Oops! Steam-annons avslöjar Just Cause 4

Robot
Oops! Steam-annons avslöjar Just Cause 4

Tredje nya Avalanche-projektet av avtäckas på kort tid.

#avalanche, #e3, #e3-2018, #just-cause, #just-cause-4, #rykte


Medlem

Verkar som den där walmart läckan hade ganska rätt ändå!
JC serien har bara blivit bättre o bättre sen 2:an. Får vi se coop från start nu kanske?

Medlem

Eh? Oväntat om det stämmer, ytterligare en sak som den där walmart-annonsen fick rätt med annars.

Konstigt att presentera så många spel på så kort tid, skall alla släppas i år med eller? Det där 80talsspelet är nog litet kanske iofs, men ändå. Tycker det verkade vara ett misstag att släppa Mad Max och Just Cause 3 nästan samtidigt, undrar om det blir så med Rage 2 och Just Cause 4 också heh.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Verkar som den där walmart läckan hade ganska rätt ändå!
JC serien har bara blivit bättre o bättre sen 2:an. Får vi se coop från start nu kanske?

Tycker du 2an är så bra, jag har inte testat 3an för jag gissar att den är mer eller mindre exakt som 2an, efter ett par timmar så är det slut liksom. Kort story och sedan är det bara en sjuk repetition av att paja statyer och bensinmackar. Stor potential, skulle kunna vara ett svenskt GTA typ annars.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Tycker du 2an är så bra, jag har inte testat 3an för jag gissar att den är mer eller mindre exakt som 2an, efter ett par timmar så är det slut liksom. Kort story och sedan är det bara en sjuk repetition av att paja statyer och bensinmackar. Stor potential, skulle kunna vara ett svenskt GTA typ annars.

Jag gillar trean, men ja det är lite repetativt, körde 40 timmar innan jag insåg att det fanns en story, att flyga runt och ta över städer var rätt kul!

Medlem

Fruktansvärt tråkigt med alla dessa ”läckor” Vet inte vad mer som skulle kunna överraska mig på E3 när allt redan avslöjats innan det börjat.

Medlem

Såg att många igår snackade om simon stålenhage och nu nämns det igen. Vem är det och vad har han gjort?

Ja jag kan googla men trevligare att prata!

Medlem

Hoppas dom slänger in en FOV slider denna
gång. Refundade trean pga att det inte fanns någon i det spelet, kameran var alldeles för
inzoomad.

Medlem

@Govein: Undrar jag också. Måste levt i ett hörn eftersom ALLA verkar veta vem det är förutom du och jag då.

ELF
Medlem

@s3ng: Jag lyckades plöja igenom spelet trotts detta. Då tyckte jag ändå att kontrollerna var helt åt fanders. Ändrade jag en inställning så fuckade det upp någon annan. Slutade med att jag körde standard kontrollerna i alla fall. Var nära att slänga mig på golvet skrika och sparka med benen som en unge i trotsåldern........ Det skriker verkligen konsolskadat om detta. Hoppas de löser det till 4an.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@Maysay: Ja vad fasen höll vi på med? Eller vad är det vi inte har gjort? Jag fick aldrig kört onyxia i vanilla wow. Kanske han var med där? Är även en av dom få som aldrig spelade red dead redemption, inte rört Mario Kart sen Super Nintendo och spelade inte witcher-spelen. Dock läser jag Witcher-böckerna just nu och än så länge så har ingen Simon Stålhage dykt upp... The search continues

Medlem

Jag hade rätt roligt med tvåan, så jag var lite sugen på trean. Testade det under en gratisweekend men det kändes sämre, mer buggigt och så opolerat att köpsuget försvann helt. Plus att de skiter helt i att fixa en del buggar. För lite kärlek till sina egna spel efter release.

Medlem
Skrivet av Govein:

Såg att många igår snackade om simon stålenhage och nu nämns det igen. Vem är det och vad har han gjort?

Ja jag kan googla men trevligare att prata!

Skrivet av Maysay:

@Govein: Undrar jag också. Måste levt i ett hörn eftersom ALLA verkar veta vem det är förutom du och jag då.

Simon Stålenhage är en konstnär som har gjort en hel del retrofuturistiska konstverk, som bara för sig själva är väldigt populära och dyker upp titt som tätt på diverse forum och i trådar på t ex Reddit. Gräver man lite djupare så är det en fråga om en serie av verk som antingen följer någon eller avbildar ett område efter någon större händelse som har tydliga vibbar av att nånting har gått rejält snett, lite post apocalypse. En hel del utspelar sig i ett retrofuturistiskt Sverige, med en härlig blandning av 80/90-tals nostalgi och en ganska dyster framtidsvision.

Kan inte säga att jag tycker det nyligen annonserade spelet riktigt fångar det magiska med det han tidigare skapat dock.

Medlem

Just Cause 3 var ju svinkul! Och skitsnyggt!

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Govein: Undrar jag också. Måste levt i ett hörn eftersom ALLA verkar veta vem det är förutom du och jag då.

Jag visste inte heller, men det har ju inte med denna tråden att göra på något sätt. Det var ju i den andra tråden om det där survivalspelet eller vad det är.

Här är en länk:
https://www.fz.se/forum/trad/430678-generation-zero-ar-avalan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hajp!


signatur

Spela Shoreline!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tycker du 2an är så bra, jag har inte testat 3an för jag gissar att den är mer eller mindre exakt som 2an, efter ett par timmar så är det slut liksom. Kort story och sedan är det bara en sjuk repetition av att paja statyer och bensinmackar. Stor potential, skulle kunna vara ett svenskt GTA typ annars.

Trean var klart sämre på ett par viktiga punkter. Det du beskriver inträdde mycket snabbare i JC3 eftersom världen var mycket större och tröttheten att inta baser inträffade långt tidigare. Kartan var full med blippar som man skulle undersöka och efter ett tag var alla blippar samma sak om och om igen. Sen hade de låst in en del viktiga steg, så "du måste inta x antal blippar, innan du kan göra den här blippen". Sen fanns det saker som var bättre i trean, men det hjälpte inte.

Hoppas verkligen de fixar det i JC4 och ger en frihet att utforska och förstöra utan en massa "tvångsjobb".

Medlem

@burkmopp: Tack för infon! Ska spana in det

Medlem

Simon Stålenhag*. Var tvungen.

Spana in hans böcker om ni får möjlighet, helt fantastiska illustrationer som känns "hemma".

Medlem

Se där ja. Många ogillade Just Cause 3 men jag tyckte det var riktigt roligt.
Men då jag kört ända upp till 3an nu så kan jag tycka det börjar bli lite tradigt med de här spelen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@Hipshot: förstår men vill ändå påpeka att hans namn nämndes i artikeln till denna tråden så helt fel var det inte av oss att fråga efter att till och med fz börjat nämna hans namn.

1
Skriv svar