Coop-satsningen verkar funkat – Far Cry 5 drog in 2,7 miljarder kronor på en vecka

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av iTax_Not:

Jaha du klarade dig inte ens förbi början. Bästa Far Cry i serien, men iofs, handlingen kräver lite mer intelligens och populärkulturell insikt. Säkert tråkigt om man är en casual slentrian gamer. Testa typ killing floor, doom, CoD. Troligen mer din bag.

Nu gillade jag förvisso Far Cry 5, men vid sidan om din översittarattityd så är "handlingen kräver lite mer intelligens och populärkulturell insikt" en inte så lite pretentiös beskrivning av vad som ärligt talat är en väldigt banal och trött story.

Medlem

heeeeeeeelvete vilka extremt oförtjänade stålar. jämfört med hypen var ju spelet extremt skit. missförstå inte, det var okej. men inte 3+ Miljarder ok. snabbt och slarvigt gjort, släppt med brutalt mkt buggar etc etc. pinsamt


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av Flugsaft:

Det är lite roligt att du blir lite arg av ett spel och försöker "förolämpa" mig med att säga att handlingen kräver mer intelligens och populärkulturell insikt.. Personligen tyckte jag att handlingen var väldigt simpel och inge djup. Efter det säger du vad jag gillar för typ av spel vilket du inte har en aning om. Last of us och God Of War tyckte jag var bra för där var det bra karaktär utveckling osv. Det är väldigt sällan det kommer spel som är för mig. som jag sade innan jag är rätt kräsen med min underhållning.

Va? Hade askul med far cry 5. Jag har inget intresse av vad andra tycker och tänker om det.
Hänger du på internet lite för mycket these days?

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Nu gillade jag förvisso Far Cry 5, men vid sidan om din översittarattityd så är "handlingen kräver lite mer intelligens och populärkulturell insikt" en inte så lite pretentiös beskrivning av vad som ärligt talat är en väldigt banal och trött story.

"story"? Den har jag aldrig pratat om. Jag snackar om helt andra grejer i spelet. Häng med i svängarna.

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

heeeeeeeelvete vilka extremt oförtjänade stålar. jämfört med hypen var ju spelet extremt skit. missförstå inte, det var okej. men inte 3+ Miljarder ok. snabbt och slarvigt gjort, släppt med brutalt mkt buggar etc etc. pinsamt

Nope. Fanns inga buggar. De förtjänade varenda spänn. Tror du saknar lite kunskap här. Pinsamt!

Skrivet av iTax_Not:

Nope. Fanns inga buggar. De förtjänade varenda spänn. Tror du saknar lite kunskap här. Pinsamt!

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/8bk5ws/swiggity_swoo... Haha

Buggigaste skiten någonsin ju, och AI'n är i klass med podbots...

Avstängd
Skrivet av pelson:

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/8bk5ws/swiggity_swoo... Haha

Buggigaste skiten någonsin ju, och AI'n är i klass med podbots...

Du kanske har en dålig dator? Jag körde 75h på PS4pro, inga buggar. AIn funkade kanon!

Klickar inte på länkar till retarderade siter som reddit. Men gulligt försök. Tyvärr vet jag redan allt om spelet. Hej då.

Medlem

Settingen är inte så intressant för mig, väntar 1-3 år på en ordentlig rea.


signatur

I drank what?

Medlem

Förhoppningsvis så lägger väl de pengarna på att göra co-op och AI:n bättre till nästa spel. Co-op var lite väl åtdraget, enformigt och "omänskligt" beteende på fienderna och tomt på saker att göra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av iTax_Not:

"story"? Den har jag aldrig pratat om. Jag snackar om helt andra grejer i spelet. Häng med i svängarna.

Nu är du förvisso (helt korrekt) avstängd, men när du kommer tillbaka kan du ju gärna svara på vad du anser att skillnaden mellan "handling" och "story" är.

Medlem

Tycker det verkar riktigt nice, men tänker inte lägga full pris på det så avaktar lite lägre pris innan jag köper det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av iTax_Not:

Va? Hade askul med far cry 5. Jag har inget intresse av vad andra tycker och tänker om det.
Hänger du på internet lite för mycket these days?

Jättekul att du hade kul med spelet. Du har inget intresse för vad andra tycker om det, okej. Om jag hänger för mycket på internet? det gör jag icke.

Medlem
Skrivet av iTax_Not:

Nope. Fanns inga buggar. De förtjänade varenda spänn. Tror du saknar lite kunskap här. Pinsamt!

fel, det fanns massor med buggar. tvärtom så sitter jag uppenbarligen på kunskapen


signatur

//monster

Medlem

Är ju givetvis kul att de som gillar spelet har kul med det. Själv är man väl lite missnöjd över inriktningen som Far Cry-serien tagit. Jag hade gärna sett att man byggt vidare på FC2, jag har struntat i alla FC efter FC3 som jag tyckte var fruktansvärt tråkigt. Men å andra sidan så gör det väl en mest till en minoritet.

Medlem

"Jag vet bäst. Spelet är bäst. Spelet suger. Alla andras åsikter betyder ingenting och om ni tänker annorlunda än mig så har ni fel."

Sådär, var vänlig att kopiera och klistra in (samt radera valfritt uttryck) när ni känner för att fortsätta er produktiva skitkastardiskussion härinne.

In any case. Jag njöt av Far Cry 5 hela vägen igenom, tog mig tiden att göra som jag ville och tvingade inte mig själv att samla allting. De olika systemen som de byggt ihop under de senaste åren skapade min bästa upplevelse i Far Cry hittills. Det gjorde ju inte dagen sämre att man för en gångs skulls logs inom USA:s gränser och mot deras invånare. Instämmer i att berättelsen var simpel, men varför skulle den behöva vara något mer än det i ett spel som nyttjar ett sådant här system? Till skillnad från i The Last of Us, där allt är designat för att stärka berättelsen, så har de en helt annan utgångspunkt i det här spelet. De gjorde ett alldeles ypperligt jobb med sina typiskt färgstarka karaktärer och ett förbättrat system för
följeslagare.

Jag har undvikit de tidigare spelen då jag inte såg någon stark skillnad i narrativ eller upplevelse. Men det femte spelet passade in väldigt bra på min profil, har ingenting att kasta granater mot hjärndödande drogfabriker eller att bygga upp min inre bild av vad som händer. Minns att ett av mina favorittillfällen var när jag insåg att jag kanske kunde statyn i mitten med mitt nya flygplan. Det fanns inget uppdrag för det då, men det var en sjukt tillfredsställande bombardemang som varade i fem minuter med fiender som bara sprang panikartat och inget kunde göra. Kärlek. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Co-op my ass.

Man kunde inte ens göra egen progress på den som inte hostade i co-op helt jävla värdelöst läge.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Gissar på att de flesta köpare bor i Montana. xD


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Förutom den i särklass sämsta helikopter-fysiken (flygplanen är väl ingen höjdare heller iofs), så var det ett riktigt bra lir. Skoj coop, välgjort, bra story osv.
Det är synd att spelet blir så tråkigt efter man klarat det bara, alla random fiender man möter på vägarna försvinner. Men jag ångrar inte att jag köpte det hur som helst!

Medlem

För mig var det lite för repetitivt och jag känner inte att det finns någon riktigt drivkraft i det. Redan 2 timmar in i spelet så kände jag att jag började tråka ur lite. Nu 20 timmar in så har det inte blivit bättre.

Jag tycker dock inte spelet suger för det och jag kommer att spela klart det (bara en halv underboss kvar). Mycket för att jag ogillar att lämna ett spel halvvägs visserligen, men lite nöje finns det ju i det.

Det är ju snyggt och så och jag förstår att vissa gillar det, men för mig kommer spelet bara att vara en parantes i spelbiblioteket.

Medlem
Skrivet av jawik:

För mig var det lite för repetitivt och jag känner inte att det finns någon riktigt drivkraft i det. Redan 2 timmar in i spelet så kände jag att jag började tråka ur lite. Nu 20 timmar in så har det inte blivit bättre.

Jag tycker dock inte spelet suger för det och jag kommer att spela klart det (bara en halv underboss kvar). Mycket för att jag ogillar att lämna ett spel halvvägs visserligen, men lite nöje finns det ju i det.

Det är ju snyggt och så och jag förstår att vissa gillar det, men för mig kommer spelet bara att vara en parantes i spelbiblioteket.

Det här sammanfattar i princip alla mina problem med de senaste 4 Far Cry spelen. Jag har inga problem med det, men det känns fruktansvärt tjatigt och det är väldigt lite som får mig att vilja spela vidare. Det senaste jag faktiskt spelade helt igenom var 2:an och även det var sååååå lång tråkigt efter ett tag. Åka och döda samma vakter om och om igen hela tiden så när jag väl provade 3:an och kände att samma mönster visade sig så la jag av nästan direkt. 4:an hoppade jag över utav denna anledning men tänkte att 5:an borde inte vara likadant, många säger att det inte är likadant. Ett timmar in i spelet, jo, det är likadant tyvärr, för jag gillade verkligen miljöerna, jag tyckte att spelet hade potential, det finns mycket humor i spelet. Men det räckte inte för att få mig att traggla vidare.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag hade högre förväntningar på Far Cry 5. Tyckte det var på tok för mycket action där man blev jagad hela tiden av flygplan och konvojer, knappt utan något luftrum.

Som jag sa till min kompis innan FC5 släpptes, hoppas det inte är som i FC4 där skriptade saker händer vart annan sekund, rädda gisslan, skjuta konvojer, etc. etc. Jag är rätt säker efter 5:an nu, Far Cry spelen är inget för mig.

Skrivet av Buio:

Vilken egoistisk och jäkla tråkig inställning. Bara för att du inte gillar ett spel, ska andra inte få underhålla sig med det och vilja ha mer av samma?

Fast han har ju rätt till sin åsikt och uttrycka om det utefter, har inget med egoism att göra.

Skrivet av Esri:

Det här sammanfattar i princip alla mina problem med de senaste 4 Far Cry spelen. Jag har inga problem med det, men det känns fruktansvärt tjatigt och det är väldigt lite som får mig att vilja spela vidare. Det senaste jag faktiskt spelade helt igenom var 2:an och även det var sååååå lång tråkigt efter ett tag. Åka och döda samma vakter om och om igen hela tiden så när jag väl provade 3:an och kände att samma mönster visade sig så la jag av nästan direkt. 4:an hoppade jag över utav denna anledning men tänkte att 5:an borde inte vara likadant, många säger att det inte är likadant. Ett timmar in i spelet, jo, det är likadant tyvärr, för jag gillade verkligen miljöerna, jag tyckte att spelet hade potential, det finns mycket humor i spelet. Men det räckte inte för att få mig att traggla vidare.

Exakt.

Medlem

Fattar inte vad grejen är. Folk vill ha mer av samma, skulle det vara en nyhet?
Om jag kunde få spela 1000000 timmar till av Kotors underbara gameplay, I would.
Och i Far Cry är det tillräckligt nyskapande i sin egen lilla FPS/OpenWorld/Action-RPG - genre det skapat.

De skulle behöva utveckla mycket längre tid, och därav leverera mycket färre spel, om de skulle behöva vara helt nyskapande varje gång. Ett vinnande koncept, bör man förbättra, fila på och fortsätta lägga till funktioner, inte ändra drastiskt. Då kan de skapa ett helt nytt spel. Folk förväntar sig Far Cry, och av fanbasen att döma plus med facit i hand så verkar de ju helt klart göra nånting rätt.

I övrigt tycker jag det är ett suveränt spel.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Förutom den i särklass sämsta helikopter-fysiken (flygplanen är väl ingen höjdare heller iofs), så var det ett riktigt bra lir. Skoj coop, välgjort, bra story osv.
Det är synd att spelet blir så tråkigt efter man klarat det bara, alla random fiender man möter på vägarna försvinner. Men jag ångrar inte att jag köpte det hur som helst!

Kom inte så långt, men det kan väl inte vara värre än San Andreas?

Medlem

Varför är ni så arga på varandra?! hahaha herrejösses

Medlem
Skrivet av baggso:

Varför är ni så arga på varandra?! hahaha herrejösses

Det var en person som var arg, han är avstängd nu.

Avstängd

Det jag gillade främst med FC5 var hela konceptet med att vara i en open hillbillie world. Det påminde mig om hemtrakterna med mycket skog, älgar, björnar, knäppgökar, och annat roligt.

Storyn var rätt "meh" men själva utforskandet med olika fordon, flygplan och helikoptrar, samt möjligheten att dyka ned till sina objectives efter vald närliggande fast travel point var sjukt mycket tillfredsställande.

Dyka ned vid skogen i närheten av uppdraget. Använda ljuddämpad sniper och om larmet går så är det bara att springa in och spreja ned alla med ljuddämpat maskingevär och massa sprängmedel.

12
Skriv svar