Nästa Battlefield avslöjas den 23 maj

Robot
Nästa Battlefield avslöjas den 23 maj

"Never be the same" är ledordet när Dice drar igång hypen.

#battlefield-2018, #dice


Medlem

[negativ]Vad de än gör kommer det vara ett ytligt fördummat skitspel utan djup eller taktik och där alla belönas för allt de gör, hela tiden, varje sekund, varje match. Oändliga unlucks och massor och åter massor av lootboxar, förbokningserbjudanden och säsongspass.[/negativ]

Jag har länge önskat och hoppats att 2142 ska få en värdig uppföljare, ett fantastiskt och underskattat spel i serien!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Äntligen. Struntade i Battlefield 1 (och köpte Titanfall 2 istället), men känner nu att ett spel från DICE det skulle vara på sin plats.

Medlem

Jag är också sugen på ett nytt BF, jag spelade mycket BF3, mycket BF4, nästan inget Hardline och hoppade över BF1 helt och hållet efter att ha testat betan.

Jag tycker att multiplayerspel ska avgöras av vem som är skickligast och vilket lag som samarbetar bäst, inte genom scriptade sekvenser med fallande byggnader, bombplan, hästar som är odödliga och lasrar från rymden. Det är så frustrerande att inte veta varför man blir dödad. Jag vill tävla på lika villkor, inte bli sprängd för att någon råkade spawna in i en zeppelinare en mil upp i luften och slängde ut en bomb.

Medlem

Vill ha ett Battlefield: Civil War, som utspelar sig under amerikanska inbördeskriget.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag har länge önskat och hoppats att 2142 ska få en värdig uppföljare, ett fantastiskt och underskattat spel i serien!

Word, ge mig 2143.

Medlem

"And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him."

”War is hell” - William Sherman

Battlefield: American Civil War confirmed!

Medlem

Antingen 2143 eller Vietnam. Och inga mikrotransaktioner eller betalDLC som splittrar spelarbasen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Soulless:

[negativ]
Vad de än gör kommer det vara ett ytligt fördummat skitspel utan djup eller taktik och där alla belönas för allt de gör, hela tiden, varje sekund, varje match. Oändliga unlucks och massor och åter massor av lootboxar, förbokningserbjudanden och säsongspass.[/negativ]

Jag har länge önskat och hoppats att 2142 ska få en värdig uppföljare, ett fantastiskt och underskattat spel i serien!

jag har inte spelat 2142 men jag vill hellre se Dice gå den riktningen än WW2 (uttjatad tema enligt mig) eller nutida BF

min dröm är att Dice för en egen variant av Planetside 2

Medlem

Tror nog jag haft mest kul med just BF Vietnam, en remake i den miljön med samma härliga musik och samma gamla härliga spawnrape vore guld!

Medlem
Skrivet av kebbe:

"And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him."

”War is hell” - William Sherman

Battlefield: American Civil War confirmed!

va??

Medlem

Tyvärr så kommer det väl bli en grund pöl med lootboxes och andra sorters mikrotransaktioner. EA säger sig ju rikta in sig på "Games as a service", så det blir väl åt det hållet...

Quake-konnässsör

De måste verkligen hitta på något nytt och unikt än vad de har gjort tidigare och inte enbart att de har många spelare möter många spelare. Känns som de har fastnat i samma bana genom de tre senaste spelen. Har börjat sökt mig mer och mer mot Squad för att jag tycker den titeln har mera att erbjuda än vad Battlefield har haft i flera år. Sedan har vi också Hell Let Loose, Post Scriptum och War of Rights som kommer ut "snart", där jag själv tycker att Post Scriptum verkar riktigt intressant. Men vi får se, kanske står man över några Battlefield igen för att se vad de kan åstadkomma.

Sedan har man alltid Heroes & Generals ifall man vill ha ett Free2Play spel, dock väldigt mycket grind, men men.

War of Rights - 150 Man Line Battle
@redruM: Här har du inbördeskriget

Hell Let Loose

Post Scriptum

Medlem
Skrivet av almblad:

De måste verkligen hitta på något nytt och unikt än vad de har gjort tidigare och inte enbart att de har många spelare möter många spelare. Känns som de har fastnat i samma bana genom de tre senaste spelen. Har börjat sökt mig mer och mer mot Squad för att jag tycker den titeln har mera att erbjuda än vad Battlefield har haft i flera år. Sedan har vi också Hell Let Loose, Post Scriptum och War of Rights som kommer ut "snart", där jag själv tycker att Post Scriptum verkar riktigt intressant. Men vi får se, kanske står man över några Battlefield igen för att se vad de kan åstadkomma.

Battlefield serien kommer nog bli oförändrad. Folk pratar om att Battlefield var annorlunda förr, jag håller inte med, Battlefield 1942 och Battlefield 2 har alltid varit "vanilla", arkad spel med minimal realism. Vi som söker oss till lite mer realism har helt enkelt missförstått vad Battlefield är, vi försöker få det till något som det aldrig har varit, förmodligen faller vi för den exotiska visuella och tekniska upplevelsen. När jag själv förstod att jag hade missförstått serien så la jag av med att köpa något nytt Battlefield, och jag har inte ångrat mig sedan 2005.

Inaktiv

Vietnam är min favoritkonflikt, men det har de ju redan gjort två gånger tror jag? Hade mest roligt i BFV.
WW2 funkar väl annars bäst med den kaotiska känslan som brukar komma i bf spel.

Medlem

Om vi nu ska göra en önskelista, vore ett av mina favorit scenario alternativ historia, liknande Red Alert, Operation Flashpoint eller World In Conflict. 80-90-00-tal mellan Norden vs Sovjet. Utöver landskapen och platser har även Sverige, Finland, Norge och Danmark många unika och intressanta försvarslösningar och utrustning.

Bara några exempel från svensk håll:
Stridsvagn 103
Vägbas med Lansen/Draken/Viggen/Gripen
Underjordiska baser
Gotland-klass Ubåtar, Visby-klass skepp
Bandkanon 1 / Archer
Amos(delvis finsk) på stridsfordon 90, eller stridsbåt 90 vilket ser helt galet ut.

(2:23)

DICE skulle också ha fördelen att jobba med något som ligger i närområdet. Naturen, städerna, utrustningen osv.

Medlem

@batteridriven: Du verkar ha missat poängen helt med vad ett Battlefield spel är isf.
Battlefield spel har alltid representerat det kaotiska i krig och att oväntade saker alltid händer, det är det som ger dem där "only in battlefield" stunderna som alla älskar. Men det är ju också för att Battlefield alltid också varit ett "Casual" spel, men det kanske man kan vända om man inkluderar det nya läget "Incursions" i nästa spel som är deras mer tävlingsinriktade mode.

Har följt serien sen start med BF1942 och alla spel förutom Hardline och i mina ögon är BF1 det bästa på väldigt länge.
Det jag hatade allra mest med BF3 och BF4 var alla onödiga gadgets som krävde noll skill, vem kom på iden att låta folk sitta bakom en sten och flyga ett radiostyrt flygplan in i huvudet på någon ont anande spelare på andra sidan kartan tex? Men alla Battlefield spel lider ju av något fel som BF1´s Behemoths är inget annat än gratis poäng för motståndarlaget som oftast tar ut dem på minuter, det är ytterst sällan som det förlorande laget lyckas vända matchen med hjälp av dessa.

Medlem

Vill att de släpper ett spel helt utan unlocks o skit, minns tiden då man spelade bara för att det var roligt. Man behövde inte ha ett mål hela tiden. Visst kanske man nöter mer om man vill låsa upp saker men folk spelade väl lika mycket spel förr?

Ett spel helt utan unlocks och sådant skulle få en att fokusera mer på själva gameplayet.

Medlem
Skrivet av bleken:

Ett citat från en general under amerikanska inbördeskriget ( https://sv.wikipedia.org/wiki/William_Tecumseh_Sherman ), något som skulle kunna relatera till målningen i det mystiska rummet och som i sin tur skulle kunna vara en ledtråd till att nästa release blir ett Battlefield som utspelas under just inbördeskriget.

Medlem

@Voorhees: Håller med dig till 110%! Det är vansinnigt tråkigt att hoppa in i ett spel där bättre/mer erfarna spelare dessutom har bättre utrustning. Allt borde vara lika gör alla!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag vill tillbaka till djungeln och Vietnam kriget där helikoptrarna finns med som Huey's bla. Riktiga automatvapen som M16 och M60 är också ett bra nytillskott. Battlefield: Vietnam är min favorit bland de alla i serien. Helikoptrarna var min favorit av alla fordonen att styra och en viktig funktion över slagfältet.

WW2 kan ju bli trevligt det också då vi äntligen slipper de bedrövliga små, långsamma tanksen som var i WW1. I WW2 blev de ju effektiva, rejäla o mycket större o snabbare. Allt är så primitivt i WW1 jämfört med andra världskriget.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Ender: men var inte den hästen på målningen vit?? Och the pale horsemen är inte vit...

Medlem

Jag vill ha dinosaurier! 😁


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Gnällkuk

Tror inte riktigt vi kommer att se samma som tidigare, därav slogan. Som Jack kommenterar i videon (vilket uppenbarligen noll personer har kollat på) så sa de på stämman att de helt korrekt går mot live service, men att detta antagligen innebär att du köper base game och sedan är det slut och finito med premium-modellen.

Allt content som kommer i form av banor, vapen, spellägen osv. kommer att ingå för alla. Det kommer utan tvekan att finnas mikrotransaktioner i spelet, men jag har väldigt svårt att se att dessa kommer vara något annat än som det var i BF1, olika typer av skins, xp-boost osv.

Alla är vi olika, men själv gillar jag att ha mål att sträva emot. Vapen man låser upp, färdigheter till klasser osv. Kan väl ibland skapa en liten obalans, men den har i BF1 i regel alltid varit mer eller mindre obetydlig då det är skicklighetsnivån som avgör 95/100.

Något som däremot, på gott och ont som saknats i BF1 är mer taktiska spellägen. Visst, ett samspelt lag och squads krossar ju alltid allt motstånd, men det räcker oftast med en riktigt bra squad i conquest t ex så kan dessa steam-rolla hela motståndarlaget mer eller mindre.

Mer taktiska banor hade varit trevligt, antingen där det krävdes en bättre lagkomposition och samarbete eller där man kanske mer tvingades in i rollerna också. Även om BF1 är kul och bra just därför att det är snabbt och enkelt att spela, även själv, så saknar man känslan av en taktisk vinst. Det blir oftast ett gäng inviduella prestationer som bestämmer ödet för matchen.

BC2 är mitt favoritspel i serien, det kändes mer som man gick in i rollerna där än i de efterföljande spelen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av nils45:

Battlefield serien kommer nog bli oförändrad. Folk pratar om att Battlefield var annorlunda förr, jag håller inte med, Battlefield 1942 och Battlefield 2 har alltid varit "vanilla", arkad spel med minimal realism. Vi som söker oss till lite mer realism har helt enkelt missförstått vad Battlefield är, vi försöker få det till något som det aldrig har varit, förmodligen faller vi för den exotiska visuella och tekniska upplevelsen. När jag själv förstod att jag hade missförstått serien så la jag av med att köpa något nytt Battlefield, och jag har inte ångrat mig sedan 2005.

Det är stor skillnad på BF1942/BF2 och dagens spel i serien. Bättre eller sämre får var och än tycka till om själv, men de äldre spelen var långsammare och mindre kaotiska vilket öppnade (i min mening) för betydligt mer möjligheter till strategiska drag. Självklart är det idag en del nostalgi som talar också, det motsäger jag inte men BF3 var spelet då allt förändrades och det släpptes trots allt när minnet av BF2 fortfarande var rätt färska så nostalgiförskönande hade inte slagit till då

Hursomhelst så är dagens spelrecept det vinnande konceptet för att tjäna så mycket pengar som möjligt så vi lär inte se någon ändring där.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hoppas på Bad Company 3 eller en uppföljare till 2142
Angående påskägget i BF1 så tror jag inte man ska läsa in för mycket av det. I både BF3 och BF4 (inkl expansionerna) fanns det några "easter eggs" som refererar till BF 2142.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Vita hästen

Jag har sett målningen förr. Men kan inte placera den. Vet att det antingen är napolens häst. Eller jefferssons. Ska kolla i minna gamla foto album. För jag har för mig att den hänger i louvren.

Medlem

@Soulless: Håller helt med. På den tiden var dom inte rädda för att låta spelaren vila lite då och då. Utvecklarna litade på att folk kunde sysselsätta sig själva lite grann mellan striderna. Efter BF3 var det action direkt dock... tiden mellan att man sköt på något gick ner drastiskt och har fortsatt gå neråt i varje ny titel. I BF1 så har man i princip alltid något att skjuta på inom max 10 sekunder efter man har spawnat, varje gång.

Möjligheten till lite strategi och lagspel finns ju just där i de där pauserna, så att ta bort det blir att fördumma spelen... Skulle gissa att det antagligen är en stor anledning varför battle royale spel blivit så populära också - just det där lilla andrummet mellan skjutandet.

Medlem

Amerikanska inbördeskriget där alla har repeater-gevär med olika kikarsikten kanske?
Ser fram emot War of Rights istället..

Medlem

Varför inte ett BF1942 i Kina? Nationalisterna med amerikanska och kinesiska vapen mot Japan, plus kommunisterna och deras andrahandsvapen och guerillataktiker. Tror inte något spel hittills har utspelats i det kriget

12
Skriv svar