Pokémon: Let's Go till Switch i höst, Pokémon Quest ute nu

Robot
Pokémon: Let's Go till Switch i höst, Pokémon Quest ute nu

Skriv upp två nya Pokémon-spel och en ny kontroll på önskelistan till tomten.

#nintendo, #nyhetstips, #pokemon, #pokemon-go, #pokemon-lets-go, #pokemon-plus, #switch, #pokemonquest


Medlem

Låter väl trevligt. Finns ju fortfarande en del hardcore Pokémon Go-spelare.

Medlem

Riktigt smart idé faktiskt. Spela med mobilen och sen koppla upp mot din switch. I like it. Sålde precis min switch dock. Och jag har inte spelat Pokemone Go sen sommaren vid launch. Men kul ändå! Ska bli intressant att följa.

Medlem

Spydde när jag såg denna skit, ser mer ihåligt ut än 3DS-spelen. Jäkla tur att det inte är riktiga Pokémon-spelet som de pratat om, det kommer nästa år.

Medlem

Kan vara värt att nämna att det nya corespelet kommer sent 2019.
https://twitter.com/Pokemon/status/1001636250158223360?s=19


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Spydde när jag såg denna skit, ser mer ihåligt ut än 3DS-spelen. Jäkla tur att det inte är riktiga Pokémon-spelet som de pratat om, det kommer nästa år.

Räcker det inte med "spelet är inte avsett för mig, men jag hoppas barnen gillar det"?

Inaktiv
Skrivet av Theo B:

Räcker det inte med "spelet är inte avsett för mig, men jag hoppas barnen gillar det"?

Folk har en tendens nu för tiden att alla spel ska vara precis så som man vill ha det och är de inte det så är det spelets fel och att de då i samma sekund blir "dåliga". Ingen insikt i att spelet har en annan målgrupp än den man själv är i.

Jag kan inte förstå hur folk kan tycka att sportspel är roliga, men förstår även att spelen inte är ämnade för mig och går vidare istället för att gå in i varje nyhet och spy galla över spelen bara för att de inte är för mig.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Folk har en tendens nu för tiden att alla spel ska vara precis så som man vill ha det och är de inte det så är det spelets fel och att de då i samma sekund blir "dåliga". Ingen insikt i att spelet har en annan målgrupp än den man själv är i.

Jag kan inte förstå hur folk kan tycka att sportspel är roliga, men förstår även att spelen inte är ämnade för mig och går vidare istället för att gå in i varje nyhet och spy galla över spelen bara för att de inte är för mig.

Folk kommer att bli väldigt besvikna livet igenom i sådant fall. Kan tycka att det är en direkt farlig utveckling.

Medlem

Nästan lite sugen på en switch, finns mycket jag hade velat spela igenom där.

Lite tråkigt att det tydligen inte är några "fighter" mot vilda pokemons, utan att man direkt hamnar i "kasta boll-likt-pokemon-go".

Moderator | Testpilot
Skrivet av ebackman2:

Nästan lite sugen på en switch, finns mycket jag hade velat spela igenom där.

Lite tråkigt att det tydligen inte är några "fighter" mot vilda pokemons, utan att man direkt hamnar i "kasta boll-likt-pokemon-go".

Jo det är ändå en stor grej. Hur blir mina Pokémon starkare? Det är ju fortfarande strider mot gymledare och annat så det känns konstigt.

Väntar nog på nästa main titel som kommer 2019.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Spydde när jag såg denna skit, ser mer ihåligt ut än 3DS-spelen. Jäkla tur att det inte är riktiga Pokémon-spelet som de pratat om, det kommer nästa år.

Håller med till 100%. Grafik- & ljudmässigt så kan de behålla detta tills Gen8, fungerar primära tycker jag.

Och nej (svarar till annan som skrev), detta är INGET barn bör få spela. Det kommer göra dem till gnällspikar när de inser att de faktiskt måste slåss mot Pokémon och inte bara göra en smartphone-tränad handrörelse korrekt vid korrekt tidpunkt.

Nu börjar TV-spelen att bli "nerdummade" imho på grund av att folks primära motoriska träning är smartphones. Barn som spelat Pokémon Lets Go Pikachu/Eevee kmr att gråta ihjäl sig när de inser att de inte får fånga coola Mewtwo utan måste ha hög nivå på sina Pokémon, strategier för att orsaka SLP & PSN på Mewtwo och kasta flera Ultra Balls när HP:t är lågt eller offra sin Master Ball.

(Personlig rant riktad mot Game Freak & Nintendo & allmänheten )

Kommer icke på fråga att snorungar ska tror att en liten handrörelse ska få dem att fånga legendariska Pokémon som om det är allt som krävs i ett spel. "Jamen alla casauls då?" Jag vill påstå att det är "casauls" födda sedan 1997 och senare samt smartphones framgångar som är främsta orsaken till att inte bara datorspel blir nerdummade utan även TV-spel nu för tiden och när något världsstort spel som PKMN blir det så brinner det i knutarna på en.

(Nej jag är ingen "hardcore" fan som hänger på PKMN-forum, men jag föredrar att spelet är "korrekt" och inte "nerdummat" bara för att tilltala de stora massorna. Visst, det vore bra om detta säljer bra så Game Freak får mer cash i kassan och kan lägga mer krut på det riktiga kommande spelet 2019.)

"Men ta påré foliehatten för fan!" Jamen sluta läs detta på din smartphone då och läs det på en dator inkopplad till en TV som jag gjort när jag skrivit detta, och gör som "riktigt folk" gör!

Sry för toxic, men hade föredragit ett Core RPG-spel redan i år. Jaja, det är iaf på g! Detta är lite "hårdordad kritik" från mitt håll. Jag älskar som sagt var det grafiska, ljudet, musiken och den övriga spelmekaniken. Men battles & catching ska vara som i core series. Det är INTE "hardcore" för att du måste använda hjärnan och ha tålamod för att fånga Mewtwo, det är Pokémon i ett nötskal! ^_^

P.S. Simpel jämförelse: om du älskar Final Fantasy, vad hade du tyckt om allt handlade om att bara skaka din kontroll vid rätt tidpunkt för att plötsligt döda en fiende i strid? Kul? Varför ens levla, fixa gear och skit då? Precis my point! DS

Avstängd
Skrivet av Theo B:

Räcker det inte med "spelet är inte avsett för mig, men jag hoppas barnen gillar det"?

Tjena, detta är inget "personangrepp" utan bara "lite hårda ord" från mig för jag är lite "tilted" så ta det inte personligt. Min "tilt" går över!

Om vi säger så här då: om du växte upp med Final Fantasy-serien och du vill introducera dina barn för det. Vill du då att de ska spela en "nerdummad" version av spelet där du bara behöver skaka på din Joycon för att göra "damage"? Du behöver inte välja någon attack, vara strategisk, bara skaka handkontrollen och vips så gör du skada? Gör detta tillräckligt många gånger så vinner du striden.

Skulle du anse att det vore en "ordentlig introduktion till Final Fantasy och vad det är i ett nötskal"? Absolut inte! Du skulle känna, "vad fan äré här för skräp?! Mina ungar ska spela det riktiga spelet så de lär sig uppskatta vad ett redigt Final Fantasy-spel är!". Visst, de kanske inte gillar det eller så gillar dem det. Åtminstone fick de en rättvis introduktion till vad det handlar om i ett nötskal.

De slipper en "nerdummad" version som de kanske tror att det är "core Final Fantasy" och sedan börjar tro att de riktiga Final Fantasy-spelen är "hardcore"-versioner när de inte är det! De är bara de "riktiga Final Fantasy"-spelen. Annat exempel är hur många bitar från Battlefield 2 anses vara "Hardcore"-element i BF3 som du behövde välja särskilda servrar för att få spelelement som "bara var en del av själva spelet" i BF2.

Ajja, inga illa menat mot dig så du vet! Det är bara jag som tycker att ett Pokémon-spel som anses tillhöra "main series" (för det marknadsförs som en av de main series-spelen) ska ha riktiga element av strider, träning och fångande. Ingen "nerdumning". Det var detta som gjorde att jag sket fullständigt i Pokémon Go. Kul att fånga bara du gör rätt handrörelse vid rätt tidpunkt? Nope! ;-P

Avstängd
Skrivet av anon_646:

Folk har en tendens nu för tiden att alla spel ska vara precis så som man vill ha det och är de inte det så är det spelets fel och att de då i samma sekund blir "dåliga". Ingen insikt i att spelet har en annan målgrupp än den man själv är i.

Jag kan inte förstå hur folk kan tycka att sportspel är roliga, men förstår även att spelen inte är ämnade för mig och går vidare istället för att gå in i varje nyhet och spy galla över spelen bara för att de inte är för mig.

Tjena! Btw, detta är INGET "angrepp" mot dig så du vet! Det är bara att jag växte upp med Pokémon så jag tycker "rätt ska vara rätt". Eftersom spelet marknadsförs som "main series-spel" även fast det är spin-off så blir jag lite dampig på det hela. Det jag stör mig på är just att det tycks vilja tolkas som ett "äkta pokémon-spel" när det har "nerdummat" ned strider (till synes, kanske går att välja mellan "normal mode" och "child mode" precis som i Super Mario Odyssey) och fångande.

Så även om "målgruppen" är någon annan än "riktiga Pokémon-fans (i olika grader, jag hänger exempelvis aldrig på pkmn-forum men uppskattar ändå core rpg-spelen)" så tycker jag det är fett disrespect mot spelserien speciellt när det marknadsförs som "tillhöra main series". För det gör det inte ett dugg imho. Det är en "nerdummad" verson för att locka till sig nya spelare som då kmr få "huvudvärk" (som när du försöker dig på VG- och MVG-frågorna på matteprovet) när de inser i PKMN 2019-spelet att de måste vara strategiska, träna med tålamod och försvaga en PKMN för att fånga den och inte bara göra rätt handrörelse (*kräkning*).

Återigen: inge illa menat mot dig. Bara jag som e tillfälligt lite "dampig" för jag hade hoppats på RPG Core PKMN-spel i år och inte nästa år. men men, detta lär vara kul på sitt sätt. Får invänta mer detaljerad info om just övrig spelmekanik i spelet för att få se hur "core-aktigt" det faktiskt är. hittills så ser det alldeles för "nerdummat" ut imho.

Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Om vi säger så här då: om du växte upp med Final Fantasy-serien och du vill introducera dina barn för det. Vill du då att de ska spela en "nerdummad" version av spelet där du bara behöver skaka på din Joycon för att göra "damage"? Du behöver inte välja någon attack, vara strategisk, bara skaka handkontrollen och vips så gör du skada? Gör detta tillräckligt många gånger så vinner du striden.

Skulle du anse att det vore en "ordentlig introduktion till Final Fantasy och vad det är i ett nötskal"? Absolut inte! Du skulle känna, "vad fan äré här för skräp?! Mina ungar ska spela det riktiga spelet så de lär sig uppskatta vad ett redigt Final Fantasy-spel är!". Visst, de kanske inte gillar det eller så gillar dem det. Åtminstone fick de en rättvis introduktion till vad det handlar om i ett nötskal.

Då jag har barn själv så skulle jag säga, ja. Jag skulle introducera dem för det enklare spelet först så att de får testa på världen och vad spelet är för något som förhoppningsvis gör att de sedan vill "avancera" upp till de mer "riktiga" spelen. Se det som att det är ett spel som har bara svårighetsgraden Easy istället så kan de sedan skaffa de andra som ökar svårighetsgraden.

Man måste se till de personer som ska spela vad de har för förutsättningar, alla har inte viljan att sitta 100+ timmar för att lära sig ett spel. Ska de då helt och hållet exkluderas bara för att "vi riktiga gamers" ska få behålla våra spel så som vi mins dem?

Skrivet av AplAy:

Så även om "målgruppen" är någon annan än "riktiga Pokémon-fans (i olika grader, jag hänger exempelvis aldrig på pkmn-forum men uppskattar ändå core rpg-spelen)" så tycker jag det är fett disrespect mot spelserien speciellt när det marknadsförs som "tillhöra main series". För det gör det inte ett dugg imho. Det är en "nerdummad" verson för att locka till sig nya spelare som då kmr få "huvudvärk" (som när du försöker dig på VG- och MVG-frågorna på matteprovet) när de inser i PKMN 2019-spelet att de måste vara strategiska, träna med tålamod och försvaga en PKMN för att fånga den och inte bara göra rätt handrörelse (*kräkning*).

Jo jag förstår men samtidigt så kommer det ett spel till core serien bara inte i år så låt dem som nu uppskattade Pokemon Go's spelmekanik att även få ett litet mer "äkta" spel av det än en mobilversion. Vem vet, om några år så kanske de till och med står vid din sida sedan och gnäller på hur nerdummade spelen är fast de själva började med Go

Avstängd
Skrivet av anon_646:

Då jag har barn själv så skulle jag säga, ja. Jag skulle introducera dem för det enklare spelet först så att de får testa på världen och vad spelet är för något som förhoppningsvis gör att de sedan vill "avancera" upp till de mer "riktiga" spelen. Se det som att det är ett spel som har bara svårighetsgraden Easy istället så kan de sedan skaffa de andra som ökar svårighetsgraden.

Man måste se till de personer som ska spela vad de har för förutsättningar, alla har inte viljan att sitta 100+ timmar för att lära sig ett spel. Ska de då helt och hållet exkluderas bara för att "vi riktiga gamers" ska få behålla våra spel så som vi mins dem?

Jo jag förstår men samtidigt så kommer det ett spel till core serien bara inte i år så låt dem som nu uppskattade Pokemon Go's spelmekanik att även få ett litet mer "äkta" spel av det än en mobilversion. Vem vet, om några år så kanske de till och med står vid din sida sedan och gnäller på hur nerdummade spelen är fast de själva började med Go

Visst, argumentet att det kan ses "Easy" istället för "Normal" eller kanske "Hard" är ett. Mitt motargument blir dock att man riskerar att "förskjuta" på vad som bör tolkas som "Easy", "Normal" och "Hard". Dvs., kanske barnen då tycker att "vanliga Pokémon-spelet" ses som "Hard" och inte "Normal" för stegen från Let's Go till Core RPG Gen8 kanske känns som ett så stort steg.

Ett annat motargument jag har är: vart är tålamodet någonstans? Visst, kanske inte man ska bjuda barnen på Contra, Mega Man 1 och Dark Souls som de första spelen, men Pokémon i ett nötskal är som en mer avancerad form av sten-sex-påse om man bara tittar på "vad som är bra/dåligt/funkar ej mot vad". Jag vill återigen komma tillbaka till att jag upplever att det förskjuts från vad som anses vara "Easy", "Normal" och "Hard".

Ett spel som Mega Man 1 (vilket jag dock aldrig spelade men har testat på senare tid) skulle anses vara "Hard" idag medan det ansågs "Normal" på sin tid. Samma sak skulle jag påstå att många som började med Battlefield 3 och inte Battlefield 2 skulle uppleva BF2 som "hardcore" fast det inte var det alls på sin tid, det var bara BF2.

Jag tycker bara det är tråkigt att allt fler och fler spel "dummas ner" bara för att dagens generation har sämre tålamod. De har troligen till och med mer tid än vad tidigare generationer hade då det var mer strikt på hur länge man fick glo på skärmar innan man blev tvungen att göra annat. Detta är ironiskt tycker jag: mer tid framför skärmar idag än förr men ändå sämre på "skärm-spel" idag än förr!

Medlem
Äntligen!

Detta ser vi fram emot hemma hos oss Glada nyheter.

1
Skriv svar