Tisdagstipset! Svenska Yoku's Island Express släpps idag

Robot
Tisdagstipset! Svenska Yoku's Island Express släpps idag

Får fina betyg, liksom precis lika aktuella Moonlighter.

#moonlighter, #spelsommar, #yokus-island-express


Medlem

Men vad tusan var det här för ett tok-galet spel, måste genast köpas.

Medlem

Har tänkt köpa detta till Switch men det har senare datum vad jag förstår. Men älskar flipper & detta verkar lite casual.

Medlem

Spelat alldeles för länge redan. Fy satan vad bra det är. Så otroligt välgjort och bara rakt igenom helt fantastiskt. Utan vidare överdrift så platsar det lätt på topp 3 spel någonsin för min egen del.

Mycket möjligt att något med mekanikerna inte skulle göra 'det' för alla, men kvalitén är tveklöst genom taket till den grad att om man ens är lite intresserad av det så borde man ge det ett försök, eller åtminstone ta en närmare titt.

Medlem

Kan bara hålla med @Drapan: otroligt välgjort och bra spel, lätt in på top 10 listan.
Äventyr och utforskarspel med flipper inlagt som pussel och typ bossfight som låser upp nya områden eller ger din karaktär nya förmågor, lite samlande av olika objekt för att låsa upp bonus grejer.
Allt blandat samman i en vacker värld med rikliga stänk av humor, de har helt klart lyckats med detta spelet, man sitter hela tiden och vill se vad som händer härnäst.
Såg att en av utvecklarna sagt att det tog han runt 6 timmar att köra igenom storyn, men att det finns mer att göra vid sidan om. Själv tror jag det kommer ta mig över 10 timmar att klara storyn.

1
Skriv svar