Totalbiscuit har gått bort

Medlem

Fyfan...satans skit... TB var en av dom personligheterna som gaming industrin behöver..men han har fått fler att öppna sina ögon för bullshit som företagen kastar mot oss så att vi kan göra smartare val... RIP Totalbiscuit

Medlem

@Remus: Jag fick Ulcerös Colit när jag va 23år, blev akut operation då inga mediciner fungerade och fick ta bort tjocktarmen. Även ändtarmen blev kroniskt inflammerad och plockade bort den för bara några månader sedan (är nu 28år) för att slippa cancer. Har du en kronisk inflammation så är risken för att utveckla cancer väldigt hög, men har du skov så inflammationen kommer och går är risken lägre. Tror det är gastroskopi som gäller för din del, det går inte att upptäcka all cancer via blod/avföringsprov. Det är bättre att kolla en gång extra än att bara vänta. Kolla på intervjun med John på H3-Podcast, i slutet pratar dom en del om cancer.

Robin

Medlem

Fasen vad tråkigt. Följt hans stream i flera år. Det blir lite utav ett tomrum med hans professionella kritiska blick och välgjorda reviews av spel.

Fuck cancer helt enkelt. 34 bast är ingen ålder. Även om man själv vid 33 börjar känna sig lite schleten :).


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Vila i frid TB!


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag själv har Crohns sjukdom, fick den när jag var runt 12 år gammal.... Opererad bort en del av tarmen vid den åldern. Tydligen så löper folk som har Morbus Crohns större risk för tarm och magcancer och DESSUTOM om man fått Crohns sjukdom i ung ålder (innan 18 år).

Jag närmar mig 30 i Juli... Och nu dog Biscuit... Han åt säkerligen mycket rött kött och rörde dåligt på sig? Låter som jag det också...

Börjar svettas när jag skriver det här. Kan man inte lämna ett avföringsprov för att kolla om man har cancer? Det är bara koloskopi som gäller? Fan också....

Westu hál. Ferðu, John, Ferðu.

Tråkigt att höra att du råkat ut för detta och förstår din oro. Du har kanske redan genomgått koloskopi tidigare. Jag har ingen erfarenhet men jag säger det som en vän till mig berättade:

"Det är egentligen inte så farligt när dom går in där nere. Jag oroade mig bra mkt mer innan. Nervositeten för det och rädslan var värre än själva akten."

Kolla upp dig oavsett. John Bain (TB) har själv berättat att han drog ut på sin undersökning på grund av skam och nervositet och att det kunde sett betydligt bättre ut om han bara gick dit första gången han funderade på det.

Medlem

Så tragiskt. Han var den största rösten till försvar för oss spelkonsumenter, men också en jäkligt underhållande livestreamare, kompetent kritiker och skicklig affärsman.

Vila i frid, TB. Jag ska lirka extra mycket med FOV-sliders till ditt minne idag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ush så tråkigt, visste ju att han blivit sämre men att det skulle gå så fort kunde jag aldrig fatta

Speciellt tungt då man har en egen mamma som även hon har cancer..

Fy fan för cancer

Medlem

En stor förlust för världen. TB var en grymt bra spelkritiker som inspirerat många med sin personlighet och sitt tillvägagångssätt.

Han verkade också som en allmänt go och trevlig snubbe, vila i frid och tankarna till hans familj.

Medlem

Otroligt tråkigt. När notisen dök upp i Twitter-feeden tog det ett tag att förstå vad som hade hänt, det kändes för tidigt. Dels var det bara någon månad sedan han fick reda på att cancern hade spridits i högre grad än tidigare, dels för att han utstod hela processen med fantastisk optimism. Intrycket var att han skulle klara sig många år till. Fast ”för tidigt” är väl en grundpelare för cancer.

Medlem

Nu slipper du lida i osäkerhet längre, det du gjort lever vidare efter dig. Du var en av de bästa.

Det här var en oerhört tråkig nyhet, måhända väntad men likaså tragisk.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av bengtbrutal:

@Remus: Jag fick Ulcerös Colit när jag va 23år, blev akut operation då inga mediciner fungerade och fick ta bort tjocktarmen. Även ändtarmen blev kroniskt inflammerad och plockade bort den för bara några månader sedan (är nu 28år) för att slippa cancer. Har du en kronisk inflammation så är risken för att utveckla cancer väldigt hög, men har du skov så inflammationen kommer och går är risken lägre. Tror det är gastroskopi som gäller för din del, det går inte att upptäcka all cancer via blod/avföringsprov. Det är bättre att kolla en gång extra än att bara vänta. Kolla på intervjun med John på H3-Podcast, i slutet pratar dom en del om cancer.

Robin

Usch... Okej. Ja.. Jag får väl ringa min medicinmottagning och be om att få göra en koloskopi i år iallafall? Brukar säga till nära och kära att jag gör hellre två koloskopier än en gastroskopi då de går ner med en tjock slang i halsen och känns som man skall kvävas till döds. Fruktansvärt.

Skrivet av Govein:

Tråkigt att höra att du råkat ut för detta och förstår din oro. Du har kanske redan genomgått koloskopi tidigare. Jag har ingen erfarenhet men jag säger det som en vän till mig berättade:

"Det är egentligen inte så farligt när dom går in där nere. Jag oroade mig bra mkt mer innan. Nervositeten för det och rädslan var värre än själva akten."

Kolla upp dig oavsett. John Bain (TB) har själv berättat att han drog ut på sin undersökning på grund av skam och nervositet och att det kunde sett betydligt bättre ut om han bara gick dit första gången han funderade på det.

Ja. Koloskopi gjorde jag när jag var 12 år och de skulle ta reda på vad för sjukdom jag hade. Sen gjorde jag en koloskopi vilket är senaste, 2009-2010. 8 år sedan. Jag antar jag med en inflammatorisk tarmsjukdom lär göra koloskopi någorlunda regelbundet. Kanske var 8-10 år? Kanske till och med var 5:e år? Men tycker sjukhus borde skicka ut kallelser till mig då??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fan vad tråkigt att höra Även om man visste att han var väldigt dålig nu den senaste tiden och att döden kunde vara nära så tar det ändå emot när man möts av nyheten. Vila i frid!

Medlem

En tung förlust för spelvärlden. Han är den spelkritiker jag har att tacka för flest guldklimpar funna och lika många skithögar som jag kunnat undvika. John Bain var en outtröttligt kämpe för konsumenters rättigheter. Han lyckades vara både underhållande och skarp i sin kritik när många andra bara går för underhållning. Och det kommer aldrig finnas någon som gjorde så grundliga genomgångar av spels inställningar. Vila i frid TB.

Medlem

Så jävla onödigt. Cancer is hell.

Medlem
Skrivet av SlimyDragoon:

Hemskt, han klarade sig längre än vad läkarna först berättade. Då sa han: "Fuck statistics, man". Han var en riktigt överlevare! Tyvärr visste man att denna dag skulle komma.

Du kommer bli saknad... RIP

Alltså jag blev så inspirerad av han styrka och vilja. Han kan fanimej aldrig upp och jag beundrar honom för det. Fy fan nu får jag en tår i ögat. Den där podcasten kommer jag aldrig glömma. Ikväll lyfter jag ett glas för TB.

Medlem

Vila i frid TB, du kommer alltid vara min idol


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Medlem

@Remus: vänta inte på kallelse. Finns många fördelar med svensk vård men snabbhet är inte en av dom. Ta initiativet själv och sov gott när det är gjort.

Medlem

R.I-P. Cancer är ett röv.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Alltid tragiskt när någon går bort, särskilt vid så låg ålder. Cancer är dessutom en jävlig sjukdom - de gånger jag har donerat pengar har det varit till barncancerfonden.

TotalBuscuit sedan, fantastisk kille. Nog för att det fanns tillfällen då jag inte höll med honom, men hans röst var viktig. Kommer att sakna den ute i etern.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tråkigt att höra.

Gnällkuk

Jag fick på riktigt hålla tillbaka tårarna när jag läste det här... TB har varit min personliga favorit på YT som nästan alltid verkar tycka ungefär som jag. Han var otroligt klok, pedagogisk och gav inte mycket för att vilseleda folk med clickbait och dylikt, allt hans material var alltid så "äkta" och genuint producerat.

Egentlingen skulle han väl redan ha varit död vid det här laget, men envisheten har gjort att han klamrat sig kvar. Det har varit tungt att lyssna och se på honom gradvis försämras, även om det vissa tillfällen verkade som om han var hundra procent återställd.

Världen har idag blivit av med en sann ikon inom spelindustrin. Normalt sett har jag alltid ryckt på axlarna och tänkt "ah, fan vad trist" när någon kändis gått bort, även om det varit någon jag tyckt väldigt mycket om. Idag kände mig på riktigt ledsen och nedstämd.

Vila i frid, John.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Nej, nej och nej. Fruktansvärt tråkigt, vilken sätt att starta Fredagen på, började faktiskt böla lite, kanske för jag är nyvaken, men killen har betytt så otroligt mycket. Man har sett hans videos, podcasts m.m i så många år, vilket tomrum.

Overkligt, Vila i Frid.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Ozb2r7c0hxA

Här pratar han om sin sjukdom (Från Oktober förra året).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

@magma:
precis. minns de väldigt väl. klockrena inslag.

Medlem

Väldigt trist, jag har följt honom i många år

Medlem
Skrivet av Remus:

Usch... Okej. Ja.. Jag får väl ringa min medicinmottagning och be om att få göra en koloskopi i år iallafall? Brukar säga till nära och kära att jag gör hellre två koloskopier än en gastroskopi då de går ner med en tjock slang i halsen och känns som man skall kvävas till döds. Fruktansvärt.

Ja. Koloskopi gjorde jag när jag var 12 år och de skulle ta reda på vad för sjukdom jag hade. Sen gjorde jag en koloskopi vilket är senaste, 2009-2010. 8 år sedan. Jag antar jag med en inflammatorisk tarmsjukdom lär göra koloskopi någorlunda regelbundet. Kanske var 8-10 år? Kanske till och med var 5:e år? Men tycker sjukhus borde skicka ut kallelser till mig då??

Har en hel del ärftligt i släkten så bestämde mig för att stilla all undran och tog initiativet till koloskopi OCH gastro vid samma besök (vände mig bara på britsen). Allt såg dock bra ut, men läkaren ville ändå ha en second opinion på min magsäck. Jag tänkte att video och provsvar skulle skickas vidare och ett enkelt möte skulle bli resultatet. Icke, ny gastro med ett femmanna-team i förrgår. Så två gastro inom loppet av en månad och jag tackade nej till lugnande på båda.

Koloskopi är snudd på helt harmlöst. Det är rent av lite spännande att följa med på skärmen och få se vad som händer. Det enda jobbiga där är den förbannade genomsköljningen dygnet innan. Huuuaaa...

När det kommer till gastro så ta det bara lugnt. Man har en initialreflex i början att "hurkla" men ta det bara lugnt och andas normalt, blunda t ex (det hjälper andningen). Undersökningen går trots allt fort! Bara några minuter, och sen vet man att allt är okay (förhoppningsvis).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Är så jävla trist. Han var den första på youtube jag prenumererade på.

https://www.youtube.com/watch?v=xWPROoFMq9Q
https://www.youtube.com/watch?v=FrwcF9IgMUI

Medlem

Trist, alltid tragiskt när cancern tar människor i förtid. Hade en tjejkompis som dog bara drygt ett år efter hon fött sitt första barn, hon blev inte ens 30.

Ser annars aldrig på dessa you-tubers, men han verkade ju vara rätt känd på nätet och det är trist, inte bara för hans anhöriga, utan för de av er som tyckte om vad han skapade och gjorde.

Vägrar av principskäl att använda amerikaniserat språkbruk, så han får ett stort vila i frid av mig.

Medlem

Fick upp ögonen för honom sedan TGS Podcast (The Game Station Podcast) med Jesse Cox och Brooke "Dodger" Lawson. "WTF is..."-serien uppskattade jag mycket, men var tyvärr inte insatt i hans passion i E-Sporten eller inom Starcraft communityt. Men den mannen, LEGENDEN, vågade göra saker som banade vägen för andra att våga satsa med sina intressen.

Det senaste 24h har man tillbringat den mesta tiden att se på TGS & The Co-optional Podcast, bänkat mig framför hans Terraria Gameplay där tillsammans med Jesse Cox bjuder på galenskaper.

Tycka vad man vill om Totalbiscuit, men han var en genuin varm människa som bjöd på sig själv när tillfällena ges. Han kommer bli så saknad.

Tack för allt, John Bain... mina tankar går till hans familj och vänner.

123
Skriv svar