CoD: Black Ops 4 ska bli bättre Battle Royale än Battlegrounds och Fortnite

Robot
CoD: Black Ops 4 ska bli bättre Battle Royale än Battlegrounds och Fortnite
Medlem

Det låter som att Trump extraknäcker lite på deras PR-avdelning.

Jag gillar attityden! Bring it! Trampa svenskarna på tårna och kör över oss med ett polerat BR. Vi behöver det!

Medlem

Kan ju inte vara så svårt, alla battle royale spel suger, det bästa är wasteland-moddet till arma 2.
Det är ju löjligt ingen har gjort en kopiering på det ännu.

Medlem

Vill bara att skiten ska dö ut. Är som alla utvecklare får hjärnsläpp när en studio får in en fullträff. Betyder ju inte att alla måste göra samma sak. Förut var det zombies osv. Nu e de battle royale eller King of the hill som de en gång hette.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vill bara att skiten ska dö ut. Är som alla utvecklare får hjärnsläpp när en studio får in en fullträff. Betyder ju inte att alla måste göra samma sak. Förut var det zombies osv. Nu e de battle royale eller King of the hill som de en gång hette.

Jag förstår mig inte riktigt på den typen av kommentar; detta är ju precis vad alla stora utvecklare är ute efter? Trender eftersökes alltid. Modern War Shooters, Zombies, Battle Royale, yadda yadda. Det betyder ju inte att det är det enda som utvecklas, det finns oerhört många utvecklare som gör sin egen grej och söker efter "nästa trend" också så varför vara så negativt inställd?

Jag anser det positivt att många utvecklare väljer att försöka göra det som för nuvarande är populärt att bli ännu bättre. Gillar man inte det så finns det som sagt mycket annat du kan hålla ögonen på istället. Gillar du inte att läsa eller höra om det, tja...sånt är livet. Musik, film, senaste kläderna; du måste inte tycka om det men du måste inte klaga heller för du har fortfarande alternativet att ägna tiden åt det du gillar.

Kanske blir nästa trend något du tycker om; är det då rätt att börja klaga på det trots att man älskar det? Eller ska hatet enbart riktas åt "rätt håll"?

CoD kommer ju till alla plattformar som vanligt, det är fördel jämfört med PUBG iaf, kommer PUBG till PS4 detta år så hjälper det väl dem, men svårt o sia om.

Medlem

Battleroyale är ju bara ett game mode likt typ team deathmatch.
Självklart kommer det komma många spel med det game modet ett tag nu.

Förstår inte folks gnäll riktigt. Ingen som kommer med någon direkt vettig kritik till varför dom tkr battleroyale är så himla kasst heller. Det enda folk kmr med är att det är populärt därför kan dom inte tycka om det.

Medlem

Vi kallade det King of the Hill, sedan la någon till att banan krymper ibland.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Att göra det bättre lär ju inte vara några svårigheter, alla alternativ just nu känns ju som lågbudgetskräp. Lite Activision-guld och genren kanske blir intressant igen.

Medlem

The more the merrier! Hoppas att det blir bra! Svårt att se dem knäcka spelglädjen från Fortnite dock 🙂


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är ju inte ett högt berg att bestiga.

Skägg.
10 Chambers

Så länge de inte släpper Battle Royale-delen gratis lär det bli uppförsbacke.


signatur
Medlem

BR är bland det tråkigaste jag någonsin har spelat! Det är inte roligt att springa omkring och kolla ner i marken i 20 minuter för att hitta utrustning, för att sedan kanske möta 1-5 st motståndare...

Medlem

@Jozo: så är det när man inte vet vaf man sysslar med
Jag tror varför battleroyal är populärt just nu är ayt det går fort och tar slut.
En 40min runda i battleroyal spel jämfört med en 40 minuter counquest i battlefield känns som br spelet är snabbare och lättare att hoppa in och lämna.

En annan bra sak med battleroyal spelen idag är att dom är fria från instant gratification som imo förpestat cod och battlefield.
Allt ska finnas att tillgå, vi behöver inte 1000 olika vapen ich sikten och målsökande missiler


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem
Medlem

CoD alltså. Mycket snack, men har aldrig vart så bra som deras första spel. Tycker det inte hör till BR att man ska springa runt med massa perks osv. Ska handla om att överleva och skrapa ihop det mesta och bästa av det som går att hitta.

Men, som vanligt så verkar det vara mer förlagt till ungdomar som vill att ska gå fort och utan känsla.

1
Skriv svar