Battlefield V - se första gameplay-filmen

Medlem

Vad är det med Holografiska sikten och liknande? Hur många soldater använde eller hade tillgång till dessa sikten på sina automatvapen under WW2?

Faktist riktigt besviken. Men jag kommer säkerligen köpa spelet endå likasom jag köpte BF1 dock 1 år efter release.

Känns som att det ska gå så fort som möjligt. Enda jag vill är att tempot ska tillbaka likt de äldre spelen och man verkar köra på BF1's tempo... Jippi! Kalas för alla 12 åringar.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Äntligen har de förstått! Tanks utan oändligt med ammo. Nu kan quake spelarna äga cs spelarna som campar i tanksen.. skämt och sido.. men det var fan på tiden. Hoppas det är det samma med attackhelikoptrar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men det är ju så här BF är, alltså, dom som förväntar sig något annat lever ju i en fantasivärld. Det var ju såhär BF1 var med. Det är arkadspel.

Vill man ha "bättre" ww2 får man väl spela post scriptum, fast det kommer ju inte ske på en nivå som gör att NÄSTA bf kommer vara långsammare och mera realistiskt.

Sluta vara besvikna, skit i serien bara i stället för det kommer dröja bra länge innan det kommer ett långsamt BF.

Håller helt med. Jag vet att nostalgi sätter ett rosa filter över mycket, men när har BF inte varit over-the-top arkad? Det jag minns från mina hundratals timmar i BF2 var "delfindykande", rakethopp med granattillsatsen, hopp från vingarna på plan ner bland fienden, medics som återupplivade folk på 0,1 sekunder 100 gånger på raken, vapenbyte på en kvarts sekund, C4 som kunde kastas 50 meter, folk som sprintar i 100 km/h överallt osv.

BFV ser ut som samma sak, fast i en sjukt mycket snyggare grafisk förpackning och med förstörbar terräng och smidigare spelarrörelser.

Inaktiv
Skrivet av samukakauka:

Äntligen har de förstått! Tanks utan oändligt med ammo. Nu kan quake spelarna äga cs spelarna som campar i tanksen.. skämt och sido.. men det var fan på tiden. Hoppas det är det samma med attackhelikoptrar.

De få helikoptrar som fanns användes endast som recon pga deras väldigt låga lastförmåga vid tiden. Så vi lär inte se några helikoptrar i Battlefield V ännu mindre attackhelikoptrar.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Håller helt med. Jag vet att nostalgi sätter ett rosa filter över mycket, men när har BF inte varit over-the-top arkad? Det jag minns från mina hundratals timmar i BF2 var "delfindykande", rakethopp med granattillsatsen, hopp från vingarna på plan ner bland fienden, medics som återupplivade folk på 0,1 sekunder 100 gånger på raken, vapenbyte på en kvarts sekund, C4 som kunde kastas 50 meter, folk som sprintar i 100 km/h överallt osv.

BFV ser ut som samma sak, fast i en sjukt mycket snyggare grafisk förpackning och med förstörbar terräng och smidigare spelarrörelser.

Äntligen någon som inte blivit berusad av nostalgi. BF2 är ett spel även jag håller nära hjärtat men nog tröttnar man när det jämt är samma saker som skrivs, hur BF2 var så himla mycket mer realistiskt och bättre än de nyare spelen.

Gnällkuk
Skrivet av I_AM_GROOT:

Jäklar vad nice att RPG kan studsa av vid fel vinkel. Alternativt extra skada vid rätt vinkel

Det kunde dem ju i bf1 också?

Skrivet av Magroth:

@tricky: Om jag inte missminner mig så var det från EA PLAY som pågår just nu. 😊

Om jag får yttra några tankar jag har om BFV så tycker jag att mycket ser en bra utveckling, även fast jag inte alls gillar dessa over-the-top kosmetiska prylar (hade det inte räckt med mer subtila och autentiska prylar kanske?) och att jag hellre sett att man valt att vara lite mer historiskt trogen med så som etnicitet/kön - hade till och med varit för asymmetriska vapenval för olika nationer men med möjligheten att låsa upp allt längre fram.

Men jag kan väl typ ha överseende med allr detta om det resulterar i ett jävligt bra och balanserat spelande.

Slutligen så bekymmrar det mig lite att alla springer runt med StG 44 - krigts ända sanna automatkarbin som torde vara ett av de mest kraftfulla och mångsidiga eldhandvapen. Är nyfiken på hur man balanserar ut detta, för charmen med WW2 enl. mig är just användandet av bolt och semiautomatiska vapen. Kan StG:n vara en battle pickup (om det nu återkommer) eller kanske balansera på så vis att du max får tre magasin eller så.

Ahh okey, isf fick han upp material väldigt snabbt Mjo, tror också det kommer bli mkt StG-meta, lite som CoD WaW, 90% sprang runt med den där just för att den var så bra Tycker dock att de lyckades med att balansera vapen och klasser ganska bra i bf1, visst var det vissa vapen som var mer poppis och bättre men överlag fanns det flera bra vapen till alla klasser.

Förstår dock inte hur man bryr sig om att det är "fel" med mörkhyade och kvinnor. Det är liksom bara karaktärer du spelar och det är ju dessutom, precis som med bf1, deras tolkning av ww2, inte någon historisk korrekt variant. Folk blir liksom arga när de inte gör en trogen simulator, känns ju ganska orealistiskt att ens ha de förväntningarna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky: Som sagt, jag kan ha överseende med detta men för mig personligen så tillför det inget positivt till inlevelsen i spelet - gällande överdriva/hittepå kosmetiska prylar osv.

Blir inte arg över att det inte skulle vara en überseriös simulator (tror någon det?), varför måste det vara åt den ena eller andra extremaste hållet per automatik? Min åsikt är helt enkelt att det inte tillför något för min upplevelse, är det helt obegripligt?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

@samukakauka: Jag tor du menar "skämt åsido".


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Inaktiv

@Magroth: Battlefield har sina rötter mot det arkadiska hållet och det är där de har hållit sig både med tidigare spel och de som kommer. Att du tycker att det ger mer inlevelse med realism är såklart din rätt att tycka men att klaga på ett spel som inte ens är inriktad mot det hållet är ju som att önska att Arma blir som CoD.

Medlem

@anon_646: Så det går alltså inte att särskilja det visuella med det spelmekaniska i din mening? Bara för att man önskar se ett visuellt mer troget spel så betyder inte det att spelmekaniken måste göra det. 🙂 Gillar verkligen hur man ändrat liv- och ammunitionssystemet, det känns mindre arkadigt utan att bli för hardcore.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:

@Threezool: Så det går alltså inte att särskilja det visuella med det spelmekaniska i din mening? Bara för att man önskar se ett visuellt mer troget spel så betyder inte det att spelmekaniken måste göra det. 🙂 Gillar verkligen hur man ändrat liv- och ammunitionssystemet, det känns mindre arkadigt utan att bli för hardcore.

Här finns en bra poäng faktiskt, och något som jag tror ligger bakom mycket av diskussionerna.

BF har alltid varit visuellt realistiska spel, till den grad det tillåts. Vapnen är efter riktiga förlagor, fordonen är riktiga och detaljrika, kartorna skulle kunna vara verkliga platser. Detta skapar självklart en dissonans för många spelare, att det ser realistiskt ut men spelar arkadigt, och en känsla av att med det utseendet så borde även spelmekaniken vara lika realistisk. Föreställ er om Arma-serien hade samma "super-realistiska" spelmekanik, fast utspelade sig i Kirby-land med godiskanoner och tårtgranater, det skulle också krocka lite i hjärnan.

För mig har det aldrig varit något problem att särskilja det visuella med spelmekaniken, men jag förstår varför spelare kan vilseledas.

Medlem

@donniedarko: Var i helsike såg du holosights? -jag såg då bara ironsights och ett kikarsikte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Polyester:

ser jag i syne eller är det en ninja @ 4.15?

För att soldaten i fråga har ansiktsskydd? Det är kallt i Norge på vintern.

Medlem

Jag har spelat Battlefield serien sedan 2002 fram till BF4 och har lagt ner ~15000h sammanlagt... Men efter BF4 så tok lessnade jag för det blir då inte bättre iaf...

För min del så bojkottar jag BF pga att dom totalt har tappat sin grund enligt mig...

SQUAD samt Post Scriptum är mina "to go to" spel. Där finns det lite realism iaf.

Medlem
Skrivet av Zymac:

@donniedarko: Var i helsike såg du holosights? -jag såg då bara ironsights och ett kikarsikte.

Red Dot-sights rättare sagt.
Och det fanns ju tillomed i Battlefield 1.
Skulle inte förvåna mig om de slängde in ACOG sikten och liknande... När vi endå inte följer historieböckerna.

https://www.youtube.com/watch?v=TAMQMO6CEvk
Runt 7-8 minuter in i videon så ser vi Red dot-sights.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

De har ju sagt att standard utförandet flr tyska trupper skulle vara kar98k

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Red Dot-sights rättare sagt.
Och det fanns ju tillomed i Battlefield 1.
Skulle inte förvåna mig om de slängde in ACOG sikten och liknande... När vi endå inte följer historieböckerna.

https://www.youtube.com/watch?v=TAMQMO6CEvk
Runt 7-8 minuter in i videon så ser vi Red dot-sights.

Det kan också vara Reflector Sights vi ser i spelen som användes under WW2. Men de har nog anpassats till att vara lite mer spelarvänliga än verkliga siktena. Och om Wikipedian är korret så fanns dessa redan 1901 =o så även om de inte användes aktivt av soldater så fanns de "tillgängliga" under första och andra världskriget i alla fall.
https://en.wikipedia.org/wiki/Reflector_sight

Dice har ju som, alla vet eller borde veta vid det här laget, inte varit historiskt korrekta till 100%. De har tagit sånt som visat sig funnits även i prototyp men aldrig i själva krigen och lagt in det i spelen. Sen har de så klart tagit viss hmm kreativ frihet med saker men hållit sig något tematiskt korrekt i alla fall.

(många redigeringar har skett XD)

Medlem

@donniedarko: Ahh, ok, då e jag med, det är dock inte samma video som länkades i nyheten, så jag tänkte att nu e han väl ändå ute o cyklar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Magroth:

@Threezool: Så det går alltså inte att särskilja det visuella med det spelmekaniska i din mening? Bara för att man önskar se ett visuellt mer troget spel så betyder inte det att spelmekaniken måste göra det. 🙂 Gillar verkligen hur man ändrat liv- och ammunitionssystemet, det känns mindre arkadigt utan att bli för hardcore.

Jo det är klart att det går men för en del så krockar det i vad man ser och är det realistiskt så förväntar man sig att vissa händelser eller upplevelser speglas vad man kan förvänta sig av hur det upplevs i verkligheten. Varav att det är så många som klagar på att det inte är realistiskt allt i från vapen, sikten, fordon till de som stred i kriget men Battlefield har aldrig handlat om att återspegla det historiskt korrekt utan att spelkänsla och spelmekanik går föra med en arkadisk underton i det hela.

Vill man ha mer realism så finns det andra spel och vill man ha ännu mer arkadkänsla så finns det spel för detta med. BF är BF och vad de levererar har aldrig ändrats på och då har jag spelat alla spel utom BF1 (Bara SP) i princip.

Medlem

Jag är lite skeptisk... Jag har stort intresse av WW-2.
Men det gör lite ont att se Sturmtigers som kör omkring i Narvik. Avsaknaden av Bolt action rifles. Men det var iaf ingen kvinna med cyborg armar... Så jag antar att det är ett plus?
Men precis Battlefield 1 så känns det här lite väl fantasy.

Kommer nog spendera mina pengar på Post Scriptum istället.

Medlem

Förbokat och klart

Medlem

Vet inte än vad jag tycker om alla kosmetiska grejer. Tror de har sagt att battlefield v är dessa egna tolkning av ww2. Men får se om det förstör inlevelsen för mycket. Svårt att säga utan att spela det själv, tänker jag.

Medlem

Alla dessa kosmetiska val förstör så mycket för mig. Om jag hade sett den här videon utan kontext så hade jag aldrig trott att det utspelade sig under andra världskriget.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Jozo: Fordonen, vapnen och miljöerna hade alltså inte avslöjat det?

Jag känner tvärtom. Hade inget sagts om kosmetiska föremål hade jag inte märkt av det.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund: Jag kanske var lite ofullständig i mitt inlägg. Det känns snarare som att det vore någon sorts alternativ steampunksetting än andra världskriget. Att ingen har enhetliga kläder hjälper ju inte heller när det kommer till att få det att känns som ett krig mellan två arméer, snarare blir det ett sorts "soft airgun-möte" där alla har köpt kläder som ser lite militärinspirerade ut...

Medlem
Skrivet av Jozo:

@gh0glund: Jag kanske var lite ofullständig i mitt inlägg. Det känns snarare som att det vore någon sorts alternativ steampunksetting än andra världskriget. Att ingen har enhetliga kläder hjälper ju inte heller när det kommer till att få det att känns som ett krig mellan två arméer, snarare blir det ett sorts "soft airgun-möte" där alla har köpt kläder som ser lite militärinspirerade ut...

Förstår din tanke, men även i "verkligheten" så var det knappast alltid tal om full enhetlighet. Titta på lite foton från enheter som varit i strid länge, speciellt tyska mot slutet av kriget, och du kommer se en uppsjö olika uniformsdetaljer. Nån har ett par kängor tagna från ett lik som var varmare än hans egna, nån hade tur och gömt undan den där vinterjackan de fick förra vintern, nån fick en gammal hjälmsmodell ur förrådet när de nya tog slut, osv. Kanske inte på samma nivå som det vi ser här, men visst förekom variation!

Avstängd
Skrivet av Kurre:

Kanske för att killen som spelade är en Youtube gamer, och därför inte har några connections till EA.

Stämmer inte. Han får betalt av EA för att göra dessa videos. Det har varit så sedan BF: Hardline. Han säger det själv i en del av klippen.

Så jo, han har absolut kopplingar till EA.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men det är ju så här BF är, alltså, dom som förväntar sig något annat lever ju i en fantasivärld. Det var ju såhär BF1 var med. Det är arkadspel.

Vill man ha "bättre" ww2 får man väl spela post scriptum, fast det kommer ju inte ske på en nivå som gör att NÄSTA bf kommer vara långsammare och mera realistiskt.

Sluta vara besvikna, skit i serien bara i stället för det kommer dröja bra länge innan det kommer ett långsamt BF.

Jag drar paralleler till när man nötte BF1942 och BF2 där det gick betydligt långsammare och var mindre barnsligt. Men visst, spelvärlden har förändrats. Barnen ska få så mycket kickar och belönas som det bara går på kortast tid

Medlem

@Erenthal: det skilde sig dock från COD så pass mycket att det var värt att köpa. Nu börjar det bli en blek kopia...

123
Skriv svar