Battlefield V officiellt offentliggjort

Robot
Battlefield V officiellt offentliggjort
Medlem

Eller V som i Vietnam!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kan ju hoppas på Vietnam.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Jag har inte ens installerat BF1 trots jag ägt det i snart ett år!

Medlem

CoD och nu BF. Tar aldrig slut.

Jag avgudade Battlefield 2, om dom ändå bara gjorde en total remake på det så hade livet varit riktigt bra. Det FPS jag spenderat mest tid i utan tvekan.

Releasehästryttare

Så här tidigt avtäcker man ett spel, 6 månader innan release.
INTE 3 år innan release som stalker 2 .. ffs!

Medlem

V som i Vinslöv! Där är det krig mot verkligheten varje dag.

Medlem

Tycker att dom ska hitta på någoi nytt.
vill inte se något som redan har gjorts, kommer troligen bli WW2.

Kan dom inte skapa något som "WW3", ett påhittat, originellt scenario om vad som kanske kommer hända i något framtida krig.
Eller kanske helt påhittat på en annan planet.
Tycker verkligen inte att Battlefield ska behöva vara begränsad till verkliga händelser.
2142 är ett bra exempel på det, var så jäkla bra asså.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Battlefield:Victoria 1800-tals krigföring Krim kriget osv

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag har inte ens installerat BF1 trots jag ägt det i snart ett år!

Woot, inte haft tid ? Inget dåligt spel i sig bara lite mer "arkadig" spelupplevelse jämför med dom tidigare spelen.
Jag spelade sen början när BF1 kom ut och det var helt klar värt pengarna då det blev ett par 100-timmar.
Skulle nog säg att spelet är sönderspelat nu dock, det är inte lika kul att spela casual längre. Ofta är det några Pro som hamnar eller väljer samma lag och då är det typ kört för lagen blir nästan jämt obalanserade. BF1 tog ragequit till en ny nivå. BF4 är ganska illa men det går fortfarande att spela utan att man kastar tangentbordet i skärmen hehe.

Medlem

Jag tror att han är Sydafrikan, och inte från Sydamerika

Medlem

Hmm, ww2 eller nutid, nutid om V är 5 tror jag...

Aja, vi får se, om något så kommer det väl se bäst ut. Svårt att mäta sig med Dice när det kommer till snygg grafik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Frode Wikesjö

@snailslayer1: Du kan inte vara mer korrekt än du är. Och jag borde lära mig att stänga av Safaris autokorrektande.

Bonusklipp på det då!

Medlem

Tror det kommer vara WW2. 5 är ett stort nummer och dom kommer nog vilja gå tillbaks till första settingen. Hoppas på att det är V för Vietnam dock.

Medlem

Eftersom senaste spelet var den fjärde i serien, så står V garanterat för 5.

Medlem

WW2. Blegh. Inte min grej. Battle Royale där emot...då blir det troligtvis ett köp. Då kvittar det lite vilken tidsålder vi befinner oss i.

Medlem

Koreakriget ligger min gissning på. Det är en ny teater men kommer ändå att gillas av alla som vill ha ett WW2-spel.

Medlem

Vet inte varför, men jag tänker Elefanter.

Känns som dom la ner så mycket tid på att få Hästarna korrekta till BF1, så Ottomanska tidsepoken med stridselefanter och kameler.

Men så vill jag ju bara ha något verkligen absurt och oväntat.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vet inte varför, men jag tänker Elefanter.

Känns som dom la ner så mycket tid på att få Hästarna korrekta till BF1, så Ottomanska tidsepoken med stridselefanter och kameler.

Men så vill jag ju bara ha något verkligen absurt och oväntat.

Aliens... man spelar som en alien som slåss mot människor som vill kolonisera en av Jupiters månar.

Skrivet av Luciphear:

WW2. Blegh. Inte min grej. Battle Royale där emot...då blir det troligtvis ett köp. Då kvittar det lite vilken tidsålder vi befinner oss i.

Där är dörren... -.-

Medlem
Skrivet av Juel91:

Tror det kommer vara WW2. 5 är ett stort nummer och dom kommer nog vilja gå tillbaks till första settingen. Hoppas på att det är V för Vietnam dock.

Samma här vill så gärna återkomma till djungeln och Vietnam. Då får vi äntligen tillbaka helikoptrarna vilket är en viktig funktion i Battlefield spelen. Roligaste fordonet att styra dessutom. Sedan kommer även tunga automatvapen som M16 och favoriten M60 med sitt grymma ljud o utseende. Fatta vad fränt att få se vegetationen i den täta djungeln i DiCE avancerade FrostBite engine. Så coolt alltså.

Skrivet av DjCheat:

@snailslayer1: Du kan inte vara mer korrekt än du är. Och jag borde lära mig att stänga av Safaris autokorrektande.

Bonusklipp på det då!

https://www.youtube.com/watch?v=n7GxnhQjBaw

Hahaha. Tack för videon Frode. Vilken jäkla skön lirare alltså. Don't be gay in Zambia. Jäkla skön känsla för comedy. Aldrig hört talas om honom tidigare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det kommer väl ha coop antar jag, hoppas dom fixar ett bra coop då och ett bra singleplayer med, deras singleplayer har alltid sugigt, även om alla på dice verkar tycka det är asbra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hahaha. Tack för videon Frode. Vilken jäkla skön lirare alltså. Don't be gay in Zambia. Jäkla skön känsla för comedy. Aldrig hört talas om honom tidigare.

Har du aldrig hört talas om Trevor Noah?

Då har du timmar av skratt framför dig.

Skrivet av Hipshot:

Det kommer väl ha coop antar jag, hoppas dom fixar ett bra coop då och ett bra singleplayer med, deras singleplayer har alltid sugigt, även om alla på dice verkar tycka det är asbra.

Dice har alltid föredragit MP före SP. Vilket har lett till att deras SP kampanjer alltid känts krystat.

Medlem

Orka utannonseringar av utannonseringar.

NuZ
Testpilot

Om det är lådor i spelet köper jag det inte. EA ska inte ha mina pengar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Eftersom senaste spelet var den fjärde i serien, så står V garanterat för 5.

Vilket var det senaste "i serien" menar du?

Hursomhelst, det är klart de vill att man ska tro att det betyder fem, men man kan inte förbise det faktum att de inte har använt romerska siffror för någon tidigare titel.

Medlem

@D01tY: det kommer med all sannolikhet ha lootlådor.
Dom kommer köra samma marketing som SW:Battlefront 2, inget premium och försöka få en finslipad variant av lootsystem som drar in pengar, men som förhoppningsvis inte bidrar till orättvisa.

Medlem
Skrivet av rewoX:

@D01tY: det kommer med all sannolikhet ha lootlådor.
Dom kommer köra samma marketing som SW:Battlefront 2, inget premium och försöka få en finslipad variant av lootsystem som drar in pengar, men som förhoppningsvis inte bidrar till orättvisa.

Ska det vara lootlådor så ska det vara rent kosmetiska. Inget annat..

Däremot är två olika team som sköter SW licensen och BF-serien.

Medlem
Skrivet av Lombra:

Vilket var det senaste "i serien" menar du?

Hursomhelst, det är klart de vill att man ska tro att det betyder fem, men man kan inte förbise det faktum att de inte har använt romerska siffror för någon tidigare titel.

Sure, senaste var det väl inte. Men förmodligen en direkt uppföljare till Battlefield 4 skulle jag tro.

V kan ju stå för Västerås, ingen som bettat på det? DICE är ju svenskt.

12
Skriv svar