Insurgency: Sandstorm släpps i höst – men bara till pc

Robot
Insurgency: Sandstorm släpps i höst – men bara till pc

Konsolversionerna skjuts fram till nästa år.

#insurgency-sandstorm


Inaktiv
Gnällkuk

Hmm, någon som spelat detta en del (gärna nyligen) och kan ge lite feedback av vad man kan förvänta sig och vad det eventuellt kan liknas vid?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky: Jag har inte spelat Insurgency nyligen, det var ett tag sedan sist. Man kan la säga att det är nån blandning av CS, CoD, Rainbow Six Siege etc. Mycket fokus på co-op, men också multiplayer. Tyckte spelet saknade nått och var inte jättebra optimerat jämfört med ovan nämnda spel. Så jag la det snabbt på hyllan. Men det kanske är bättre idag?
För övrigt är det rea på steam: 2,49 istället för 9,99 euro.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Detta är vad jag läste: "Multiplayer-shootern med nudisttema lanseras i september".

Jaha, någon gång ska väl det ske också.

Medlem
Skrivet av tricky:

Hmm, någon som spelat detta en del (gärna nyligen) och kan ge lite feedback av vad man kan förvänta sig och vad det eventuellt kan liknas vid?

Ett enkelt men realistiskt spel. Du dör lätt av 1-2 kulor. Det skulle kunna liknas med hardcore mode i call of duty fast med lägre tempo och högre rekyl. Lite större banor och du spelar upp till 32 spelare. Men banorna är ändå ganska små om man jämför med BF exempelvis.

Jag älskar Insurgency. Har snart kommit upp i 300 timmar

Geeks Gaming

Verkar inte gå bra för dom. Först slopa dom singleplayer och nu detta.

Dock ser jag Squad som ett mycket bättre alternativ till detta.

Gnällkuk
Skrivet av DitroX:

@tricky: Jag har inte spelat Insurgency nyligen, det var ett tag sedan sist. Man kan la säga att det är nån blandning av CS, CoD, Rainbow Six Siege etc. Mycket fokus på co-op, men också multiplayer. Tyckte spelet saknade nått och var inte jättebra optimerat jämfört med ovan nämnda spel. Så jag la det snabbt på hyllan. Men det kanske är bättre idag?
För övrigt är det rea på steam: 2,49 istället för 9,99 euro.

Jaha, är det två olika spel? Jag trodde det var samma spel med nytt namn?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Jinxswe:

Squad och insurgency är ju dock väldigt olika och står inte i direkt konkurens till varandra.

Geeks Gaming
Skrivet av zauii89:

@Jinxswe:

Squad och insurgency är ju dock väldigt olika och står inte i direkt konkurens till varandra.

På ett sätt ja på ett sätt nej.
Med tanke på att dom ska ha fordon i Sandstorm så kommer det bli mer likt varandra.
Men bättre realism och jobba mer som ett lag så är fortfarande Squad bättre. Vill man ha... (Nu är detta en dålig jämförelse) CoD fast realism så är Insurgency ett bättre alternativ.

Medlem

@Jinxswe:

Ja, och INS försöker ju inte vara squad eller någon milisim heller så det gör sig rätt perfekt som ett realistiskt cod imo, har nog 300+ timmar i Ins hittills.

Medlem
Skrivet av tricky:

Jaha, är det två olika spel? Jag trodde det var samma spel med nytt namn?

"Insurgency: Sandstorm, is the sequel to multi-million selling Insurgency by developers New World Interactive."


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

En bättre jämförelse än dem som nämns tycker jag är: "ett snabbt red orchestra" eller ett "långsammare Day of defeat"
Hursomhelst rekommenderar jag 1:an starkt och även deras andra världskriget spel i samma anda "Day of infamy"


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Tycker mer att det känns som ett realistiskt CS

1
Skriv svar