Fallout 76 är en prequel, fyra gånger större än Fallout 4

Robot
Fallout 76 är en prequel, fyra gånger större än Fallout 4

Ett online-äventyr i apokalypsens West Virginia.

#e3, #e3-2018, #fallout-76


Medlem

och 4 gånger så tomt...

Medlem

Sicken besvikelse. Var verkligen taggad på något nytt. Och i synnerhet deras take på mp

Edit: Feeeest! Det blev mp!

KoP
Medlem

Gött! Ser fram emot F76!

Medlem

WOOOHOOO!!!! (Homer)

Medlem

Fortfarande deras värdelösa motor? Om det är fallet så No thank you!

Avstängd

Uhuhuuuujjji! Let´s go baby!

Edit efter 23:39: Okej, okej! Och om det spelar som "DayZ Exile" då? Hummm? Hah? Tänkt på det, hmmmm?

Inte kinka nu.

Medlem
Skrivet av Sandal:

och 4 gånger så tomt...

Du verkar vara en rolig en att ha på fest

Medlem

Meh...det såg ju precis ut som Fallout 4? Och exakt samma story, för vilken gång i raden? Hade hoppats på mer faktiskt.

Medlem

Yes alltså!


signatur

Meep!

Medlem

Mer Fallout - tackar. Återstår att se hur det blir med moddar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Medlem

Verkar betryggande!!!!

eld
Medlem
Citat:

Och ryktena om ett onlinespel, möjligtvis ett överlevnadsspel eller battle royale, visade sig (lyckligtvis) inte stämma.

Det visades väl inga detaljer om gameplay?, bara setting.
Dessa saker kan fortfarande stämma, speciellt multiplayer och rust-rykten.

En värld fyra gånger större än fallout 4 är alldeles för mycket att fylla med singleplayer-content.

Inaktiv

Aldrig har hajpen varit mindre för ett nytt Bethesda RPG.
Ser ungefär ut som Fallout 4...

Medlem
Skrivet av employed:

Du verkar vara en rolig en att ha på fest

Originellt svar...

Man får tydligen inte vara trött på Open world sandlåde spel, med nästan ickebefintlig story och tomma döda landskap fyllda med fetch quests...

ps. folk som blir hypade utav förrenderade videos och tomt branch snack är folk som köper No Mans Sky

Avfärdade det helt till en början då det ryktades om online-spel. Men det stämmer alltså inte, underbart!

Kul koncept, det här med att bygga upp samhället igen. Helt i min smak!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av eld:

Det visades väl inga detaljer om gameplay?, bara setting.
Dessa saker kan fortfarande stämma, speciellt multiplayer och rust-rykten.

En värld fyra gånger större än fallout 4 är alldeles för mycket att fylla med singleplayer-content.

ha! Fråga Daggerfall

Medlem

Inte så intresserad då jag tyckte att Fallout 4 var rätt så mediokert.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Citat:

Och ryktena om ett onlinespel, möjligtvis ett överlevnadsspel eller battle royale, visade sig (lyckligtvis) inte stämma.

Ser ingen annan spelsida som rapportera detta, bara att det är fyra gånger större, en prequel och att det antagligen handlar om återuppbyggnad. Jaja, får väl se imorgon.

Medlem

What!? Hyype! Var helt inställd på fallout shelter switch eller nån sån skit.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ser ingen annan spelsida som rapportera detta, bara att det är fyra gånger större, en prequel och att det antagligen handlar om återuppbyggnad. Jaja, får väl se imorgon.

Ja, det va i princip allt Tod berättade, och trailern pratade mycket om att återuppbygga civilisationen osv. Kan vara så att man har utvecklat settlement systemet från FO4, hur det blir får vi se kl 03.30 när bethesdas stream börjar.

Avstängd
Skrivet av eld:

Det visades väl inga detaljer om gameplay?, bara setting.
Dessa saker kan fortfarande stämma, speciellt multiplayer och rust-rykten.

En värld fyra gånger större än fallout 4 är alldeles för mycket att fylla med singleplayer-content.

Som Rockarn här sa. Daggerfall var lika stort som Storbrittanien. Skala 1/1. Singelplayer. Hur är läget?

Edit: The Elder Scrolls 2: Daggerfall av Bethesda.

eld
Medlem
Skrivet av lackis:

Som Rockarn här sa. Daggerfall var lika stort som Storbrittanien. Skala 1/1. Singelplayer. Hur är läget?

Edit: The Elder Scrolls 2: Daggerfall av Bethesda.

Och elite 2 är hela vintergatan, men det är helt obetydligt, det är procgen.

Bethesda har byggt sina världar likadant sen morrowind och kommer göra det i framtiden också. Det enda som hindrat storleken på världar sen dess är deras förmåga att fylla den med handbyggd content.

Fallout 76 handlar om återbyggnad och lär inte behöva samma sorts content som de tidigare spelen.

Medlem

Jaaaaa ett nytt singleplayer! Sjukt taggad!

Gen
Medlem
Skrivet av Esri:

Fortfarande deras värdelösa motor? Om det är fallet så No thank you!

Det såg ju rätt så skapligt ut ändå så jag hoppas att det tog det enda vettiga beslutet dvs att uppdatera den där dammiga gamla skitmotorn som körde Fallout 4. Om det krävs mods för att göra spelet snyggt så måste man som spelutvecklare fatta att man gjort något fel.

Avstängd
Skrivet av eld:

Och elite 2 är hela vintergatan, men det är helt obetydligt, det är procgen.

Bethesda har byggt sina världar likadant sen morrowind och kommer göra det i framtiden också. Det enda som hindrat storleken på världar sen dess är deras förmåga att fylla den med handbyggd content.

Fallout 76 handlar om återbyggnad och lär inte behöva samma sorts content som de tidigare spelen.

Förmågan tror jag finns där, om tid, intresse finns. Om du kan fylla en flaska, reds nog även en hinkpåfyllning. En filosofisk knut där för mig. Förklara gärna det omöjliga med storleken av samma sak.

Om Bethesda lyckas med en konstruktionsmekanik värd namnet, typ avancerade DayZ versioner jag tidigare nämt här. En förbättrad "survival" motor. Sedan på detta lägger in sin RPG/missionmakare kompetens, förmodligen bästa i världen. Då blir det luckor och på tok för stort för dig, landmassan går inte att fylla? Bethesdas 4 - 6 timmars missions kända från just TES och även i Fallout blir tunnt då? Fallout 3 som kan pågå i år med diverse uppehållande verksamhet. Fallout 4 som kan pågå i år med bosättningar, handel, överlevnad. Detta plus, typ "DayZ Exile" moduler är för lite "content" för att fylla en karta 1/4 av GTA 5?

eld
Medlem
Skrivet av lackis:

Förmågan tror jag finns där, om tid, intresse finns. Om du kan fylla en flaska, reds nog även en hinkpåfyllning. En filosofisk knut där för mig. Förklara gärna det omöjliga med storleken av samma sak.

Om Bethesda lyckas med konstruktionsmekanik värd namnet, typ avancerade DayZ versioner jag tidigare nämt här. Sedan på detta lägger in sin RPG/missionmakare kompetens, förmodligen bästa i världen. Då blir det luckor och på tok för stort för dig, landmassan går inte att fylla? Bethesdas 4 - 6 timmars missions kända från just TES och även i Fallout blir tunnt då? Fallout 3 som kan pågå i år med diverse uppehållande verksamhet. Fallout 4 som kan pågå i år med bosättningar, handel, överlevnad. Detta plus, typ "DayZ Exile" moduler är för lite "content" för att fylla en karta 1/4 av GTA 5?

Vad jag menar är att med ett spel fokuserat runt multiplayer och settlements så behövs inte samma sorts packade karta som i fallout 3 och 4 och därför kan den lätt vara (och behöver vara iom flera spelare) större än de andra spelen.

Några andra detaljer som syns i trailern är ju: bristen på npc's och sedan variationen på spelarkaraktären, med en väldig fokus på flera olika karaktärer som passerar powerarmour i marken.

Avstängd
Skrivet av eld:

Vad jag menar är att med ett spel fokuserat runt multiplayer och settlements så behövs inte samma sorts packade karta som i fallout 3 och 4 och därför kan den lätt vara (och behöver vara iom flera spelare) större än de andra spelen.

Några andra detaljer som syns i trailern är ju: bristen på npc's och sedan variationen på spelarkaraktären, med en väldig fokus på flera olika karaktärer som passerar powerarmour i marken.

Ok! Missade detta.

Min poäng var att om det är något Fallout/TES lider av isåfall så är det snarare för mycket content, inte för lite på sådana små ytor som dessa spel faktist har. Om kartorna istället var 4 gånger större skulle gameflowet bli bra mycket bättre. Lugnet före/mellan stormen/ar.

Medlem

Hade hoppats på en ny motor. Den som används i Fallout 4 är ju skit


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

12
Skriv svar