CoD: Black Ops 4 får Battle Royale, skippar kampanj och blir Battle.net-exklusivt

Gnällkuk

Mycket hat Själv är jag måttligt intresserad av sp även om det är ett trevligt inslag. Däremot tycker jag verkligen inte om trenden att man behöver förbeställa för att spela demot aka "betan"...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Jag har länge tyckt att Black Ops tillhör det förgångna, men i och med att de har skapat en gigantisk karta med det bästa från gamla kartor, och tar tillbaka intressanta karaktärer in i spelvärlden, tror jag "Blackout", kommer vara riktigt roligt. Jag kommer köpa spelet enbart för detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har aldrig spelet CoD annat än för Zombieläget, och det verkar inte svika den här gången heller. Isberg, båtar och zombies! Vad kan gå fel?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kommer troligen inte ändra priset på spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag har aldrig spelet CoD annat än för Zombieläget, och det verkar inte svika den här gången heller. Isberg, båtar och zombies! Vad kan gå fel?

Kan bli ett köp just pga zombie lägena Hoppas bara att ett av lägena har moderna vapen (vet inte riktigt vad de menar med att de gjort om en tidigare bana)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Öh, va? CoD WW2 drog in över 10 miljarder kronor under de två första månaderna efter release.

Citat på detta? 1 miljard dollar alltså...det låter smått otroligt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Citat på detta? 1 miljard dollar alltså...det låter smått otroligt.

Varsågod
https://www.polygon.com/2017/12/20/16801308/call-of-duty-ww2-...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Här har ni kampanjen, np!

Medlem

Är det bara jag som är måttligt road över att Activision pushar sina spel på battle.net? Deras launcher heter ju till och med Blizzard Battle.net, inte Activision Battle.net. Hade gärna tagit en inställning där man inte ser annat än Blizzards spel.

Medlem

Lugna ner er allihopa, vi vet ju alla att kampanjen enbart kommer gå att låsa upp via lootboxar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Älskar att dom skippar SP delen och verkligen fokuserar på vad 99% av deras spelarbas faktiskt köper spelet för Zombies och MP.

Moderator | Testpilot
Skrivet av krille1986:

Självklart kommer inte cod att dö. Kan nog inte riktigt hålla med dig om att cod inte har varit bra i singleplayer. Vet när man körde modern warfare och kom till uppdraget ghilli in the mist eller vad det heter. Ett så fantastikt bra minne från den tiden cod faktiskt var bra och utgivare inte brydde sig om microtransactions. Det var tider det. Sen så kan jag väl även meddela att mitt meddelande inte var allt för seriöst.

Cod har haft vissa bra kampanjer men för det mesta har det inte varit något att hänga i granen direkt. Många av oss minns Cod 4, men efter det så har det inte varit något minnesvärt för mig iallafall.

Haha hade känn på att det inte var allt för seriöst men man vet inte..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

@Nomman: Vet inte vad jag ska säga Har inte hört mycket gott om WWII men tydligen säljer det ändå.

Lätt köp! Förhandsbokade direkt!

NuZ
Testpilot

@RullstolsHulkeN: man förbokar aldrig spel och specielt inte från Activision. Detta kommer bli ett milrotransaktions helvete för 69Euro


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skulle väl säga att det här är bra nyheter? Bättre än att de bara fortsätter att göra vanliga CoD som alla gnäller om ändå. Kul att de gör försöker till något nytt

Ja. För BR är ju verkligen banbrytande.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Ja. För BR är ju verkligen banbrytande.

Jo för det är ju de enda som de har gjort nytt med detta spel....

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dizzz:

Ja. För BR är ju verkligen banbrytande.

Inte konceptet i sig men hur de kommer göra det unikt till Cod är det intressanta. Ser ju mycket hellre ett BR med en Cod twist än att de fortsätter med samma multiplayer och tråkiga singleplayer tåg som de kört i flera år.

Dessutom är det ju långt ifrån det enda nya för spelet. Mycket skillnader bara i hur HP och vapen funkar gör det intressant för min del.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tråkigt de smutsar ner Blizzards märke med sånt här.


signatur

AYY LMAO

Medlem

@uberpwnage2.0: Deras BR är uppenbart vara ett "nytt" gamemode till deras redan urvattnade koncept av multiplayer. Så varför folk skulle skrika "Yeii nytt koncept" förstår jag inte. Det är ju samma koncept förutom att de slängt in ett gamemode i det.

Skrivet av Rydell1986:

Jo för det är ju de enda som de har gjort nytt med detta spel....

Läste listan över "Nya saker" som kommer med i spelet. Inte direkt någon "Wooow känsla" där inte. Förutom BR så verkar de STORA skillnaderna vara att man använder Blizzappen samt att man tagit bort SP.

Då ignorerar jag självfallet detta "Wooow" som Blops 4 skaparna från Tryarch vill föra fram så som att man springer med vapnet framme (revolutionerande) eller att man använder grapplinghooks att fara mellan diverse förutbestämda positioner. Det i kombination med små tweaks av klasserna ska tydligen vara ett helt nytt spel om man ska tro Tryarch.

Problemet? Det är uppenbart samma trötta spelmotor och samma trötta texturer som återanvänts. Igen..

Moderator | Testpilot

@Dizzz Det kommer ju inte vara samma typ av BR som alla andra spel. Alla typer av Deathmatch genom FPS genren är inte exakt likadana just för att skjutandet av sig själv är väldigt annorlunda. Quacke Deathmatch och Cod Deathmatch är väldigt annorlunda i hur du navigerar banan och skjuter ned dina motståndare och det kommer vara det med Battle Royale delen också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Haziza:

Tråkigt de smutsar ner Blizzards märke med sånt här.

lol redan nersmutsat. Blizzard är spelbranschens MC Donald's

Avstängd
Skrivet av iTax_Not:

lol redan nersmutsat. Blizzard är spelbranschens MC Donald's

Knappast. Man kan tycka vad man vill om deras spel, men de levererar hög kvalitet på många plan, vilket är raka motsatsen till McD.

Medlem

@uberpwnage2.0: Konceptet är exakt likadant. Det du tar upp är skillnader i spelmekaniken och inte koncepten där både DM (Quake) och TDM (X Cod spel) gäller att döda sin motståndare och samla poäng. Att introducera BR är bara ren och skär lathet.. i ett IP som sedan länge är känd för att just motverka nya idéer.

Moderator | Testpilot

@Dizzz Ja precis som jag nämnde innan så är ju inte konceptet banbrytande, men jag ser ändå att det kommer kunna bli skillnader i spelmekaniken.

Lathet borde ju ha varit att fortsätta på samma sätt som de alltid gjort. Här försöker de ändå göra något nytt inom ramen vad gäller Cod.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar