Chef lovar: Inga fler Red Dead Redemption 2-förseningar

Medlem
Skrivet av Buio:

Chef lovar...

De anställda får jobba 14 timmar per dygn varenda dag till release.

It's chrunch time!

Haha tänkte exakt samma sak, Classic!

Medlem
Skrivet av Xzander:

Var det första jag tänkte när jag läste rubriken... det vidrigaste med den här branschen. Ursäkta språket, men lätt för någon jävla VD på utgivarsidan att sitta och säga.

Visserligen vet jag inte historien bakom kulisserna, så att säga, kanske ligger ansvaret hos utvecklaren i detta fall... men blir ändå irriterad på den här attityden då den är talande för en stor majoritet av hur branschen ser ut.

https://www.glassdoor.com/Salary/Take-Two-Salaries-E7413.htm

Mmmmm, vidrigt är ordet. Jag menar, de anställda har ju liksom inget val eller hur? Samt slavlöner på 1 miljon kronor om året, am i right?

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

https://www.glassdoor.com/Salary/Take-Two-Salaries-E7413.htm

Mmmmm, vidrigt är ordet. Jag menar, de anställda har ju liksom inget val eller hur? Samt slavlöner på 1 miljon kronor om året, am i right?

Höga löner utesluter inte dåliga arbetsförhållanden, och personligt val är vatten värt när "crunch-time" tillhör normen i spelbranschen, så även om du som spelutvecklare väljer en annan studio är risken hög att du möter liknande förhållanden där.

12
Skriv svar