Stalker 2 annonserat!

Robot
Stalker 2 annonserat!

GSC Game World slänger ur sig ett datum för uppföljaren många väntat på. Bara sådär.

#gsc-game-world, #releaselistan, #stalker-2


Medlem

Härligt med såna nyheter vid morgonkvisten innan jobb!

Medlem

Känns lite väl tidigt att annonsera det ?

Medlem

Någon som förbokat?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Ja tack! kickstarter på det ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

No way, fyfannnn va tagg

Medlem

*fap fap fap*

Medlem

Nice! De föregående spelen var väldigt bra, dock krävdes det ett antal mods för att de skulle bli spelbara.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Toppen! Metro-spelen är bra men Stalker-spelen är väldigt mycket bättre och har betydligt större omspelningsvärde. Om dom kan producera något liknande de föregående med förhoppningsvis ännu öppnare spelvärld, så vore det suveränt.

Medlem

Detta var väldigt trevliga nyheter

Roligt att höra,MEN jag kommer inte ha allt för stora förhoppningar än. Det är lång tid till 2021 och mycket kan hända innan.

Medlem

då har dom många år på sig att göra ett bra spel för det första vid release var katastrofalt dåligt....

Medlem

Banne mig på tiden. Stalker är en av mina favorite serie genom tiderna.
Cheeki Breeki allesammans!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Någon som förbokat?

Jag förbokade redan 2011 men har ännu inte fått spelet. Post Nord måste ha fuckat upp ordern..

Nej, men sjukt trevlig nyhet alltså. Denna utannonsering har jag längtat efter. Morgondagens grafik i ett S.T.A.L.K.E.R. spel får mig att drägla kraftigt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Oh shiet, det trodde man inte! Förhoppningsvis fortfarande singleplayer. Väldigt bra atmosfär och stämning i spelen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bara den landar på ett grym spel motor samt coop denna gång... fan 2021 är framtiden älskade första hoppas detta blir coop läge

Medlem

Suveräna nyheter!


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Gott. Kanske hinner spela clear sky innan det släpps då B-)

Medlem

Har utannonserats förr men lades ner, så jag tror det när jag ser det.

Medlem

Inte för att dra ned stämningen men 2021 är det tolv år sedan senaste releasen. Har de kvar någon kvar i firman, dvs vad är det som talar för att detta kommer bli en ordentlig uppföljare?

Medlem

Säger inte nej till mer Stalker


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det första spelet kan vara det jag haft längst på Steam utan att någonsin starta det.

Skrivet av nixdorf:

Inte för att dra ned stämningen men 2021 är det tolv år sedan senaste releasen. Har de kvar någon kvar i firman, dvs vad är det som talar för att detta kommer bli en ordentlig uppföljare?

Inte mycket tyvärr. Studion bakom de äldre Stalker spelen GSC Game World lades ned 2011 och redan då försvann mycket talang till bland annat 4A Games (Metro spelen) och dessutom formades nya studios av ex utvecklare för GSC, exempelvis Vostok Games (Survarium). GSC Game World återskapades dock 2014 men enligt rykten och det jag läst består dem numera mestadels av "nya" utvecklare som nyligen jobbat på Cossack 3 vilket är ett strategispel. Om studion har möjlighet att återfå talanger från guld eran så finns det hopp för Stalker 2, men som det ser ut nu, så ser det väldigt mörkt ut...

Medlem

Idel godis. Men det känns för tidigt för pepp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Härligt härligt!, skall hålla tummarna

Medlem

"Sergey Grigorovich talked to the press about the game, yesterday in Kiev. The game wasn't shown."

Lite info om spelet, om detta nu stämmer.

Stalker 2 will be an online game, no singleplayer – „why create a simulation, when we can have real people in the game now? Why write NPC behaviour systems, when you can have real people doing what they want. They will fill the game world with their real life, not an artificial one. We just have to give them the right tools”

The game has perma-death. After you lose three characters, you’ll have to buy new ones with in-game currency. Yes, this means you may have to pay real money. Joining an alliance and making friends will thus be beneficial.

They’ve been working on a new engine, X-Ray 3.1 for a year

Infon går att läsa nedan:
https://www.neogaf.com/threads/s-t-a-l-k-e-r-2-details-its-an...

Om allt detta stämmer så lär nog väldigt många bli besvikna.

"The whole piece is a dud from a SATIRE article written by a Russian VK fan-group Chernobyl" med andra ord verkar det fake.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jäkligt roligt att höra, men man gör nog gott i att hålla känslorna i styr. Jag antar att studios är i princip som nystartad och att det säkert inte ser helt lungt ut på den ekonomiska fronten, förutom att det alltså är 3 år kvar (förutsatt att dom blivit mångtalet gånger bättre på att hålla datum än dom var i sin prime)... Så.. Ja...

Roligt hur som helst. Det känns som Stalker serien aldrig riktigt fick leva upp till sin potential.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av zauii89:

Känns lite väl tidigt att annonsera det ?

Nä, de gjorde det ju nu. Finns ingen "tid" mellan nu och release. Tänk efter noga.

Skrivet av nixdorf:

Inte för att dra ned stämningen men 2021 är det tolv år sedan senaste releasen. Har de kvar någon kvar i firman, dvs vad är det som talar för att detta kommer bli en ordentlig uppföljare?

De skrev ju precis att det kommer en uppföljare. Läste du inte?

Medlem
Skrivet av iTax_Not:

De skrev ju precis att det kommer en uppföljare. Läste du inte?

Uppföljare innebär att någon tänker släppa ett spel som heter stalker 2, inte mer än så. Det jag är tveksam till är huruvida spelet kommer ha samma stämning, känsla och buggar som originalet.

Avstängd
Skrivet av nixdorf:

kommer ha samma stämning, känsla och buggar som originalet.

Det är Subjektivt så det är irrelevant. De gör det spel de själva vill göra. Hur tänker du när du tror att två spel kan ha "samma" bugg? Verkar vara låg teknisk kunskap här.

Det är ett annat spel. Stalker 2 heter det denna gång, punkt.

12
Skriv svar