10 lovande saker med Battlefield V

Medlem

HL3 CONFIRM!!!!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@kLIMAX_: Inte så uppenbarligen för mig. Har inte spelat cod sen MW2.
Tycker om följsamheten i BF jämförelsevis med cod.

Medlem
Skrivet av DJMar:

@kLIMAX_: Inte så uppenbarligen för mig. Har inte spelat cod sen MW2.
Tycker om följsamheten i BF jämförelsevis med cod.

Men du lever i en tid där majoriteten av din information kan inhämtas med hjälp av att ställa en fråga till Google.com och med hjälp av lite källkritik så hittar du det du behöver. Det är bara att kolla upp det. Att ställa en så ignorant fråga som "vem spelar CoD?!" för att sedan påstå vad man subjektivt själv utgår ifrån är fan beyond mig... CoD har dominerat BF i allt från spelar antal på flera plattformar till konsol eSport och detta är ingen åsikt utan så är det.

Sen visst, jag förstår din åsikt om BF. Själv tycker jag att BF-serien är riktigt snygg rent grafiskt i jämförelse med CoD. Jag bryr mig inte så mycket om köns frågan i spel då det är en så liten sak dagens folk behöver uppenbarligen störa sig på. Det kunde ha varit en grupp djur från Madagascar som krigade mot tyskarna i WW2 for all I care. Spelkänsla är allt för mig.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Redaktör
Skrivet av kLIMAX_:

Varför gör ni ingen liknande artikel om Call of Duty: Black Ops 4? Tycker att det enda ni pratar om är just Battlefield 5...

Håller med om att det ser fett skevt ut att ni skriver så mycket om Battlefield V men låter Call of Duty: Black Ops 4 ligga i skuggan fast det kommer ut någon dag tidigare än Deluxe edition utav Battlefield V.

Tråkigt att se er så baised...

Det handlar som alltid om läsarintresse. BF är bland de mest populära spelen bland FZ-läsarna, medan CoD-intresset visat en stadigt dalande kurva sedan storhetstiden. Vi kan inte skriva om ett spel för att det ska vara rättvist, det måste vara folk som läser och kommenterar också. Med det sagt: det är inte så att vi negligerat Blops 4 eller andra spel för att vi täcker BF5. Vi var t.ex. på CoD-avtäckningen i Los Angeles (rapport här).


signatur
Medlem

@Dizzz: Ja, jag är beredd att hålla med dig där


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

@kLIMAX_: klart cod är större när det är ett enklare spel och mer esport anpassat än bf.
Bf har aldrig varit den rypen av spel.
Däremot tycker jag att bf iom bf3 försökte bli nå sorts "cod light".
Imo så gillar jag det inte, bf får gärna vara lite "klumpigt" osv det var dom stora striderna som lockade.
Själv äv tycker jag bf dalar neråt helatiden.
Men BFV kansle får det kännas intressant igen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@EXPLICIT: DLC eller expansioner har ju funnits i AAA spel sen urminnes tider utan att någon klagat. Väldigt konstigt att detta blir ett problem när just EA gör det?

Ja EA har gjort flera misstag i sina spel nyligen som Battlefront 2, Need for speed, fifa osv. Men nu när man verkar visa att man kanske har lärt sig från sina misstag och gör något bra så måste ju vi som konsumenter även uppmärksamma detta tycker jag.
Det ser ut som att man har lyssnat på kritiker från dem tidigare spelen och åtgärdat i detta.

Bortser man från alla löjliga "costumizations" så ser detta ut att bli det mest taktiska Battlefield spelet hittills i mina ögon.
Realism har ju aldrig varit något man siktat på i Battlefield spelen tidigare, man har alltid fokuserat mer på att göra spelen roliga att spela. Se bara på Battlefield 1, hur realistiskt är det om du jämför det med första världskriget?
Samma sak gäller detta spel som ska vara väldigt "immersive" som inte är samma sak som "realism".

Medlem

@kLIMAX_: Må varit ignorant att skriva så men samtidigt så kan jag ju bara gå efter vad jag väljer att spela idag.
Förr nöjde jag mig mer av att bara spela något arkadfps medan jag vuxit till att ha lite högre krav på spelet/spelen. Det göe inte mig till ignorant utan har bara annan smak.
Dessutom har jag synpunkter på mjölkningen av serien men det är en diskussion i ett annat forum.
För övrigt, vad nytt finns det att rapportera om COD? Just på grund av mjölkningen blir serien ganska tjatig i min mening.

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Varför gör ni ingen liknande artikel om Call of Duty: Black Ops 4? Tycker att det enda ni pratar om är just Battlefield 5...

Håller med om att det ser fett skevt ut att ni skriver så mycket om Battlefield V men låter Call of Duty: Black Ops 4 ligga i skuggan fast det kommer ut någon dag tidigare än Deluxe edition utav Battlefield V.

Tråkigt att se er så baised...

Okej är du ironisk eller? Det har inte direkt varit någon större kontrovers (iaf på FZ) runt BO 4.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@kLIMAX_: Hörru, det har vi ju gjort!

För den intresserade finns det en punktlista liknande denna med mina intryck från spelets avtäckande samt ett 12 minuter långt klipp med gameplay och kommentarer. Det senare är långt mycket matigare än något vi kan göra med BFV i nuläget. Utöver detta rapporterade vi även om spelets singleplayer, multiplayer och BR-läge i separata artiklar. Går vi bara efter antal nyheter matchar nog Black Ops 4 och Battlefield V varandra rätt bra post-reveal.

Undrar du något mer om Black Ops 4 kan jag givetvis svara på frågor via PM eller i ett relaterat kommentarsfält.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Visst 5 kartpaket/DLC till BF1 var i mesta laget, det blir splittrat och rörigt för många spelare. Men jag tycker det är tråkigt att DICE verkar överdriva åt andra hållet och att man inte ska kunna köpa kartor alls. Jag vill hellre kunna köpa kartor så att jag kan variera spelet om jag vill, än att vara utelämnad till att de är "snälla" och släpper en gratiskarta nån enstaka gång i halvåret framöver.

Medlem

Får vänta och se mer riktig gameplay i MP för att se hur allt ser ut. Men ser såklart väldigt bra ut, de kanske äntligen tagit åt sig av iallefall några av de se saker vi påpekat med tidigare spel.

Medlem

"Support-klassens betydelse ökar ännu mer efter den viktiga uppdateringen i Battlefield 3 som gjorde täckelds påverkan större."

Nedhållande eld för bövelen!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det handlar som alltid om läsarintresse. BF är bland de mest populära spelen bland FZ-läsarna, medan CoD-intresset visat en stadigt dalande kurva sedan storhetstiden. Vi kan inte skriva om ett spel för att det ska vara rättvist, det måste vara folk som läser och kommenterar också. Med det sagt: det är inte så att vi negligerat Blops 4 eller andra spel för att vi täcker BF5. Vi var t.ex. på CoD-avtäckningen i Los Angeles (rapport här).

Det tvivlar jag inte om. Speciellt när det sker en öppen kontrovers med att det är en cybernetic Emily Blunt som springer runt i ett spel nästan gjord av top tier fans till Michael Bay och slaktar nazister - så mig behöver du inte övertyga att ett läsintresse finns.

Skrivet av Molotov:

@kLIMAX_: klart cod är större när det är ett enklare spel och mer esport anpassat än bf.
Bf har aldrig varit den rypen av spel.
Däremot tycker jag att bf iom bf3 försökte bli nå sorts "cod light".
Imo så gillar jag det inte, bf får gärna vara lite "klumpigt" osv det var dom stora striderna som lockade.
Själv äv tycker jag bf dalar neråt helatiden.
Men BFV kansle får det kännas intressant igen

Jag kommer ihåg när DICE sa att de skulle göra så bra de kan med BF3 för att få upp en "eSport scen" i det hela. ESL var super taggad på detta och sen sket det sig för att Battlelog var så pass korkat att man ville gråta. Efter mycket om och men till både EA och DICE så sket ESL i Go4BF4 cuperna och la ner. Jag personligen älskade BF3 när det kom! Det var ett spel som hade all potential att bli något super men ja - det blev inte riktigt så men det blev ett riktigt roligt arkadspel. Glöm aldrig Hardline liksom...

Skrivet av DJMar:

@kLIMAX_: Må varit ignorant att skriva så men samtidigt så kan jag ju bara gå efter vad jag väljer att spela idag.
Förr nöjde jag mig mer av att bara spela något arkadfps medan jag vuxit till att ha lite högre krav på spelet/spelen. Det göe inte mig till ignorant utan har bara annan smak.
Dessutom har jag synpunkter på mjölkningen av serien men det är en diskussion i ett annat forum.
För övrigt, vad nytt finns det att rapportera om COD? Just på grund av mjölkningen blir serien ganska tjatig i min mening.

Missförstå mig gärna rätt men vuxit till att ha höga krav? Spelet är så sönder repetitiv att de har gjort vad? Lagt in mer destruktion i motorn med partiklar osv? Flyttat det till ett annat världskrig? De mjölkar BF serien på ett lika sjukt sätt att de hycklare som väsnades och som menade att CoD möjlkades sönder (vilket det också görs) som gör att det tappar i sin kvalitet sitter tysta nu eftersom de inser nu att EA tvingar DICE till att möjlka sönder BF. De (EA) lär inte göra samma sak med Star Wars eftersom Disney lär säkerligen straffa de rejält på något sätt.
Precis; vad finns det? Uppenbarligen inget än bara DICE och BF5 )))

Sen får du inte ta åt dig att jag låter passivt aggressiv. Jag har likadana förhoppningar som du på att spelet blir awesome. Och du får precis som jag tycka och smaka precis som du vill - det ifrågasätter jag inte för fem öre och det är absolut inte meningen att nervärdera dig eller ens låta så. Jag respekterar din åsikt och ditt val av spel

Skrivet av Gustav Höglund:

@kLIMAX_: Hörru, det har vi ju gjort!

För den intresserade finns det en punktlista liknande denna med mina intryck från spelets avtäckande samt ett 12 minuter långt klipp med gameplay och kommentarer. Det senare är långt mycket matigare än något vi kan göra med BFV i nuläget. Utöver detta rapporterade vi även om spelets singleplayer, multiplayer och BR-läge i separata artiklar. Går vi bara efter antal nyheter matchar nog Black Ops 4 och Battlefield V varandra rätt bra post-reveal.

Undrar du något mer om Black Ops 4 kan jag givetvis svara på frågor via PM eller i ett relaterat kommentarsfält.

Hej kompis,

Jo det vet jag. Två, tre artiklar? Come an. Ni kan la ordbajsa fram en hype eller något som ni gör med BF5?

Men tack för visat intresse; här kommer ett par frågor:
- Vilken tickrate kommer spelets server kontra client att stöjda?
- Kan man skapa egna private matches?
- Kan man skapa klaner?
- Har du laggat? Om ja; hur har det upplevs?
- Hur fungerar teammate inviterna?
- Kommer spelet stödja 120+ hz och no limit FPS?
- Hur upplevs rekylen med vapnen i spelen?
- Är det olika rekyl på olika vapen?
- Är det olika stor spread?
- I förhållande till Black Ops 3 och senaste CoD - är Black Ops 4 långsammare eller lika snabbt om inte snabbare?

Kommer att komma på fler snart :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Svarar i tråden i fall det finns fler som är intresserade av att veta svaren på dina frågor.

Skrivet av kLIMAX_:

- Vilken tickrate kommer spelets server kontra client att stöjda?
- Kan man skapa egna private matches?
- Kan man skapa klaner?
- Har du laggat? Om ja; hur har det upplevs?
- Hur fungerar teammate inviterna?
- Kommer spelet stödja 120+ hz och no limit FPS?
- Hur upplevs rekylen med vapnen i spelen?
- Är det olika rekyl på olika vapen?
- Är det olika stor spread?
- I förhållande till Black Ops 3 och senaste CoD - är Black Ops 4 långsammare eller lika snabbt om inte snabbare?

- Inget svar från Beenox om tickrate.
- Inget de pratade om men skulle bli förvånad om det försvann i BO4.
- Samma som ovan. Skulle bli väldigt förvånad om de tar bort grupper. League Play kommer tillbaka.
- En hårdkrasch till desktop när jag spelade alfan, annars flöt det på bra.
- Invite från Battle.net och i spelet som vanligt.
- PC stödjer 4K, UW-skärmar, HDR och olåst FPS. Stödjer säkerligen 120+ Hz men vi spelade på 60.
- Känns mer eller mindre som samma laserstrålar som tidigare. Balanseras separat på PC och konsol.
- Tyngre vapen har mer rekyl.
- Så vitt jag vet, men jag höll mig till snabbare, mindre vapen.
- Fortfarande snabbt, men det känns mer som första Black Ops än BO3. Lugnare med andra ord.

Och för att hålla mig lite on topic:

Hoppas att nästa vända av gameplay från BFV visar upp hur punkterna i artikeln översätts till en vanlig match med vanliga spelare! Det låter som ett Battlefield i min smak.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Svarar i tråden i fall det finns fler som är intresserade av att veta svaren på dina frågor.

- Inget svar från Beenox om tickrate.
- Inget de pratade om men skulle bli förvånad om det försvann i BO4.
- Samma som ovan. Skulle bli väldigt förvånad om de tar bort grupper. League Play kommer tillbaka.
- En hårdkrasch till desktop när jag spelade alfan, annars flöt det på bra.
- Invite från Battle.net och i spelet som vanligt.
- PC stödjer 4K, UW-skärmar, HDR och olåst FPS. Stödjer säkerligen 120+ Hz men vi spelade på 60.
- Känns mer eller mindre som samma laserstrålar som tidigare. Balanseras separat på PC och konsol.
- Tyngre vapen har mer rekyl.
- Så vitt jag vet, men jag höll mig till snabbare, mindre vapen.
- Fortfarande snabbt, men det känns mer som första Black Ops än BO3. Lugnare med andra ord.

Och för att hålla mig lite on topic:

Hoppas att nästa vända av gameplay från BFV visar upp hur punkterna i artikeln översätts till en vanlig match med vanliga spelare! Det låter som ett Battlefield i min smak.

Tack så mycket! Blev super pepp!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Avstängd
Skrivet av blackidus:

@EXPLICIT: DLC eller expansioner har ju funnits i AAA spel sen urminnes tider utan att någon klagat. Väldigt konstigt att detta blir ett problem när just EA gör det?

Ja EA har gjort flera misstag i sina spel nyligen som Battlefront 2, Need for speed, fifa osv. Men nu när man verkar visa att man kanske har lärt sig från sina misstag och gör något bra så måste ju vi som konsumenter även uppmärksamma detta tycker jag.
Det ser ut som att man har lyssnat på kritiker från dem tidigare spelen och åtgärdat i detta.

Bortser man från alla löjliga "costumizations" så ser detta ut att bli det mest taktiska Battlefield spelet hittills i mina ögon.
Realism har ju aldrig varit något man siktat på i Battlefield spelen tidigare, man har alltid fokuserat mer på att göra spelen roliga att spela. Se bara på Battlefield 1, hur realistiskt är det om du jämför det med första världskriget?
Samma sak gäller detta spel som ska vara väldigt "immersive" som inte är samma sak som "realism".

Nej, så är det inte. Jag och många andra minns den tid då DLC och MT inte existerade. Istället betalade vi gladeligen full price för full content expansions.

Realism, immersion & historisk revisionism är tre helt olika saker.

12
Skriv svar