Team Sonic Racing – ett Mario Kart för flera plattformar?

Robot
Team Sonic Racing – ett Mario Kart för flera plattformar?
Medlem

Oh, intressant! Detta kommer jag förmodligen bli tvungen att köpa. För de som vill ha lite referenser kring Sumo Digital så tog jag mig friheten att kolla deras tidigare spel, där de som sticker ut är:

Broken Sword: The Angel of Death
Hitman: Episode 5
Dead Space Ignition
Disney Infinity 3.0
LittleBig Planet 2 och 3
Snake Pass
Virtua Tennis-serien

Sedan har man även gjort en mängd med racing-spel, vilket bådar gott för Team Sonic Racing, bl a:

Driver 76
Formula 1 2011
Forza Horizon 2
Forza: Fast and Furious
Forza Motorsport 7
Outrun 2
Outrun 2006
Race Driver 2006
Sonic All stars Racing Transformed
Scorched
Toca Race Driver 2
+ några till

Medlem

Sonic All stars Racing Transformed 2 med andra ord? Inte mig emot. SASRT var först med fordon som bytte skepnad beroende på underlaget/banan under pågående race. Körkänslan var minst lika bra som i MK8 och eftersom det släpptes till pc var prestandan överlägsen.

Medlem

Gillade den förra Sonicracern! Inte riktigt Mario kart-klass men ändå riktigt kul.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Sonic All stars Racing Transformed 2 med andra ord? Inte mig emot. SASRT var först med fordon som bytte skepnad beroende på underlaget/banan under pågående race. Körkänslan var minst lika bra som i MK8 och eftersom det släpptes till pc var prestandan överlägsen.

Äger det till Steam men har aldrig provat det. Finns det ett battle mode i dessa spel likt Mario Kart med ballonger på arenor. Dessa är ju viktiga i kart spel, imo. Kommer nog att köpa detta till min PlayStation 4 om det blir köp. Istället för Switch eller Steam.

Skrivet av ClockWise:

Oh, intressant! Detta kommer jag förmodligen bli tvungen att köpa. För de som vill ha lite referenser kring Sumo Digital så tog jag mig friheten att kolla deras tidigare spel, där de som sticker ut är:

Broken Sword: The Angel of Death
Hitman: Episode 5
Dead Space Ignition
Disney Infinity 3.0
LittleBig Planet 2 och 3
Snake Pass
Virtua Tennis-serien

Sedan har man även gjort en mängd med racing-spel, vilket bådar gott för Team Sonic Racing, bl a:

Driver 76
Formula 1 2011
Forza Horizon 2
Forza: Fast and Furious
Forza Motorsport 7
Outrun 2
Outrun 2006
Race Driver 2006
Sonic All stars Racing Transformed
Scorched
Toca Race Driver 2
+ några till

** IO Interactive har väl gjort hela Hitman spelet? Episode 5 utspelas iaf i Colorado.
** Sedan har väl Turn 10 Studios snickrat ihop Forza MotorSport 7
** Forza Horizon 2 har jag för mig de gjorde Xbox 360 utgåvan av iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Äger det till Steam men har aldrig provat det. Finns det ett battle mode i dessa spel likt Mario Kart med ballonger på arenor. Dessa är ju viktiga i kart spel, imo. Kommer nog att köpa detta till min PlayStation 4 om det blir köp. Istället för Switch eller Steam.

** IO Interactive har väl gjort hela Hitman spelet? Episode 5 utspelas iaf i Colorado.
** Sedan har väl Turn 10 Studios snickrat ihop Forza MotorSport 7
** Forza Horizon 2 har jag för mig de gjorde Xbox 360 utgåvan av iaf.

Tittade på Sumo Digitals hemsida, och även wikipedia-sidan, och där finns samtliga titlar ovan. Sen vet man inte i vilken utsträckning de varit delaktiga, så klart.

Edit: Bland deras "clients" finns bl a Turn10, kan mycket väl vara så att de arbetat på spelen som extern studio, med inriktning på vissa moment i spelen - gissningsvis köra-bil-segment.

Medlem

Låter lovande även om jag inte tror att Sonic kan bli lika bra som Mario Kart, men hoppas det kan bli en ordentlig utmanare.

Är lite less över att Nintendo inte ansträngde sig att göra ett nytt Mario Kart 9 till Switch efter Mario Kart 8 till Wii U.

Medlem

@xverminator: Sonic All Star Racing är bättre än Mario Kart på nästan alla punkter, men det kommer aldrig slå hos den stora massan på samma sätt. Mario Kart är ju nästan en egen kategori av spel.

1
Skriv svar