Här är den – gameplay-trailern från Rage 2!

Medlem

@emilakered: Har ni låst in spelutvecklare i källaren nu igen?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Åhå har hoppats på en uppföljare sen jag spelade första Rage för flera år sedan, så för mig är det synd att det är Open World tyvärr. Blir inte något köp för mig


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Har E3 redan börjat eller?
Aja hoppas spelet är bättre/roligare än första spelet.

Medlem

Det är nog ID Techs motor modifierad utav Avalanche.

Bethesda älskar köra i gamla engines.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Spelet utvecklas av ID "with the help of Avalanche Studios." enligt http://rage.wikia.com/wiki/RAGE_2

Säger fortfarande inte att jag har rätt(även fast jag hoppas det pga ID tech <3 Vulcan) men motorn brukar hänga med i sequels så samma spelkänsla infinner sig.

Medlem

Heh, vi får se när vi får mer info, jag skulle säga att det är konstigt med iDtech här =D Borde trilla in mer under kommande veckorna nu och under E3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Relik 📜
Skrivet av Javas:

@emilakered: Har ni låst in spelutvecklare i källaren nu igen?

Javafan, låser vi inte drar de ju bara.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Utvecklade epilepsi just.

Medlem

Ni får gärna börja/fortsätta med att visa era första reaktioner till trailers, sånt är kul! Fast vill gärna se er med


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det ser ösigt ut, men det är som ni säger, måste nog "känna" på det.

Eller i alla fall få en något lugnare gameplay demonstration, här är det för mycket snabba klipp och man hinner inte uppfatta riktigt mer än explosioner osv.

Kul med mera färg dock!


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dTexN:

Ni får gärna börja/fortsätta med att visa era första reaktioner till trailers, sånt är kul! Fast vill gärna se er med

Studion var upptagen så vi fick ta podrummet denna gång. Vi har en idé för bra videoupplägg.


signatur
Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Det är nog ID Techs motor modifierad utav Avalanche.

Bethesda älskar köra i gamla engines.

Nej, det är Apex motorn, den som Avalance använt för sina stora open world spel.
https://twitter.com/CHSundberg/status/996465633238937600

Medlem

@Buio: ah! Tack!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Nice, straight from the top också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, det är väl inte iDtech öht detta. Varför tror folk det? Det är ju större chans att det är Avalance egen motor.

Kan ju så klart ha helt fel men men...

Ja, det var tydligen Apex trots allt.

Skrivet av Snabeltorsk:

Det borde vara Apex motorn. Varför använda någon annans motor.

Säg det till EA som använder Frostbite i alla sina spel. Logiska vore ju att Bethesda också använder en motor till alla sina spel, blir ju framförallt billigare så kan man tänka sig. Iofs hörde jag att användandet av Frostbite till Mass Effect Andromeda inte var någon bra idé just eftersom Frostbite inte var anpassad för den sortens spel vilket gjorde att de fick göra enorma anpassningar.

eld
Medlem
Skrivet av Gen:

Ja, det var tydligen Apex trots allt.

Säg det till EA som använder Frostbite i alla sina spel. Logiska vore ju att Bethesda också använder en motor till alla sina spel, blir ju framförallt billigare så kan man tänka sig. Iofs hörde jag att användandet av Frostbite till Mass Effect Andromeda inte var någon bra idé just eftersom Frostbite inte var anpassad för den sortens spel vilket gjorde att de fick göra enorma anpassningar.

I många av sina spel, men det kommer in en hel del unreal engine, unity och diverse andra egna motorer i deras spel också.

idTech är inte riktigt redo för allmän användning hos bethesda/zenimax olika spelstudios, och många av projekten mår bra av att ha mer specialbyggda motorer, som bethesdas bethesda's egen till fallout och elderscrolls.

Kostnaden för att betala för tex. unreal engine kan vara billigare i många fall än kostnaden att utveckla och hålla en spelmotor flexibel för en hel publisher.

Medlem

@Gen:

Äh hela grejen från min sida var baserad just på att Avalanche gör sådana spel och att det också mycket lär vara anledningen till att använda just denna studion.
Hade det varit idtech så skulle man ju kunna ta vilken annan studio som helst för det är inte som att Avalanche egna spel är så sjukt bra eller något, i JC är det snarare tvärt om, efter 3 timmar har man gjort allt i spelet i en gigantisk värld som kunde vara så mycket mera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror inte iDTech kan göra spel så massiva heller och det var lite det som höll tillbaka Rage 1, även om det var förra generationens motor.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad brukar man säga när man kommer upp i åren: "I'm to old for this shit". O andra sidan älskar jag det huvudlösa röjandet i Croteam's seriösa spel.

12
Skriv svar