Krönika – Battlefield Vs kvinnor

Medlem

Okej trailer. Lite besviken när BF1 trailern var mästerlig utan dess like.

Men man får inte alltid som man vill. Gameplay mässigt hör jag bara gott om spelet och jag vill se mer, så den lyckades med det. Kvinnor i strid, ja i dag finns det gott med kvinnliga krigare som får de flesta att skämmas över sin egen strids-duglighet. Är bra det finns valmöjlighet. Möjlighet att ignorera. Darth Maul målning kan jag tänka mig, men ger blanka f** i Braveheart-varianter.

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Historierevisionism som är medvetet genomförd för att främja en politisk agenda. What could possibly go wrong!

Japp, revisionism som det som såg ut som att vara en V-1 raketen i trailern. De var ju absolut kända för att ha en träffsäkerhet i klass med moderna missiler. Givetvis ingen revisionism där inte, nej då.

Tss fan vad löjligt att gnälla över att där e en kvinna med en protes med i ett spel, hur fan kan man gnälla över en sån sak alltså??!??!¿¿¿


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@anon_306295: Du förstår mig helt rätt. Dessutom tycker jag att det alltid har varit minimalt med ww2-känsla i samtliga battlefields så det finns liksom inget att "förstöra" för mig. Men du tycker alltså att de äldre spelen gav känslan av typ 60-tals ww2-filmer och du gillar inte att den nya känslan av michael bay-filmer? Låter som en väldigt sofistikerad och smal smak i så fall.

Jag säger absolut inte att du tycker det men det är ju lätt att dra slutsatsen att upprördheten hos många bottnar i något djupare. Hur man man annars förklara så starka reaktioner? Det verkar ju på en del i tråden som att de på riktigt känner sig angripa av detta.

Medlem

Äntligen! Hoppas bara det inte kostar att låsa upp att spela som brud. Däremot så kommer man väl kanske vara tvungen att utföra en massa mikrotransaktioner för att få tag i sexigast möjliga outfit (även om den kanske bara går under epitetet minst osexig), spelsnuskgubbe som man ofrånkomligen är.

Inaktiv
Skrivet av RiddarKatig:

@Pecman: Du förstår mig helt rätt. Dessutom tycker jag att det alltid har varit minimalt med ww2-känsla i samtliga battlefields så det finns liksom inget att "förstöra" för mig. Men du tycker alltså att de äldre spelen gav känslan av typ 60-tals ww2-filmer och du gillar inte att den nya känslan av michael bay-filmer? Låter som en väldigt sofistikerad och smal smak i så fall.

Jag säger absolut inte att du tycker det men det är ju lätt att dra slutsatsen att upprördheten hos många bottnar i något djupare. Hur man man annars förklara så starka reaktioner? Det verkar ju på en del i tråden som att de på riktigt känner sig angripa av detta.

Alltså 1942 har ju varit det enda Battlefield som utspelar sig under andra världskriget förutom det mindre konsolspelet Battlefield 1943. Så det är ju endast 1942 jag snackar om när jag menar WW2-känsla.
Förstår inte hur du kan tycka det finns minimal med WW2-känsla i det spelet. Enda spelen jag spelet med mer WW2-känsla är typ Hidden & Dangerous-spelen.

Jag vet inte vad du menar med något djupare man jag är överlag trött på när man försöker forcera in mångfald i saker, som t.ex. i Star Wars: The Last Jedi.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_306295:

Hela kritiken går ju ut på att hon är malplacerad. Så vad är det egentligen för hat som du menar dränker den sakliga kritiken?

Att folk orkar dra kritiken längre än: "Den kvinnliga karaktären är malplacerad.." och sticker vidare till "..och är placerad där av PK-maffian."


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv
Skrivet av Gustav Höglund:

Att folk orkar dra kritiken längre än: "Den kvinnliga karaktären är malplacerad.." och sticker vidare till "..och är placerad där av PK-maffian."

Fast ingen har sagt så.
Och om nu någon hade skrivit så, varför skulle det räknas som hat?

Medlem

@anon_306295: jag menar kanske mer krigskänsla. Lite mer ödesmättat och dramatiskt. Inte så arkadigt. Hidden&Dangerous hade ju det. Det är nog svårt att få till i ett multiplayerspel helt enkelt.

Redaktör
Skrivet av cb99:

När man nu läser din krönika med ex.vis formuleringar som den i quoten sist det finns flera, och nu iakttagelse/observation eller inte så är det väl föga förvånande att diskussion, formuleringar m.m. blivit som de blev i tråden på din krönika?

Du lade rälsen och drog i växelspaken för utvecklingen i tråden som i alla fall jag ser det innan den startade, alla uttrycken och benämningar uppradade och laddade i ammunitionsbältet.

Sedan är väl nationaldraget sedan många år att diskutera inget obehagligt, kontroversiellt utan knuten näve i fickan och koka vid köksbordet och då blir det lite proppen ur emellanåt.

Men reaktionerna kom ju DIREKT, ett halvt dygn innan jag ens skrivit klart krönikan. Och handlade om kvinnliga soldater i trailern. Alla de mest högljudda kritikerna KAN inte ha satt sig in i de eventuella historiska felaktigheterna på den korta tiden - en hel del vrålade just för att de såg kvinnliga soldater. Och en hel del annat, ska sägas, som tempot, Fortnite-vibbarna, röjet med mera. Men det var inte de grejerna som fick vissa att skrika "konspiration!", "vänsterextremism!" och liknande.


signatur
Medlem

Fattar inte problemet, är väl gött att panga kvinnor också.

Sen att det är skitfula robot händer och william wallace krigsmålningar etc är en annan femma.

Medlem

@anon_306295: Jag tycker du gör bra inlägg med att bemöta allt BS och strawmen argument i tråden. Jag förstår dock inte hur du orkar.

Alla inlägg som använder argumentet att spelet aldrig varit realistiskt och därför borde man inte eftersträva autenticitet i utseendet missar hela poängen. Man kan dra detta hur långt som helst. Vart sätter man gränsen?
Likaså med argumentet att det bara är ett spel.

Jag är orolig över att kosmetiska skins kommer gå till överdrift precis som det gjort i dom flesta andra spel. Är det faktsikt nån som vill se alla spelare springa runt som gingerbread man i CoD: Advanced Warfare?

Medlem

@Mirage: Nä, att ha olika åsikt i en fråga är knappast att betrakta som identitetspolitik.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_306295:

Fast ingen har sagt så.
Och om nu någon hade skrivit så, varför skulle det räknas som hat?

But..

Skrivet av anon_306295:

Jag tycker det finns indikationer på bakomliggande vänsterextrem ideologi ...

Jag klassar det inte heller som hat, tycker det ordet kan bli lite väl intetsägande och onyanserat i sammanhanget. Bara väldigt långsökt och överdramatiserad kritik.

Jag köper (och håller med om) att det känns out of place med en kvinnlig fotsoldat i krigsmålning när DICE presenterar "an immersive WW2 experience", men varför vissa direkt börjar skriva om revisionism och PK-konspirationer förstår jag inte riktigt.

Minns du Brothers in Arms: Furious 4?

Gearbox gick och gjorde överdriven pajasshooter av sin (dittills) väldigt seriösa spelserie och en så gott som enad fanbas gav ett gemensamt "Vad i helvete?" till svar. Ingen debatt om politiken kring spelet och misstänkt agenda hos utvecklaren, trots att en infödd amerikan som slogs med tomahawk spelade en av huvudrollerna. Bara att det inte var den autentiska känslan folk ville ha. Att det var för mycket Inglorious Basterds och för lite Band of Brothers.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Redaktör
Skrivet av RiddarKatig:

@Pecman Grejen är den att det är svårt att tro att invändningen är att kvinnan förstör känslan av (filmversionen av) WW2 när det finns så mycket annat som bryter mot den känslan (t.ex. allt otrevligt med krig)

Därför tror jag att det ligger något annat bakom de svallande känslorna mot kvinnan. Att det är något bevis för att DICE är "pk" och därför tillskrivs allsköns andra egenskaper som kommer av gud-vet-vad. Det verkar som att några ser "sanningen" på ett sätt som jag alls inte gör och drar så stora växlar på det. Såna personer kallar man i andra sammanhang konspirationsteoretiker. Det finns ju möjligheten att de har rätt och jag har fel men i så fall får de allt presentera bättre argument för sin sak.

EA har ju lyckats göra sig själva till spelvärldens hatobjekt nummer ett på senare år. Det förstärker nog kritiken (generellt, inte bara från de som är argast) mot den här trailern.


signatur
Redaktör
Skrivet av marcus8958:

Fan va jag hade gillat om EA hade slängt in lite kamouflage bikinis och höga klackar bara för att hälla lite bensin på elden.

Ny FZ-krönika följd av kommentarsrekord!


signatur
Medlem

@anon_306295:

Du har totalt missförstått vad jag syftade på. Jag talar både om trailern i sig och det enerverande spammande beteendet, som i vardagligt tal kallas för näthat. Hat är egentligen en väldigt dålig benämning på det här fenomenet, för ordet näthat som det ju kallas, behöver inte alls innebära samma sak som att faktiskt hata något eller någon i ordets egentliga mening.

Kritik som dränks?

Det finns tyvärr en väldigt högljudd minoritet som i princip enbart består av unga män, som skriker sig hesa över SJW, feminazis, cuck's, marxister och lite annat smått och gott som de tycker förstör deras personliga förväntningar på ett spel, och/eller bidrar till att spel i största allmänhet förstörs av grupperna vissa av individerna ogillar. Det sträcker sig inte bara till spel, utan det syns lite varstans inom andra ämnen, områden och intressen också.

Problemet är som sagt att dessa personer syns och hörs väldigt tydligt på diverse forum, i kommentarsfälten överallt på nätet, på twitter, ja på sociala medier i största allmänhet faktiskt. De personer som faktiskt försöker att komma med något konstruktivt, debattera på ett lugnt och sansat sätt, får se sina försök tillintetgjorda, även om de kanske har liknande åsikter om ämnet i sig. De försvinner helt enkelt under den stora mängd okonstruktiva trams och förolämpningar som skrivs utan någon som helst eftertanke. Vad som de inte tänker på, är att neutrala betraktare då drar sig för att fortsätta läsa när de ser den stora mängd dynga som är i vägen och därmed missar de inlägg som faktiskt är sansade och kommer med saklig, sansad och väl underbyggd kritik.

Hatiska åsikter?

Ytterst få beter sig så såhär när de inte sitter framför datorn, det är helt enkelt ett beteende som är socialt oacceptabelt i princip överallt och inom alla kulturer på jorden. Det drabbar exempelvis även män som inte håller med eller har en helt annan åsikt, för även de blir kallade för diverse skällsord så som cucks, white knights, bögjävlar, fittor och diverse andra "nedlåtande" ord i liknande stil, även om det är kvinnor som får ta emot mest skit så är fenomenet i sig inte specifikt riktat mot enbart kvinnor.

När du kallar andra människor för en mängd olika skällsord i ett förnedrande och nedlåtande syfte, är det absolut ett slags hat du underblåser. Jag tror visserligen inte att det är något egentligt hat som driver den stora majoriteten av de personer som beter sig såhär. Men vad som händer är att det leder till just den polarisering jag talade om, där orden man kallar dem för tillslut kan bli en slags norm. Om det går så långt att det blir någon slags norm, ja då kan det mycket väl leda till vissa personer passerar gränsen och faktiskt börjar hata, på riktigt!

Sist men inte minst ska vi inte heller glömma att det faktiskt finns män som hatar kvinnor, precis som det finns kvinnor som hatar män. Hur många det är, eller hur vanligt detta, i mitt tycke sjukliga fenomen är, får någon expert på området svara på.

Redaktör
Skrivet av anon_306295:

Fast det är ju du som kallar det för en konspirationsteori och sedan jämför det med en väldigt långsökt sådan.

Nej, det var faktiskt du. Jag var väldigt tydlig med att det INTE var en konspiration.

Skrivet av anon_306295:
Citat:

"(Nej, det är ingen PK-konspiration.)"

Hur vet krönikören det? Är det bara en gissning eller?
Finns många storföretag som är infiltrerade av "Politisk korrekthet". Google t.ex. och Star Wars/Disney. Och Bioware.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gustav Höglund:

But..

Jag klassar det inte heller som hat, tycker det ordet kan bli lite väl intetsägande och onyanserat i sammanhanget. Bara väldigt långsökt och överdramatiserad kritik.

Jag köper (och håller med om) att det känns out of place med en kvinnlig fotsoldat i krigsmålning när DICE presenterar "an immersive WW2 experience", men varför vissa direkt börjar skriva om revisionism och PK-konspirationer förstår jag inte riktigt.

Minns du Brothers in Arms: Furious 4?

https://www.youtube.com/watch?v=oBnmTaKsN-8

Gearbox gick och gjorde överdriven pajasshooter av sin (dittills) väldigt seriösa spelserie och en så gott som enad fanbas gav ett gemensamt "Vad i helvete?" till svar. Ingen debatt om politiken kring spelet och misstänkt agenda hos utvecklaren, trots att en infödd amerikan som slogs med tomahawk spelade en av huvudrollerna. Bara att det inte var den autentiska känslan folk ville ha. Att det var för mycket Inglorious Basterds och för lite Band of Brothers.

Den som nämnde PK-konspirationer är krönikören. För mig är det ingen konspiration.
Jag förstår inte varför det skulle vara långsökt eller överdramatiserat.

Varför tror du själv de har med en kvinna med en protesarm?

Det jag kallar vänsterextrem ideologi i det här fallet är ideologin hos nyvänstern som bygger på att västvärlden är uppbyggd av hierarkier där vita män förtrycker kvinnor, etniska minoriteter, HBTQ-personer och funktionshindrade och att man måste slåss för dessas rättigheter, inklusion och representation i varje sammanhang. Vilket till följd blir att man inkluderar dessa i saker där de inte hör hemma eller hänger sig åt kvotering.
Exempel på detta är de senaste Star Wars-filmerna.

Denna trailer har en svart person och en kvinna som är funktionshindrad. Det enda som saknas för full pott i mångfaldspoäng är en lesbisk kärlekshistoria.

Skillnaden med den där trailern och anledningen till att folk inte började snacka politik om den är förmodligen för att inget i den tyder på att de försökt trycka in så mycket mångfald i den som möjligt till skillnad från i Battlefield 5:s trailer.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Nej, det var faktiskt du. Jag var väldigt tydlig med att det INTE var en konspiration.

Jag sa inte att det var en PK-konspiration. Jag frågade dig efter ett resonemang till ditt tvärsäkra uttalande till att ett sådant inte fanns.
För i övrigt resonerade du som om du pratade med de som tyckte ungefär som jag.
Enligt mig är det ingen konspiration att många storföretag har vänsteragendor, det tycker jag det finns ganska klara bevis för.

Medlem
Skrivet av Syrfid:

@Mirage: Min mormor kämpade med modiga kvinnor och män i norska motståndsrörelsen. I krig spelar insats större roll än kön. Sen att historieskrivning är gjord av män tenderar att missgynna kvinnorna.

Och jag som tyckte min mormor var ball.

Sen ang. själva diskussionen.
Jag tycker det är bra. Det finns många kvinnor (min fru och min dotter t.ex.) som ALLTID väljer kvinnliga avatarer om det finns. Det blir bägge mer sugna på att spela om det finns en från första början. Visst, finns bara Mario så kör dom Mario. Men dottern väljer Peach. Och frugan väljer Sorceress i Diablo 2. Så mer kvinnor = kanske mer kvinnliga spelare.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@anon_306295: Agree to disagree, helt enkelt. Jag får mest känslan av att vissa personer medvetet letar efter saker (i trailern) som stämmer överens med deras världsbild, lite på samma sätt som personer med arachnofobi alltid lyckas hitta något åttabent som trycker mot golvlisten.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv
Skrivet av Chomag:

@Pecman:

Du har totalt missförstått vad jag syftade på. Jag talar både om trailern i sig och det enerverande spammande beteendet, som i vardagligt tal kallas för näthat. Hat är egentligen en väldigt dålig benämning på det här fenomenet, för ordet näthat som det ju kallas, behöver inte alls innebära samma sak som att faktiskt hata något eller någon i ordets egentliga mening.

Kritik som dränks?

Det finns tyvärr en väldigt högljudd minoritet som i princip enbart består av unga män, som skriker sig hesa över SJW, feminazis, cuck's, marxister och lite annat smått och gott som de tycker förstör deras personliga förväntningar på ett spel, och/eller bidrar till att spel i största allmänhet förstörs av grupperna vissa av individerna ogillar. Det sträcker sig inte bara till spel, utan det syns lite varstans inom andra ämnen, områden och intressen också.

Problemet är som sagt att dessa personer syns och hörs väldigt tydligt på diverse forum, i kommentarsfälten överallt på nätet, på twitter, ja på sociala medier i största allmänhet faktiskt. De personer som faktiskt försöker att komma med något konstruktivt, debattera på ett lugnt och sansat sätt, får se sina försök tillintetgjorda, även om de kanske har liknande åsikter om ämnet i sig. De försvinner helt enkelt under den stora mängd okonstruktiva trams och förolämpningar som skrivs utan någon som helst eftertanke. Vad som de inte tänker på, är att neutrala betraktare då drar sig för att fortsätta läsa när de ser den stora mängd dynga som är i vägen och därmed missar de inlägg som faktiskt är sansade och kommer med saklig, sansad och väl underbyggd kritik.

Hatiska åsikter?

Ytterst få beter sig så såhär när de inte sitter framför datorn, det är helt enkelt ett beteende som är socialt oacceptabelt i princip överallt och inom alla kulturer på jorden. Det drabbar exempelvis även män som inte håller med eller har en helt annan åsikt, för även de blir kallade för diverse skällsord så som cucks, white knights, bögjävlar, fittor och diverse andra "nedlåtande" ord i liknande stil, även om det är kvinnor som får ta emot mest skit så är fenomenet i sig inte specifikt riktat mot enbart kvinnor.

När du kallar andra människor för en mängd olika skällsord i ett förnedrande och nedlåtande syfte, är det absolut ett slags hat du underblåser. Jag tror visserligen inte att det är något egentligt hat som driver den stora majoriteten av de personer som beter sig såhär. Men vad som händer är att det leder till just den polarisering jag talade om, där orden man kallar dem för tillslut kan bli en slags norm. Om det går så långt att det blir någon slags norm, ja då kan det mycket väl leda till vissa personer passerar gränsen och faktiskt börjar hata, på riktigt!

Sist men inte minst ska vi inte heller glömma att det faktiskt finns män som hatar kvinnor, precis som det finns kvinnor som hatar män. Hur många det är, eller hur vanligt detta, i mitt tycke sjukliga fenomen är, får någon expert på området svara på.

Den högljudda minoriteten du snackar om växer sig till en allt starkare majoritet. Det är bara att kolla på dislikesen på trailern och kommentarerna under den där nästan varje kommentar är negativ.
Klyftan mellan massmedia och befolkningen växer sig starkare för det politiskt korrekta narrativet styr fortfarande massmedia och dess medarbetare medan det tappar allt mer stöd hos befolkningen.

Ett jättebra exempel är The Last Jedi som fick ganska bra kritik i massmedia men som sedan verkades avskys av de flesta andra.
Den hyllades bland annat av feministerna på P3 för dess fantastiska kvinnoporträtt.

En stor och växande del av befolkningen inser att dagens feminism är ren och skär bullshit.

Visst beter sig många som skit men det handlar om att det under en lång tid i västvärlden och speciellt också i Sverige funnits en väldigt snäv åsiktskorridor där kritik mot invandring, feminism och mångkultur slagits ner hårt och kritikerna har hånats och förnedrats. De har hängts ut på internet, kallats för vita kränkta män och i värsta fall blivit attackerade av AFA och förlorat jobben.
Det är detta som har lett till kejsarens nya kläder-situationer där majoriten av människor faktiskt trott (eller konsensus har iaf varit) att kvinnor i Sverige är förtryckta eller att invandringen till Sverige är lönsam och medmänsklig. Eller att man är en kvinna om man känner sig som det trots att man har XY-kromosomer och en penis.
Det du ser nu är backlashen. En backlash mot bullshit.

Redaktör
Skrivet av anon_306295:

Jag sa inte att det var en PK-konspiration. Jag frågade dig efter ett resonemang till ditt tvärsäkra uttalande till att ett sådant inte fanns.

Men ge dig.

Skrivet av anon_306295:

Fast det är ju du som kallar det för en konspirationsteori och sedan jämför det med en väldigt långsökt sådan.

Skrivet av anon_306295:
Citat:

"(Nej, det är ingen PK-konspiration.)"

Hur vet krönikören det? Är det bara en gissning eller?
Finns många storföretag som är infiltrerade av "Politisk korrekthet". Google t.ex. och Star Wars/Disney. Och Bioware.


signatur
Avstängd
Skrivet av aholman:

@EXPLICIT: så du menar att på en bf server skall endast en viss procent vara svarta och en viss procent vara kvinnor för att behålla historisk korrekthet. Jag antar att du vill att detta gäller alla spel inte bara BF.. helt sjukt vad löjligt.

Nej, de hör inte hemma i spelet överhuvudtaget.

Avstängd

@saru: Gör det mer än gärna, över pm

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Den högljudda majoriten du snackar om växer sig till en allt starkare majoritet. Det är bara att kolla på dislikesen på trailern och kommentarerna under den där nästan varje kommentar är negativ.
Klyftan mellan massmedia och befolkningen växer sig starkare för det politiskt korrekta narrativet styr fortfarande massmedia och dess medarbetare medan det tappar allt mer stöd hos befolkningen.

Ett jättebra exempel är The Last Jedi som fick ganska bra kritik i massmedia men som sedan verkades avskys av de flesta andra.
Den hyllades bland annat av feministerna på P3 för dess fantastiska kvinnoporträtt.

En stor och växande del av befolkningen inser att dagens feminism är ren och skär bullshit.

Visst beter sig många som skit men det handlar om att det under en lång tid i västvärlden och speciellt också i Sverige funnits en väldigt snäv åsiktskorridor där kritik mot invandring, feminism och mångkultur slagits ner hårt och kritikerna har hånats och förnedras. De har hängts ut på internet, kallats för vita kränkta män och i värsta fall blivit attackerade av AFA och förlorat jobben.
Det är detta som har lett till kejsarens nya kläder-situationer där majoriten av människor faktiskt trott (eller konsensus har iaf varit) att kvinnor i Sverige är förtryckta eller att invandringen till Sverige är lönsam och medmänsklig. Eller att man är en kvinna om man känner sig som det trots att man har XY-kromosomer och en penis.
Det du ser nu är backlashen. En backlash mot bullshit.

Dude, take a chill pill och njut lite av livet, varför ser du bara dåliga saker?


signatur

IDKFA

Medlem

Stäng av det här eller så är ni adolf racist ! https://www.youtube.com/watch?v=Y4_QXbUQ5cA

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Men ge dig.

Att du skriver "Nej, det är ingen PK-konspiration" antyder att det är någon som påstått att det är en konspiration.

Jag ska förklara hur jag tänker.
Du använde uttrycket PK-konspiration i denna krönika om typ de åsikterna jag hade i andra tråden. Så uppfattade jag det.
Jag menar själv inte att det är en konspiration men jag köpte då ditt uttryck för att kunna fortsätta diskussionen då jag trodde du med "pk-konspiration" menade ungefär sådant jag skrev i andra tråden.
Jag efterfrågade då ett resonemang till att det tvärsäkert inte fanns en sån "pk-konspiration".
Då svarade du med att konspirationer sällan går att bevisa och skrev ihop nån rolig men långsökt konspirationsteori och jämförde med den.

Det jag menar med att företag är infiltrerade med politisk korrekthet är att politisk korrekthet/vänstervriden identitetspolitik har letat sig in i ett antal storföretag och hamnat bland deras policys och blivit en del av företagskulturen(Jag menar inte att detta nödvändigtvis är planerat eller någon slags konspiration). Jag tycker mycket tyder på att många företag har anammat denna politiska korrekthet, till skillnad från din konspirationsteori om IK Brage som verkade vara ganska grundlös.

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Dude, take a chill pill och njut lite av livet, varför ser du bara dåliga saker?

Försöker bara förklara varför klimatet på internet är så hårt och politiskt just nu.
Men ja...nu tycker jag att jag har gjort mitt.

Skriv svar