Wh40k Martyr fullversion släppt.

Medlem
Wh40k Martyr fullversion släppt.

Diablo klon i wh40k skrud är släppt. Spela som inkvisitor i tre olika klasser med tre undergrupper och massa skilltree's att sätta poäng i. Extrablodigt som vanligt i framtiden.
Online Coop och pvp finnes för extra sadistiska och machoistiska spelare.

Spelet finns på steam.

Medlem

Skriv gärna det i nyhetstråden


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som lirat det tillräckligt för att ge någon feedback ännu?

Jag hade tänkt slå till men ser då några poster på steam om att spelet tydligen är väldigt kort fattigt på innehåll. Stämmer detta?

De tar endå rätt bra betalt för spelet så om det är över på några timmar utan något märkbart repetitionsvärde så känns det lite väl dyrt även om spelet verkar nice.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

@Soulless: "lite väl dyrt"

Det är Warhammer vi pratar om här (Kappa)

Hur många av deras plast leksaker får man för det priset ? 1-2? (frågan är retorisk)

Medlem
Skrivet av Devan:

@Soulless: "lite väl dyrt"

Det är Warhammer vi pratar om här (Kappa)

Hur många av deras plast leksaker får man för det priset ? 1-2? (frågan är retorisk)

Men nu pratar vi datakod och inte plast!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: yes, för vi utvecklare är gratis!

Medlem
Skrivet av waeress:

@Soulless: yes, för vi utvecklare är gratis!

Suck...Utveckla gärna hur du fick ut detta nonsens av vad jag skrev.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Att kod ofta är mer kostsamt än plast eller andra fysiska objekt?

Medlem
Skrivet av waeress:

@Soulless: Att kod ofta är mer kostsamt än plast eller andra fysiska objekt?

För det första hoppas jag du såg den smått sarkastiska och humoristiska underton som var i det tidigare replikskiftet, det är allmänt känt att figurspel är en väldigt dyr hobby, och Warhammer värst av dem alla. Det är stora kostnader i utvecklingen av t.ex. modellerna för Warhammer men även om GW är bäst av dem alla så ligger deras priser ofta långt över konkurrenternas. Så när man klagar på priser över något så är det ofta skämtsamt som folk påpekar att det är GW och Warhammer vi pratar om, som om det skulle ursäkta kostnaderna.

För det andra, för en konsument är kod sällan mer kostsamt än plast och andra fysiska objekt. Och jag som konsument tar såklart den ställningen även när det gäller detta spel, och undrade helt enkelt om spelet innehåller nog med innehåll för att rättfärdiga priset (i relation till andra spel), oavsett vad det kostat att framställa denna kod.

Värde är ju subjektivt och för vissa kanske ett fysiskt objekt alltid är mer värt än digital kod. Som samlare och målare får jag sannolikt ut mycket mer nöje av en snygg plastmodell för 400kr än till och med ett bra spel för samma kostnad, för att inte tala om ett mediokert och innehållsfattigt spel om så nu är fallet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@waeress: på samma sätt som det är ett team (ofta) bakom koden, så är där ett team bakom plastfiguren också + all materialkostnad och produktionskostnad. En plastfigur är inte "bara" plast. (Jag försvarar inte GW's löjliga priser)


signatur

I drank what?

Medlem

@conthox: Fixat! Missade den helt och hållet.

Medlem

WHAT ABOUT THE GAME!? plast kan ni prata på något plast forum

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

WHAT ABOUT THE GAME!? plast kan ni prata på något plast forum

Jag har kört i ~5timmar och det är helt klart kul med mycket potential. Det är dock fortfarande väldigt opolerat.
Vid mer eller mindre varje kill så briserar fienderna ut i en stor blodpöl, det finns ingen feedback alls, det känns som att sticka
hål i en vattenballong. w40k ska vara mörkt och blodigt, men det känns för svagt på något sätt. Finns knappt någon kontakt mellan dina attacker och fienderna.

Andra problemet jag tyckte va lite jobbigt är att i banor (planeter) så är marken och själva leveldesignen väldigt cluttered. Det är extremt svårt att se skillnad på fiender och själva banan. T.o.m svårt att hitta sin egen karaktär ibland och var man kan och inte kan gå, måste titta på kartan för att ens kunna se om det är möjligt att gå eller inte.

1
Skriv svar