EA siktar på mars 2019 för loot-shootern Anthem

Robot
EA siktar på mars 2019 för loot-shootern Anthem
Medlem

Det är ju en helt annan studio än den som gjorde Andromeda (den som inte ens existerar längre)...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är ju en helt annan studio än den som gjorde Andromeda (den som inte ens existerar längre)...

Hur kan du säga det är en annan studio när bioware är en och samma studio.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hur kan du säga det är en annan studio när bioware är en och samma studio.

Det är inte en och samma studio.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är inte en och samma studio.

Du som vet, berätta, vad är det i så fall?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hur kan du säga det är en annan studio när bioware är en och samma studio.

Bioware Austin och Bioware Vancouver är ju två studior med samma förnamn. Sen finns det säkert fler Bioware studior men dessa två är de jag kommer ihåg för tillfället.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hur kan du säga det är en annan studio när bioware är en och samma studio.

Det är vanligt att man har olika studios fast under samma namn. T.ex. finns Rockstar North, Rockstar San Diego osv. även om man grupperar dem som Rockstar i slutändan. Bioware är samma sak där man skapade en ny studio för Andromeda.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är ju en helt annan studio än den som gjorde Andromeda (den som inte ens existerar längre)...

Den finns kvar, EA flytta bara arbetskraft ifrån Montreal till Vancouver genom Bioware för att göra Anthem deras nya successiva IP.

Personligen hoppas jag Anthem floppar, då jag har så stora problem hur EA slakta Mass Effect Andromeda. Montreal fick 5 år att utveckla spelet, men 1,5 år var typ den tid dem faktiskt utvecklade spelet. Resterande tid var problem med writers och interna bråk. Så jag tycker Bioware Montreal har fått oförtjänt kritik, då dem låg bakom dem hyllade DLC:erna till Mass Effect 2 som bland annat Shadow Broker.

Medlem

Hoppas Anthem blir kul att lira för oss single player lirare som är lite ljusskygga (människoskygga) och vill spela just ensamma. Undrar om man kan ta in NPC medhjälpare i gruppen istället för riktiga människor likt "Ghost Recon: WildLands". Om det blir ett köp så blir det till PC och EA Origin klienten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är ju en helt annan studio än den som gjorde Andromeda (den som inte ens existerar längre)...

Alla BIOWARE-studios arbetar tillsammans med Anthem just nu. Det är deras sista chans känns det som...vinna eller försvinna, så de satsar allt.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Ambassadör
Xbox

Jag tror att det blir en flopp. Jag hoppas dock verkligen att det blir bra, jag blir gärna överraskad. Jag anser dock inte att det är sådant här EA Bioware ska göra...så jag är kluven. Ser hellre att de tar sig i kragen och återvänder till fornstora dar, men det lär inte hända.


signatur

Jump in.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Citat:

kommer att skeppas ut under årets sista kvartal, i det kvartalets sista månad

Sist jag kollade så var Mars is årets första kvartal och inte i årets sista... Eller något jag har missat?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joffe:

Sist jag kollade så var Mars is årets första kvartal och inte i årets sista... Eller något jag har missat?

Fiscal year. Där är sista kvartalet jan-mars i EA's fall.


signatur

Jump in.

Medlem

Det har talats om ett nytt Dragon Age då inquisition gått bra. Så jag tror inte det är sista chansen för bioware. Däremot så tror jag inte att det är givet att Anthem blir lyckat. Det förefaller väldigt mycket shooter fokuserat med ytterst lite RPG moment. Så en Destiny kopia alltså. Och det når inte riktigt samma målgrupp som tidigare följt bioware för titlar som Mass Effect och Dragon age. Så kommer folk släppa Destiny för Anthem? Förmodligen. Men kommer de fortsätta spela Anthem efter nyhetens behag lagt sig efter en månad eller två? Det är frågan.

Frilansare

@Joffe:
Som Mortaigne säger: ett räkenskapsår är inte samma sak som ett kalenderår. Olika företag kan också ha olika räkenskapsår. Förvirrande, jag vet.

Medlem

@Aletheides: Man får vän säga att EA har sin chans nu när Destiny 2 har fått så mycket kritik på sistone. Men stannar spelarna när Destiny 3 kommer ut?

Medlem
Skrivet av TheRob:

Den finns kvar, EA flytta bara arbetskraft ifrån Montreal till Vancouver genom Bioware för att göra Anthem deras nya successiva IP.

Personligen hoppas jag Anthem floppar, då jag har så stora problem hur EA slakta Mass Effect Andromeda. Montreal fick 5 år att utveckla spelet, men 1,5 år var typ den tid dem faktiskt utvecklade spelet. Resterande tid var problem med writers och interna bråk. Så jag tycker Bioware Montreal har fått oförtjänt kritik, då dem låg bakom dem hyllade DLC:erna till Mass Effect 2 som bland annat Shadow Broker.

Sen, efter att ha kollat in lite mer på självaste utvecklingsteamet, så kan åtminstone inte jag påstå att jag tycker de verkade så värst kompetenta. Inte *alla* givetvis men det verkade vara ett jävla clownande av de anställda också.

Medlem

Min destiny 1 klan är sugen på det här spelet. Så det kan bli så att dom flesta i gruppen hoppar destiny 2 helt. Själv och några till har redan 2an. Men jag är den enda som kört 2an.

Medlem

Anthem blir en flopp. Lootlådor, för lite att göra för att hålla i längden plus att de använder skitmotorn frostbite.

Inaktiv

Hoppas verkligen detta blir återkomsten för Bioware. De har ju inte har producerat någonting riktigt bra sedan Xbox-tiden. Hoppas också att de har lärt sig av Bungies upprepade misstag och verkligen fyller spelet med content till releasen.

Om man ska tro ryktena så verkar det dock i vanlig ordning som om EA pressar Bioware att släppa spelet innan det är klart. Early access är väldigt dåligt för spelupplevelsen i allmänhet.

Medlem

Ser riktigt mycket fram emot detta! Hoppas på mer gameplay på E3

Medlem

Alltså de är så väldigt giriga på senare dagar...
All heder att de försöker, men en av de bakomliggande, tongivande orsakerna är tydlig.
De vill skapa sig en kassako, likt Rockstar, och många andra bolag med multiplayer, lootlådor, microtransaktioner och hela köret.

Ett singleplayer RPG, betalar sig förmodligen inte i närheten av vad de potentiellt kan tjäna på en framgångsrik multiplayertitel, med nytt material och fortsatta inkomster i DLC/Expansions och ovan nämnda mjölkande ligger det i tyvärr mest förtjänst då multiplayerbaserade spel som dels ofta inte heller hotas öht av piratkopiering får betalt gång på gång, och kan fortsätta i åratal medans singleplayer får sin engångsavgift och däröver med eventuella dlc, om ens det beroende på spel. Biowar(e)a släpper visserligen ofta talrika DLC:s (nu för tiden med allt möjligt skräp som man kan ta betalt för) Men de kan inte tänka mig de kan jämföras med en mp-titel som verkligen slår och håller ett tag.

Haha, folk säger alltid att de som piratar inte skulle köpa ändå. Men alla multiplayerspel som är helt jävla omöjliga att få på annat vis, när det verkligen står mellan att köpa och spela elr att vara utan, de köps och säljer i miljontals liksom. Som PUBG med sina 20 milj + elr vad de nu ligger på sen 1 år drygt sen launch. Och de finns ett gäng ändå som sålt ganska mycket. Problemet är just att när det finns ett annat sätt är inte alla folk sugen att betala för sig, om man kan lägga det på annat. Skulle multiplayerspel överlag plötsligt gå att cracka skulle säkert siffrorna snarare likna sp-spels, även om de förstås skulle kunna ligga högre ändå pga av hållbarheten i mp..

Andromeda var OK, men en flopp överlag. Spec med tanke på efterföljden. De ba gav upp helt och skrotade allt istället för att sätta sina bästa på det, och leverera en uppföljare till duga, där de gav igen.
Vi ska inte ens prata om Inquisition. Det dom gjort med Dragon Age efter Origins vill jag knappt prata om utan ångest haha.
Forna lillebror Obsidian överglänser dom flerfaldigt imo numera.

Medlem

Jag och mina vänner står i startgroparna. Detta verkar bli riktigt kul. 😀

1
Skriv svar