Vi listar allt vi vet (och inte vet) om Fallout 76

Medlem
Medlem

Nooooo..


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag blir sjukt less om det har något med "battleroyal" eller online spel att göra.
Avskyr multiplayer.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

@waeress: OK! Atombomberna föll år 2077 och vault 76 var färdigbyggd år 2076 och ska öppnas tjugo år efter kriget, men när tog kriget slut? För planen är att man ska börja med återuppbyggandet då.

Det tog väl slut när bomberna föll. Det fanns ju ingen kvar som kunde kriga när allt blev utplånat.

Medlem
Skrivet av drsnap:

Håller nog med tidigare talare.....de snackar om "rebuilding", och "our" i plural, så varför inte ett crafting/survival spel.
Fallout 4 hade ju basbyggarelement....så de kanske förstärkt dessa element, samt försett spelet med online möjligheter...

Skulle det vara så så gör det inget för min del.....jag är en "sucker" för den typen av spel

Har man hängt med Fallout 4 ett tag så har man nog märkt att modden Sim Settlements numera är nästan essentiell för spelet och det har blivit en enormt stor mod som helt handlar om att expandera sina samhällen långt över gränserna som levererades av Bethesda. Tillsammans med Fallout shelter tror jag de har insett vilken stor publik genren har och dessutom kommer de undan med att skapa en massa quests mm. eftersom tanken är att spelarna ska skapa en stor del av innehållet.
Dessutom har de redan grundförutsättningarna för ett sådant spel klara sedan tidigare. Win/win.

Ambassadör
Xbox

@emilakered: Haha precis!


signatur

Jump in.

and....dax att döda fallout med andra ord...ge mig tillbaka min fallout känsla..ni vet den där unika känslan bara fallout ger som fallout 4 tappade någon stans


signatur

New life, New hope

Medlem

Hoppas innerligt att det blir som new vegas och trean. Inget jäkla online, strategi basbygga elände.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Testpilot

Hedrad!

1a gången jag blivit MEME'ad

Medlem

Jag litar till 100% på Todd Howard. Jag har alltid haft väldigt höga förväntningar på spel som kommer från hans studio och de har överträffats med råge varje gång. Jag ser ingen anledning till varför jag ska bli besviken den här gången.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hoppas de inser att de inte kan mixtra med en sån här spelserie hur som helst?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hoppas de inser att de inte kan mixtra med en sån här spelserie hur som helst?

Klart dom kan. Bara dom gör ett "vanligt" Fallout då och då.

Medlem

Jag blir taggad om det är nått online-dravel!

Medlem

Blir det en blandning av fallout3, rust å dayz kan det bli spännande tror jag!

Medlem

Jag kommer hålla koll på detta, men är det storskalig multiplayer så kommer det nog bli ett garanterat nej från mig. Co-op läge med 1 annan spelare hade jag faktiskt gillat med möjligheten att även spela spelet i renodlad Singleplayer form.

För co-op och dialogval, hade man exempelvis kunnat köra någonting i stil Old Republic där en random gruppmedlem gjorde dialogval, eller om det var att gruppen röstade på dialogval? Var ett par år sedan sist lol.


signatur
Medlem
Skrivet av androsynth:

@Legalinn: Jag tänkte också på interstate 76. Sen fick jag soundtracket på hjärnan. Det ljuva underbara soundtracket.

25 år efter bomberna borde de fortfarande ha fungerande bilar. Så vi har alltså fallout: mad max att vänta?

Medlem

Hmm, trodde Bethesda vid den här tiden insett risken med Falloutfans och högafflar.
Förändringar, även små, måste förvarnas försiktigt och långt i förväg.

Medlem

Dom skräller. Nytt 2d-Fallout. Eventuellt med samma motor som Pillars of Eternity.

Shit... nu när jag skrev det blev jag lite lätt svettig. Tänk om!

Fanns en 4chan tråd från förra året om ett Fallout 76 som sades vara en rust klon i fallout tema. Hoppas det inte är saken med detta.

Medlem

Fastnade aldrig för Fallout, mest för att jag inte spelade 3an förrän det var "för gammalt" och 4ans byggande vart en besvikelse kombinerat med varje gång man villa känna av lite mer open world á la Skyrim och kanske starta bygga hus så kom bara "another settlement need you". Ovanpå detta så klarade jag mig inte speciellt bra när jag sprang lite mer som jag ville istället för att hålla mig till quest line... MEN, jag gillar konceptet och storyn starkt och vill så gärna lira ett Fallout som passar mig. Så i mina öron låter inte "om ni väntar er ett vanligt Fallout så blir ni besvikna" som något som nödvändigtvis är dåligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas att det blir ett story baserat Co-op spel och inte ett spel som dayz eller liknande där det är alla mot alla. Tex att man har followers som kan styras av spelare, eller av datorn.

Tror dom kommer satsa hårt på creation club och förbjuda vanliga mods på officiella servern.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Fallout 76 kommer garanterat vara en form av basbygge pvp-mmorpg. Tänk ark fast utan dinosaurier och i fallout världen. Med mer fokus på rpg och groupquests, raider allt sånt. Med expansioner. Microtransaktioner, kanske tom månadsprenumeration för massa förmåner i spelet. Garanterat

Medlem

Det jag alltid velat ha är möjligheten att möta nån spelare här och var på helt random och avslappnade grunder, i en helt vanlig Fallout-värld ämnad för single player. Inget jäkla stressigt uppstyrt onlinespelande där man ska göra en viss grej under tidspress med 20 andra spelare osv.

Avstängd

@Ahris: Jag trodde att de fortsatte att avfyra atombomber i flera år framåt, fel av mig. Det innebär att vault 76 öppnar 2097, d v s spelet utspelar sig då.

Medlem

@xtrem11: Alltså, året 2102 år ju med i teaser-trailern. Om det inte är då utan 2097 som spelet utspelar sig så slutar jag skriva här på forumet

Som jag skrev tidigare så betyder inte tidsinställningarna på ett vault att det bara öppnas. Det går att öppna, men det är inte samma sak.

Dom har förmodligen väntat några år till pga interna anledningar (som inte är ovanligt i Fallout spel), eller sänt ut scouter som rapporterat tillbaka om något som får alla att stanna kvar (som inte heller är ovanligt i Fallout spel). Anledningen till dom lämnar eller måste lämna är sedan en vault-intern kris (allt för ofta för att vara originellt).

Avstängd

@waeress: Jag har missat att år 2102 vissas i trailern. Ok 2102! Det innebär att vi får handskas med The Master och hans skapelser.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

@waeress: Jag har missat att år 2102 vissas i trailern. Ok 2102! Det innebär att vi får handskas med The Master och hans skapelser.

Nja? Det hände ju på andra sidan landet typ

12
Skriv svar