Vilket är ditt "fallback-spel"?

Medlem

För mig är det Path of Exile. Har spelat det on/off sedan några år tillbaka. Jag kör alltid 1-2 månader på nya leagues. Kommer en ny league nu på fredag 1 juni kl 22.

För er som är intresserade: https://www.pathofexile.com/incursion

Medlem

Civ5 eftersom Civ6 är dåligt. Av någon anledning slutade det funka för några dagar sedan dock =(


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

World of tanks ,perfekt om man inte har nått bättre o spela.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mitt/mina har alltid varit sportspel. Vare sig det handlar om NHL, FIFA eller NBA blir det oftast de jag springer tillbaka till när jag tar en paus från ett annat lite mer krävande spel.

EDIT: Nu på senare tid har det varit Monster Hunter. Perfekt spel att bara hoppa in i. Sedan är det helt galet beroendeframkallande också!

Testpilot

Det har blivit Overwatch för mig, in och köra Mystery Heroes och kanske ha en podd i bakgrunden.

Medlem

Mount & Blade! Spelar det som en tok typ en månad om året innan jag kommer ur det.

Medlem

OpenTTD.
Har ju spelat spelet i över 20 år och inte tröttnat än.

Redaktör

Om tiden eller orken tryter: Virtual Pool 3. Magiskt bra bollfysik.


signatur
Medlem

WoW. Är jag spelsugen och inte kommer mig för att starta något nytt så kan jag alltid hitta nåt litet projekt i wow.

Medlem

Wow utan tvekan
Alltid Wow när jag får speltorka fast jag gång på gång säger att jag aldrig mer ska spela det.

Inaktiv

Arma 3 editorn.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Jag har inga direkta fallback-spel, mer spel jag spelat om tonvis med gånger under livets gång. FFVII, FFXII, Super Metroid, Metroid Prime och den otippade Earthworm Jim 1 & 2. I tonåren var Earthworm Jim-spelen något av fallback-spel, återvände och varvade dem flera gånger under flera års tid. Nu var det ett tag sedan men jag var nära att plöja igenom både ettan och tvåan när jag "bara skulle testa min nya Bluetooth-kontroll till pc:n". Körde även igenom ettan på Xbox 360 för några år sedan.

Men FFVII, FFXII och Metroid-spelen är helt klart snuttefiltar jag blir alldeles varm inombords av att köra igenom. Jag spelar dock inte dem på bekostnad av andra spel, prioriterar nya upplevelser vilket har lett till att omspelningarna har minskat i frekvens nu när backlogen är besinningslös.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Skyrim. Om och om igen.

Så fort jag börjar spela något annat så jämför jag alltid vad man kan och inte kan göra i spelet jämfört med Skyrim och det brukar sluta med att det andra spelet förlorar...

Så sant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag har haft sådan tur att jag aldrig blir utbränd på spel. Det blir lättare av att jag har de flesta konsoler uppställda hemma förutom speldatorn. Så känner jag för att spela så blir det något av de spel jag håller igång för stunden eller något från min backlogg.

Då jag spelade ut Pillars 2 Deadfire för någon dag sedan så är det Stellaris Distant Worlds story packet som jag kör just nu. Samtidigt som det snurrar på speldatorn så kan jag sätta mig i fåtöljen och slita fram nya Shin Megami Tensei: Strange journey Delux på 3ds. eller fortsätta på mitt senaste New game+ i Persona 4 på PSVita. Finns alltid något man har lust med.

Medlem

Fotboll Manager för min del. Säger alltid samma sak varje år: - Ne i år blir det inget köp av FM.
Sedan sitter jag där igen efter att ha tröttnat på senaste spelet.

Fördelen med FM är att det är ett lugnt och stilla spel (för det mesta) där man t o m kan gå ifrån datorn utan att man blir kickad från gruppen som i andra spel. Man kan alt-tabba lite under matcherna och bara njuta av icke-stressen

Medlem

Jag brukar ofta falla tillbaka på spel som jag vet är värda min tid. Det vill säga:

Baldur's Gate 1-2.

TES III: Morrowind.

The Witcher 3.

Path of Exile.

Dark Souls.

Monkey Island 1-3.

Grim Fandango.

Medlem
Skrivet av Legalinn:

Man kan alt-tabba lite under matcherna och bara njuta av icke-stressen

...och helt plötsligt blir din främsta nyckelspelare långtidsskadad vilket medför den akuta reaktionen att sjukskriva sig från jobbet i några dagar för att reda ut röran

Medlem

Company of Heroes I, finns inget mysigare än att kravla bakom en mur när du blir beskjuten av en MG-42 på ett slagfält i Frankrike. Givetvis singleplayer för minsta stress.

Medlem

MMO väg - Black Desert Online eller Guild Wars 2 - Just nu är det ESO för min del på den fronten.

Rent generellt så brukar jag alltid falla tillbaka till ARK eller Total War: Warhammer 2 (Total War: Warhammer tidigare) till och från. Men det gör jag av rent intresse då det oftast är nya mods att testa osv, brukar ske några gånger om året. GTA V är också en av dem typer av spel.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Bra fråga!

Titlar idag är nog ett moddat Skyrim, Dying Light, Dead Island och Gothic 3 (men för guds skull med Community-patchen). Förr hade jag Fallout: Tactics, Baldurs Gate 2 och Fallout 2.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skribent

Hearthstone! Så enkelt att bara hoppa in och köra några matcher vid tillfällig tristess. "Tyvärr" har det en tendens att dra ut på tiden och stjäla tid från andra intressanta titlar som jag aldrig kommer igång med...


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Europa Universalis IV, 2k loggade timmar talar för sig själv.
Colonization från 1994 när jag känner mig nostalgisk, troligen betydligt fler timmar genom åren.

Medlem

Netflix.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Medlem

Jag drömmer om att spela om Mass Effect 1 igen, tveklöst min favorit i serien. Det är precis i det läget som beskrivs dom känslorna tittar fram. Resultatet brukar dock bli en stund på Youtube och sen Rocket League.

En annan favorit för mig är Portal 2. Tyckte kampanjen var magisk i det spelet, alla hemligheter, känslan rent allmänt och berättandet i synnerhet. Inte ovanligt att jag hoppar in och kör om en del av kampanjen där. Lite som en favoritbok eller film man kan utantill, där man lätt kan hoppa in i valfritt kapitel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Total War: Warhammer 1 & 2 är def. mina fallback spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Det var länge Skyrim, men sedan ett år tillbaks så är det Elite Dangerous som suger in en med jämna mellanrum.

Medlem

Warframe, dra igång lite musik i bakgrunden och bara slakta saker i en timme eller två.

Dark Souls, mestadels 3an numera men även dom två tidigare. Har sprungit igenom spelet så många gånger att jag numera bara stänger av hjärnan lite och njuter av åkturen, som balsam för själen

Mass Effect 2, också ett spel jag kan köra om och om igen. Slutet, åh, om ändå 3an hade samma final!

123
Skriv svar