Total War: Three Kingdoms försenas till 2019

Robot
Total War: Three Kingdoms försenas till 2019

Trösta dig med första filmen från spelmotorn.

#releaselistan, #total-war, #total-war-three-kingdoms


Medlem

Bra.

Rome II - never forget.

Avstängd

Jag gillar den här förseningstrenden! Ofärdiga spel be gone.

Bekräftat de använder samma gamla skitmotor, igen. Total War-serien står fortfarande kvar och trampar TW Engine 3 från 2009. Klumpiga strider, alla slag blir en stor "blob" bara, spelet körs som skit, oavsett dator, när det är stor strid. Slagen under belägringar ska vi inte ens tala om, så klumpigt och uselt att man alltid kör autoresolve.

Hoppar över.

Medlem

Jag gillar att man kan stänga av de övermänskliga krafterna. I Warhammer funkar det bra med lite hokus-pokus, men när det kommer till vår värld ser jag gärna att "trolleri" inte är mer än medicin och psykologi.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Jag gillar att man kan stänga av de övermänskliga krafterna. I Warhammer funkar det bra med lite hokus-pokus, men när det kommer till vår värld ser jag gärna att "trolleri" inte är mer än medicin och psykologi.

Det är inte ett historiskt spel. Det baseras på en roman, som har historisk anknytning men hittar på en hel del. Det är ungefär som om de skulle göra ett Total War om Kung Arthur.

Medlem
Skrivet av pelson:

Bekräftat de använder samma gamla skitmotor, igen. Total War-serien står fortfarande kvar och trampar TW Engine 3 från 2009. Klumpiga strider, alla slag blir en stor "blob" bara, spelet körs som skit, oavsett dator, när det är stor strid. Slagen under belägringar ska vi inte ens tala om, så klumpigt och uselt att man alltid kör autoresolve.

Motorn fick en stor uppdatering i och med Total War: Warhammer. Det är första spelet som har en 64-bit motor. Dessutom blev spelet betydligt bättre generellt då, mindre prestandaproblem och bättre hantering av belägringar. Total War: Three Kingdoms kommer använda den nyare motorn förstås. Det gjorde däremot inte Britannia, som körde på den äldre Attila-motorn.

Låter mest som du kastar gammal dynga för att du inte gillar spel-serien i sig. Vilket är ok, men säg det då istället.

CFW
Medlem

Synd i och med att så fort de är klara med denna, för mig, helt ointressanta tidsepok/geografiskt läge så kan de börja med något man verkligen längtar efter (Empire 2 eller Victoria helst)!

@Buio: Jag har älskar spelserien, men efter 10 år av exakt samma dynga av reskins I princip med samma motor börjar man tröttna. Varför inte revampa allt. Kanske jag som spelar för mycket av serien, men tycker mig bara spela samma spel varje gång med nya skins m.m.

Gammal och tjurig, tråkigt att vi kante få kvalité grand strategi längre, bortsett från det Paradox gör.

Om du spelat Rome 1 vet du vad jag menar med vad alla spel efter haft för problem. Blir bara en stor grötig blob, oresponsivt som attans, går knappt manövrera, allt är bara en soppa.

Dom försökte åtgöräda det i Rome 2, men inte ens i närheten av Rome 1. Där höll folk linjer, responsive order osv.

Jag går på statistik och det jag såg av gameplay här, kommer bli precis likadant och 20 DLC.

Medlem

Hade velat se ett nytt Empire Total war , men med ny motor då såklart, och optimerad Co-Op Kampanj och mera diplomati möjligheter. Men skall man köra en spel serie i botten så komr dom lyckats bra med det denna gång kan jag tänka mig.....

1
Skriv svar