Apple sätter stopp för Steam Link på Iphone

Robot
Apple sätter stopp för Steam Link på Iphone
Medlem

Varför blir jag inte förvånad.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Funkar den här appen bra?

Hemma så har jag en steamlink som är kopplad med kabel till nätverket och tycker att det funkar perfekt. Är lite mer tveksam till mobilapp dock!

Antar att man inte spelar på bussen liksom...?


signatur

Mjölk är inte gott

Medlem

Jag testade det lite snabbt och blev förvånad över hur bra det fungerar, har ingen handkontroll tyvärr.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Valve försöker väl smyga förbi Apple och installera en egen Store. Även om det alltid bara har varit tillåtet med AppStore. Om t.ex Valve skulle lyckas så är det ju frittfram för Google Play också.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Valve försöker väl smyga förbi Apple och installera en egen Store. Även om det alltid bara har varit tillåtet med AppStore. Om t.ex Valve skulle lyckas så är det ju frittfram för Google Play också.

Fast det här är ju en remote desktop-app, vilket det redan finns en drös av.
Något Valve påpekat.

Får väl se hur det slutar


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

@Json_81: Precis, den kommer gå igenom förr eller senare. Största problemet är väl att man har en "store" för spel vilket går emot reglerna. Exempelvis finns ju redan "Moonlight" som är en enklare implementering av streaming via ShadowPlay. Rent teoretiskt kan du köra Steam via den och få i princip samma upplevelse.

Förstår dilemmat men jag tror det kommer lösa sig framöver.

Medlem

Jisses vad skönt att inte vara fast i Apple-träsket...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Är det någon som använder apple, som inte gör det för att allt är vitt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Men för helvete Apple...

Testpilot

Otippat. Därför man kör Android.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Otippat. Därför man kör Android.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

som någon annan skrev funkar moonlight väldigt bra!antar att deras steamstore är problemet, vilket du även kommer åt via vilket remotedesktop-app som helst så ser verkligen inte det problemet. Meeeen vill man betala mer för sämre saker får man räkna med skit fan det bästa jag gjort var att sluta köpa jävla apple produkter. Så skönt att slippa allt trassel det innebar!

Medlem

@Json_81: Jo, jag vet. Men tror inte något annat företag skulle reagera så mycket annorlunda. T.ex hur skulle Sony göra om Microsoft släppte en remote desktop till PSstore eller om GOG gjorde samma sak för Steam?

Inaktiv

BWHAAHHAHAhahahahHAHAHahahahaha!!!!!!!!

Ehum. Det var ju synd

Medlem

Dumt o lägga ner massa arbete på en iOS app när man inte är läskunnig gör om gör rätt så kommer nog steam link appen snart att godkännas. Skönt att det finns en appstore med gränser och utan särbehandling till skillnad mot soptippen på google play.

Medlem
Skrivet av CusmaR:

Dumt o lägga ner massa arbete på en iOS app när man inte är läskunnig gör om gör rätt så kommer nog steam link appen snart att godkännas. Skönt att det finns en appstore med gränser och utan särbehandling till skillnad mot soptippen på google play.

Vi läskunniga klarar av att hantera ett utbud där inte mamma Apple har sorterat bort det hemska.

Medlem

Ännu en anledning att för mig inte välja en Apple/iPhone, alldeles för låst och stelt
system

Medlem
Skrivet av CusmaR:

Dumt o lägga ner massa arbete på en iOS app när man inte är läskunnig gör om gör rätt så kommer nog steam link appen snart att godkännas. Skönt att det finns en appstore med gränser och utan särbehandling till skillnad mot soptippen på google play.

"Ingen särbehandling"

Hahahaha

Bästa särbehandlingen var nog GMaps vs Apple maps historien haha


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Apple slår till igen. äppelfåren fortsätter att ta den i rumpisen.

Medlem

Är la dags att skifta över till android snart. Men fan.


signatur

- pixelfantast

Medlem

@Idono: precis det jag säger när jag läser femtioelva artikeln om säkerhetshål i Android eller hur många fall tusentals appar med skadlig kod man tagit bort från Google play.

Medlem

@Kladdkaka: vi slipper i alla fall robotarnas femtioelva säkerhetshål, skadlig kod på play store eller uteblivna uppdateringar... Idiotkommentarer

Medlem

@Mutumba: se tidigare kommentar

Medlem

@sebrock: krävs en speciell typ av intelligens för att installera virus på sin egen enhet. Men Apple vet att deras kundbas faller under det paraplyet och gör det (och så mycket annat) omöjligt för er

Medlem
Skrivet av sebrock:

@Kladdkaka: vi slipper i alla fall robotarnas femtioelva säkerhetshål, skadlig kod på play store eller uteblivna uppdateringar... Idiotkommentarer

Bäääääääääääääääääääääääääääää säger fåret.

Nä, frihet är nice! Busiga appar tas fort ner.
Folk hjälps åt att hålla det trevligt för alla.

Kan inte tänka mig hur hemskt det måste vara att sitta inlåst.
Inga roliga appar, ingen tillgång till systemet, inget.

Men det är väl det får vill ha, någon som styr och leder dom.

Medlem

@WarpGuN: Bilden är uppenbarligen photoshoppad!

Medlem
Medlem

Tråkigt, då blir det ingen iphone när jag byter till nästa tele.

Nu är ju inte Sverige Apples största marknad men dom riskerar att hamna efter nu när vi sitter på fiber och ett gigantiskt bibliotek av spel som inte fungerar på deras telefoner.

Någon som provat pek och klicka spel med telefon?
Man kanske skulle spela igenom Monkey Island igen t.ex.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Json_81: Jo, jag vet. Men tror inte något annat företag skulle reagera så mycket annorlunda. T.ex hur skulle Sony göra om Microsoft släppte en remote desktop till PSstore eller om GOG gjorde samma sak för Steam?

Ännu bättre exempel, Valve släpper exakt samma app till android... och google gör absolut ingenting för att stoppa det...så visst finns det företag som reagerar annorlunda.

12
Skriv svar