Vi listar allt vi vet (och inte vet) om Fallout 76

Robot
Vi listar allt vi vet (och inte vet) om Fallout 76

Släpps det 27 oktober? Blir det en onlineskjutare? Och får det 70-talsfeeling?

#bethesda, #fallout, #fallout-76


Medlem

Om det försöker vara ett Overwatch-esque lir så kör jag en gaffel i vägguttaget.

Medlem

Diggar inte detta;

Samma Schreier: "Förväntar du dig ett traditionellt singleplayer-rpg blir du väldigt besviken."

Om det ska vara något annat döp det då också till något annat!
Falloutnite,
Fallout CT VS T
Falloutwatch

Ambassadör
Xbox

Fruktar det värsta.


signatur

Jump in.

Medlem

Country Road. Det blir ett bilspel i Fallout-miljö (bunker 76=garage). Muskelåk från 70-talet.

Medlem
Citat:

Om Fallout 76 äger rum tidigare än andra delar i serien skulle det kunna innebära att ödelandet inte är fullt så öde som i de andra spelen. Onlinestrider? Battle royale? (Hjälp!)

Tvärtom menar ni väl? Flera vaults har inte öppnats, vissa större settlements har inte byggts än etc etc. Det är ju närmare det stora kriget och bomberna än längre ifrån.
Intressant är att det är året efter, 2103, som The Master skapar dom första riktiga super mutanterna efter mycket misslyckande.

Medlem

Med nyckelordet rebuild tror jag detta kommer att vara ett basbyggarspel av typen crafting/survival med eller utan PvP. Som Conan Exiles. Det skulle vara en logisk fortsättning efter Fallout 4 som kan släppas utan att man upprepar sig.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Diggar inte detta;

Samma Schreier: "Förväntar du dig ett traditionellt singleplayer-rpg blir du väldigt besviken."

Om det ska vara något annat döp det då också till något annat!
Falloutnite,
Fallout CT VS T
Falloutwatch

Fy f!n, om det blir ett onlinespel (I vilken annan form än ren coop) så kommer Fallout för evigt vara dött för mig.

Medlem

@Ahris Tänkte precis skriva; Varför tänker ingen survival typ CE. Det är ju mycket närmare bomberna och samhällena är fortfarande mycket små och splittrade.
Och med en utbyggnad av basbyggandet i FO4....ja...

Men du var precis före

Medlem

Bomberna föll 2077 så FO76 kommer utspela sej 25 år senare. Fick jag känslan av ett 3D Fallout Shelter. Vilket skulle kunna funka som ett online survival. Jag spelar nästan bara singleplayer spel och om det är ett online spel så är jag mindre intresserad.

EDIT: Bethesda fick iden om settlement byggandet från Rust. De nämnde iaf Rust när de pratade om det.
Rebuilding pratas det om i trailern, jag får känslan av ett 3D Fallout Shelter. Om det nu är ett online open world spel, skulle FO76 kunna vara nåt Rust, Conan exile liknande? Inte att man bygger upp valvet utan ödemarken utanför?

Avstängd

På vault 76 postern på vägen står det 1776 - 2076, Vault 76 ska öppnas 20 år efter atomkriget. Är år 2076 tjugo år efter atomkriget?

Medlem

Battle royale? Pass.

Medlem

@xtrem11: Är det inte bara en Vault-tec reklam grej. Typ 1776: självständighetsförklaringen. 2076 vault 76 är färdigbyggt.

Timeline: "Vault 76 is debuted by Vault-Tec Corporation in honor of the United States' Tricentennial." så jo förmodligen.

Och för förtydligande: kriget är 2077. Ett är efter att vault 76 färdigställs och 301 år efter självständighetsförklaringen.

Medlem

Kommer osökt att tänka på Interstate 76, det gamla bilspelet från 1994,som utspelade sig efter katastrofen. Håller tummarna att det är så.

Avstängd

@waeress: OK! Atombomberna föll år 2077 och vault 76 var färdigbyggd år 2076 och ska öppnas tjugo år efter kriget, men när tog kriget slut? För planen är att man ska börja med återuppbyggandet då.

Gnällkuk

Själv har jag aldrig förstått tjusningen med Fallout. Det här kanske blir något för mig istället. Sparsam info, men kanske blir deras motsvarighet till Elder Scrolls Online?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@xtrem11: http://fallout.wikia.com/wiki/Timeline
Det var många bomber...kriget tog slut väldigt fort. Planen var att just det skulle öppnas 20 år efter men dom här vaulten öppnas inte automatiskt. Dom är inställda på att kunna öppnas efter en viss tid, men det är personerna inne i dom som bestämmer när dom öppnas.

Om datumet i teasern stämmer har det alltså gått 25 år sen kriget. Har det öppnats nån gång innan under de 5 år det var möjligt...ingen aning.

Medlem

Vart så sjukt taggad när jag såg detta på twitter. Nu läser man detta....suck

RTS ala starcraft/warcraft 3/ Dawn of war kanske ?


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

De måste ju gå ifrån deras uråldrade motor snart! Tex. om man försöker man spela över 60FPS så får fysik-motorn fnatt...
Allt moddande osv. som görs via steam och nexus är ju top notch men jag känner att det som håller Bethesda tillbaka mest är att de vägrar uppgradera till något mindre klumpigt.

Medlem

"Samma Schreier: "Förväntar du dig ett traditionellt singleplayer-rpg blir du väldigt besviken." "
"onlinespel"

Snacka om att döda hypen direkt. Haha.

Medlem

Jahapp, nu försvann all hype, helsike


signatur

Meep!

Medlem

Håller nog med tidigare talare.....de snackar om "rebuilding", och "our" i plural, så varför inte ett crafting/survival spel.
Fallout 4 hade ju basbyggarelement....så de kanske förstärkt dessa element, samt försett spelet med online möjligheter...

Skulle det vara så så gör det inget för min del.....jag är en "sucker" för den typen av spel


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av waeress:

Tvärtom menar ni väl? Flera vaults har inte öppnats, vissa större settlements har inte byggts än etc etc. Det är ju närmare det stora kriget och bomberna än längre ifrån.
Intressant är att det är året efter, 2103, som The Master skapar dom första riktiga super mutanterna efter mycket misslyckande.

Precis min tanke. Fast då kanske det blir mer krigande i en döende värld, kontra krigande i en värld under återuppbyggnad, som i de andra fallout.

Also, låten Country roads handlar om West Virginia, så det kanske är skådeplatsen?

Jag hoppas mer på en Elder Scrolls online variant än en Overwatch variant. Men inget låter särskilt bra.

Hypen dödad direkt... det är ju bra iof sig, overhype leder bara till besvikelse.


signatur

K9
:.:

Medlem

@Legalinn: Jag tänkte också på interstate 76. Sen fick jag soundtracket på hjärnan. Det ljuva underbara soundtracket.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Fast då kanske det blir mer krigande i en döende värld, kontra krigande i en värld under återuppbyggnad, som i de andra fallout.

Återuppbyggnaden började rätt tidigt. Fast vi snackar nära i tid när första G.E.C.K användes som senare skulle bli Vault City (Hände 2091). Deras återuppbyggnad tog lång tid. Sen har vi "The Institute" som grundas 8 år senare. Och The Hub och The Boneyard är grundade lite tidigare.
Så återuppbyggnaden har startat redan på vissa platser, men USA är stort och på andra ställen har den inte börjat.

Medlem

Som många andra säger, är det nåt online-dravel så kan det kvitta :/

Testpilot

Är det multiplay = pass

Ambassadör
Xbox

@Harakiri: Multipass?


signatur

Jump in.

Relik 📜
Skrivet av Mortaigne:

signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

12
Skriv svar