ex se supersliskiga Andrew Wilson på scen gör att det vänder sig i magen på mig.
Honom kan man lyfta in i vilken bransch som helst och snacket låter likadant. Produkten (spel i det här fallet) ska optimeras och effektiviseras så att man får tillbaka så mycket som möjligt av investerat kapital. Fårskocken som kan mjölkas ska göra det in absurdum.
"Games as a Service", dvs det är själva tjänsten som är det väsentliga. Om det sedan är CoD, BF eller något annat online med mikrotransaktioner gör detsamma.

Hittills så är annars Cyberpunk 2077 och TES VI det enda som har triggat mig ifrån E3, och båda är sannolikt inte runt hörnet för att släppas s a s.
Detsamma gäller Starfield, som i bästa fall tar över stafettpinnen efter Mass Effect, men det är omöjligt att i nuläget ha någon direkt uppfattning om vad det blir i slutändan. Dock så har Bethesda ännu hyfsat stort förtroendekapital kvar hos mig än så länge.

Medlem

Aldrig varit mer orolig inför ett spelsläpp.
Snälla låt detta bli bra!

Medlem

Står i slutet (2 frames 1:39) om någon undrar.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

det blir nog ett jävla bra spel, trailern var väl inte den bästa men vafan sluta va så negativa.

Medlem

Fan vad fett!

Ser riktigt jävla coolt ut. Är själv inte "Witcher-frälst" (borde kanske ge trean en till chans, blev lite överväldigad sist) så jag är inte så insatt i studion men detta blir nog ett tidigt köp.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Såg väldigt barnvänligt och lite ostigt som Phantom Menace smörjan. Översättning: "Nu måste vi dumma ner spelet så att kidsen ska gilla det".

Medlem

Var det inte CDPR som sa att detta skulle få online/multiplayer funtioner?
Även om det inte rakt av betyder Co-op/PVP i för sig, kan ju bara vara någon form av leaderboard för uppdrag i stil med Hitman/Mirrors Edge.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Står i slutet (2 frames 1:39) om någon undrar.

Står vad? Jag har stannat klippet i slutet flera gånger men ser inget annat än det man "ser".

fue
Medlem
Medlem
Skrivet av adrii:

Står vad? Jag har stannat klippet i slutet flera gånger men ser inget annat än det man "ser".

"hemliga texten" i nyheten. Kräver dock stålmannenögon för att läsa.... ELLER (,.) frame steppa och screenshoppa ihop de 2 bilderna. (som fue så snällt länkat )


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

"hemliga texten" i nyheten. Kräver dock stålmannenögon för att läsa.... ELLER (,.) frame steppa och screenshoppa ihop de 2 bilderna. (som fue så snällt länkat )

Ahhhh då är jag med haha trodde det var en "kortare" text lol så bah världens vägg haha tack tack!

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar