"Massiva rekordsuccén" Monster Hunter: World har skeppats i 7,9 miljoner

Robot
"Massiva rekordsuccén" Monster Hunter: World har skeppats i 7,9 miljoner

Och då har ännu inte pc-versionen släppts.

#capcom, #monster-hunter-world, #skrytsiffror


Avstängd

"Pc-versionen? Den släpps till hösten då Capcom ville ge spelet tiden det krävde."

Då Capcom vill att så många som möjligt köper spelet två gånger, är snarare rätt svar.

Medlem

Lustig känsla när spelet känns gammalt innan det ens är släppt (pc). Har nog att göra med hur mycket Twitch man konsumerar men för egen del är det betydligt mindre troligt att jag köper det nu när pc-versionen behagar dyka upp än vad jag var vid den initiala releasen tidigare i år. Inte för att det gör Capcom någonting när det säljer som det gör.

Medlem

Själv har jag inte slängt ett endaste öga på Twitch. Skall bli ett rent nöje att sätta tänderna i PC-versionen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Lustig känsla när spelet känns gammalt innan det ens är släppt (pc). Har nog att göra med hur mycket Twitch man konsumerar men för egen del är det betydligt mindre troligt att jag köper det nu när pc-versionen behagar dyka upp än vad jag var vid den initiala releasen tidigare i år. Inte för att det gör Capcom någonting när det säljer som det gör.

"Spoilar" man en spelupplevelse på det viset får man väl skylla sig själv. Har ju mer att göra med vad man kollar på än om man konsumerar mycket twitch.

Själv har jag inte fattat grejen med att kolla när andra lirar istället för att spela själv.

Medlem

Lite orolig att dom inte ger oss release datum för PC versionen, hade hoppats att det skulle komma i slutet av sommaren som senast.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

"Spoilar" man en spelupplevelse på det viset får man väl skylla sig själv. Har ju mer att göra med vad man kollar på än om man konsumerar mycket twitch.

Själv har jag inte fattat grejen med att kolla när andra lirar istället för att spela själv.

Skylla sig själv? Det var inget klagomål, om något är det utvecklare och/eller utgivare som får skylla sig själva när en viss konsumentgrupp går förlorad.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

"Spoilar" man en spelupplevelse på det viset får man väl skylla sig själv. Har ju mer att göra med vad man kollar på än om man konsumerar mycket twitch.

Själv har jag inte fattat grejen med att kolla när andra lirar istället för att spela själv.

Jag råkade göra det med God of War och Doom 2016, vilket jag ångrar nu. Jag kan se varför spelen är bra och det är därför jag fortsatte titta, men känslan av att upptäcka under eget spelande är borta.

Live & Learn.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

"Pc-versionen? Den släpps till hösten då Capcom ville ge spelet tiden det krävde."

Då Capcom vill att så många som möjligt köper spelet två gånger, är snarare rätt svar.

Hehe jo jag va sugen i början på att skaffa till pc också men nu i efter hand så tycker jag att runt 530timmar på ps4 får duga för detta spel. Finns liksom annat att göra

Medlem

@PrinceToadstool:
Lathet, enklare att se nån klara spelet än att göra de själv.
Knasigaste e när folk streamar när dom öppnar paket i Hearthstone

Medlem
Skrivet av delli:

@PrinceToadstool:

Knasigaste e när folk streamar när dom öppnar paket i Hearthstone

Hahaha, finns det sånt också, vart är gaming världen på väg. HeartStone är ett kortspel om jag nu vet rätt. Låter spännande...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hahaha, finns det sånt också, vart är gaming världen på väg. HeartStone är ett kortspel om jag nu vet rätt. Låter spännande...

300 paket
https://www.youtube.com/watch?v=2g3MzAKhiYE

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Skylla sig själv? Det var inget klagomål, om något är det utvecklare och/eller utgivare som får skylla sig själva när en viss konsumentgrupp går förlorad.

Är det ett bra spel är det garanterat fler som köper det tack vare twitch-exponeringen än som inte gör det som ett resultat av att ha sett för mycket av spelet.
Så nä, det är bara ni streamgluttare som "förlorar" på det

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Är det ett bra spel är det garanterat fler som köper det tack vare twitch-exponeringen än som inte gör det som ett resultat av att ha sett för mycket av spelet.
Så nä, det är bara ni streamgluttare som "förlorar" på det

Stämmer säkert om spelet finns tillgängligt när det är aktuellt på Twitch, tror betydligt färre sitter och tänker "Monster Hunter såg bra ut för ett år sedan" när det spelas Red Dead 2 till hösten.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Stämmer säkert om spelet finns tillgängligt när det är aktuellt på Twitch, tror betydligt färre sitter och tänker "Monster Hunter såg bra ut för ett år sedan" när det spelas Red Dead 2 till hösten.

Fast RD2 släpps ju inte till PC i höst, så det är ju irrelevant för folk som är sugna på att spela MH2.
Nånting kommer ju folk vilja spela, så konkurrensen är ju de spel som faktiskt släpps i höst till PC.

Medlem

Tung snubbe, tung kanal, jag klicka på prenumerera knappen..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@PrinceToadstool: Sen vet vi väl inte hur MHW kommer att se ut på PC, det kan ju bli ögongodis som får oss att tappa hakan:).

Ett stort MH till moderna konsoler och PC hade jag nog väntat på i över 10 år, så att det säljer bra förvånar mig inte så mycket.
Jag hade hellre sett MH istället för WOW när det begavs sig.

Avstängd

Rätt åt folk som glor på menlösa streams och sedan är "trötta" på spelet utan att ens ha spelat det! Förlorad generation

1
Skriv svar