Battlefield V officiellt offentliggjort

Medlem

@Dizzz: Jo det vet jag, men mycket har apats efter från SWBF1 och t.ex BF1 Blir säkert ett grymt spel oavsett!

Ambassadör
Xbox

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jaha.


signatur

Jump in.

Medlem

Battlefield V: Bad Company


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Battlefield: Värmen, ett krig mot den svenska hettan. Du antar rollen som Kung Carl Gustaf XVI som ska bekämpa värmen åt sitt folk.

I sin färd måste han hämta hem en scans falukorv och kungsörnens gammaldags makaroner, tillsammans med dessa två hederliga ingredienser ska Kung Carl Gustaf XVI tillaga stekt falukorv med makaroner. Efter det måste han ställa denna måltid vid sarkofagen tillhörandes Gustav II Adolf samtidigt som han lättar på stämbanden och börjar sjunga "Du gamla du fria".

Inte kort därefter så kommer Gustav II Adolf vakna och äta falukorven och makaronerna, som kommer ha en större effekt än dunderhonung för Bamse. Därefter kommer han sjunga med Carl Gustaf XVI tills nationalsången är över och därmed kan han sätta sig ner och planera hur vi ska besegra värmen och återfå ett kyligt klimat så vi svenskar slipper lida i den enorma hettan. Och sen bekämpa dansken.

Kommer innehålla 1 expansion "Nu åker Skåne på däng!" och DLC paketet "Surströmingpaketet"

Om du förbokar spelet får du också det exklusiva vapnet "Kubbpinnen".

Släpps exklusivt i Sverige och kommer kosta 600kr.

(Jag vill notera om man hämtar hem falukorv och makaroner någon annanstans än ICA så har man förlorat spelet och måste börja om.)


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Snälla inget jävla WW2 spel. Det är så otroligt uttjatat.

Medlem

Jag hoppas på att dem säger BF "V" för att lura folk. När dem visar nästa spel den 23 så hoppas jag på att "V:et" separeras och blir " I I " och sen lägger dem in en till " I " och det smäller till med ett bad company 3.

Lite långsökt men drömma går ju

Medlem

1:an i BF1 stod för första världs kriget, inte sant? Det kan mycket väl vara så att V:et står för 5te spelet och Vietnam. Med tanke på bakgrundsbilden som är blå med gnistor så passar det in i en tropisk miljö.

Medlem

Bara det inte blir någe modernt skräp, ww2 var över 10 år sedan de touchade på och då bara i 1943, hellre det alla dagar i veckan.

Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Eftersom senaste spelet var den fjärde i serien, så står V garanterat för 5.

Om det hade varit en uppföljare till BF4 hade det hetat BF5. Att det heter V tyder på att det är nåt helt annat.
Det är inte direkt en högoddsare att det kommer vara WW2. Det ligger i tiden igen och är nånting som BF-fans velat haft tillbaka länge.

Avstängd
Skrivet av nils45:

Med tanke på bakgrundsbilden som är blå med gnistor så passar det in i en tropisk miljö.

Ursäkta, men, va? Ddt passar väl precis lika bra till vad son helst.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Woot, inte haft tid ? Inget dåligt spel i sig bara lite mer "arkadig" spelupplevelse jämför med dom tidigare spelen.
Jag spelade sen början när BF1 kom ut och det var helt klar värt pengarna då det blev ett par 100-timmar.
Skulle nog säg att spelet är sönderspelat nu dock, det är inte lika kul att spela casual längre. Ofta är det några Pro som hamnar eller väljer samma lag och då är det typ kört för lagen blir nästan jämt obalanserade. BF1 tog ragequit till en ny nivå. BF4 är ganska illa men det går fortfarande att spela utan att man kastar tangentbordet i skärmen hehe.

Jag har kört ca 30 min av introt av spelet, helt okej så, men fastnade aldrig. Men ska ta mig igenom kampanjen nån gång.

Min favvo är BF3, kör det mellan varven än idag. Tycker det har bäst multiplayer i BF serien.

Börjar dock tröttna på den här typen av spel, man har kört så mycke cod och bf genom åren och det blir samma i slutändan och nästan tjatigt. Brukar föröska ta mig igenom kampanjerna iaf, men gillade bäst när det var i mellan östern. Men det är ju alltid välkommet med nya BF såklart.

NuZ
Testpilot

@rewoX: Japp då hoppar jag titeln om det inte endast är kosmetiska saker. Stats, vapen, xp boosts mm då ryker spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ww2 antagligen eftersom det är på väg tillbaka. Tror inte det är Vietnam.

Medlem

V? Så... rödsvartklädda ödlor förklädda till människor som krigar mot Michael Ironside? I'm in!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Eftersom det är EA vi pratar om här så är det mest troligt WW2 då det blir billigast utvecklingsmässigt, många av vapnen, byggnader, ljud osv kan då återanvändas från BF1.
Ungefär som BF3 till BF4, utvecklingstiden mellan dem två spelen var väl ungefär 2 år?
Mellan BF4 och BF1 var tiden 3 år och då behövde man ju i stort sett starta om från scratch när det var en ny era.

Men lite WW2 har jag inget emot, vi fick inte BF1943 på PC så senast vi körde shermans och flög mustanger på PC var 2002 för min del

Gnällkuk

Från någon sajt som listar de 10 största krigen i historien. På plats fem...

5. Russian Civil War (1917-1922)
civil war russian moscow

A war fought between the Bolshevik Red Army and the White Army, the loosely allied anti-Bolshevik forces; in the former Russian Empire was in fact a multi-party war with notably many foreign armies like the Allied Forces and pro-German armies warring against the Red Army. The war lasted only five short years but resulted in the death of over 7 million people all in all.

Ryska inbördeskriget har inte gjorts tidigare vad jag vet och med tanke på att det finns en del andra aktörer inblandade öppnar det upp för en varierad samling soldater och vapen. Eftersom de valt V och inte 5 så lär inte vara en uppföljare på BF4. Taglinen är dessutom "Never be the same" vilket får mig att tro att det inte handlar om något som de gjort tidigare, så utesluter saker som Vietnam eller 2:a världskriget.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Personligen är jag inte mycket för Vietnam eran, men är riktigt sugen på antingen andra världskriget, framtid (2143!) eller nära framtid. Vi får se vad som händer, snart. Riktigt glad för mer Battlefield vilket som dock!

Medlem

@tricky: Ryska inbördeskriget togs med i BF1 i "In the name of the tsar" DLC´t i kartorna Tsaritsyn och Volga River

Gnällkuk

@blackidus: det har du ju så rätt i! haha, att jag inte tänkte på det


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Man kan ju hoppas på Vietnam, det var ett tag sedan ett bra sådant spel kom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Ursäkta, men, va? Ddt passar väl precis lika bra till vad son helst.

Kanske :P. Men kollar man vad Bf3, Bf4 och bf1 har för bakgrunder så passar bakgrunden in i spelets miljöer. Den här bakgrunden har en ljusare blå, liten himmel blå, som kanske pekar åt något "varmt", eventuellt kanske the pacific, mycket vatten.

Oavsett så tror jag V:et står för någonting, antingen Vietnam eller Victory. Kanske ett krig i The Pacific?

Medlem

Jag vill ha Bad Company 3 med extremt mycket destruction och möjlighet till att bygga bunkrar med mera för att försvara områden.

Medlem

Tror det blir ett lite mer "lektfullt" battlefield som är inspirerat av rådande succéer som pubg och fortnite.

Medlem

Men alltså. Dom har alltså "offentliggjort" endast namnet. Att det kommer ett nytt spel i serien, hur förvånande är det på en skala? Jag fattar inte detta, borde inte "offentliggör" innebära att man presenterar allt om spelet, var det utspelar sig, handling osv osv och inte bara namnet? Detta är egentligen bara fånigt. "Det kommer ett BF V, men vad det handlar om får ni vänta på." Aja, antar att det är hajpen som är huvudanledningen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Om det hade varit en uppföljare till BF4 hade det hetat BF5. Att det heter V tyder på att det är nåt helt annat.
Det är inte direkt en högoddsare att det kommer vara WW2. Det ligger i tiden igen och är nånting som BF-fans velat haft tillbaka länge.

Dock så har domänen och Live-sändningen en fema, istället för V.

https://www.battlefield.com/games/battlefield-5

https://www.youtube.com/watch?v=Yg5AOmEv6tQ

Medlem
Skrivet av conthox:

Man kan ju hoppas på Vietnam, det var ett tag sedan ett bra sådant spel kom.

Rising Storm 2 : Vietnam? Helt ok!


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Avstängd
Skrivet av Struggle:

Vet inte varför, men jag tänker Elefanter.

Känns som dom la ner så mycket tid på att få Hästarna korrekta till BF1, så Ottomanska tidsepoken med stridselefanter och kameler.

Men så vill jag ju bara ha något verkligen absurt och oväntat.

Korrekta? Korrekta?? Hästarna i BF1 är ett skämt och var det redan i betan. Visst är inte 100% realism önskvärt, men att en häst kan ta 30-40 skott innan den kollapsar är bara skrattretande. Du sitter säkrare på en häst än i ett flygplan i "BF1"

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Dock så har domänen och Live-sändningen en fema, istället för V.

https://www.battlefield.com/games/battlefield-5

https://www.youtube.com/watch?v=Yg5AOmEv6tQ

Tänkte på det också, och fattade inte hur det kunde passera redaktionen (och communityt) obemärkt.

Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Tänkte på det också, och fattade inte hur det kunde passera redaktionen (och communityt) obemärkt.

Yes. Ingen som helst respons från någon, folk fortsätter gissa vad V står för

12
Skriv svar