Westworld säsong 3!*

Skägg.
10 Chambers
Westworld säsong 3!*

Det börjar dra ihop för den andra efterlängtade säsongen av Westworld och jag kände att jag behöver en tråd att ventilera i efter varje avsnitt. Så tanken är att denna kommer innehålla spoilers om varje avsnitt som har sänts. Det första släpps 22 april.

Men först, en recap på första säsongen från jimmie Simpson himself.

Vad tror du, kommer andra säsongen att leva upp till den första?

Edit: bumpade denna tråd inför premiären av säsong 3, recap längre ner bland inläggen.


signatur

Jag måste ju lägga ut trailern till originalfilmen eftersom många nog inte känner till att "Westworld" en gång i tiden var en långfilm:

Pluspoäng till den som vet vem manusförfattaren och regissören var utan att Googla eller titta in på IMDB.com.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Imorgon. Första avsnittet. Inget binge-släpp a la Netflix. Gah!

Lyssnat på denna podcast som uppvärmning. Finns också via olika podcast-tjänster.

https://m.soundcloud.com/decodingwestworld/westworld-season-2...


signatur
Avstängd

Såg inte första säsongen, är den så bra? Introlåten påminner för mycket om GoT:s introlåt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Såg inte första säsongen, är den så bra? Introlåten påminner för mycket om GoT:s introlåt.

Såvida du inte blivit spoilad på någon av de större twistarna kan jag verkligen rekommendera den. Särskilt nu när man kan binge:a den.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Kändes inte säsong 2-premiären lite blek? Satt dessutom och vred mig i stolen av Exposition-Dolores, särskilt i scenen med hängsnarorna. De två lysande punkterna vad Ed Harris och Bernard och till viss del hans kollega vars syften man blev mer intresserad av. De övriga anonyma styrelseledamöterna kunde ju inte vara mer red shirts.


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Walter S.A. Iego: Hoppla! Var tvungen att kika, det hade inte varit min första gissning. Känns väldigt givet med facit i hand dock!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kändes inte säsong 2-premiären lite blek? Satt dessutom och vred mig i stolen av Exposition-Dolores, särskilt i scenen med hängsnarorna. De två lysande punkterna vad Ed Harris och Bernard och till viss del hans kollega vars syften man blev mer intresserad av. De övriga anonyma styrelseledamöterna kunde ju inte vara mer red shirts.

Jo väldigt ljummet avsnitt. Jag somnade tom efter halva avsnittet och fick spola tillbaka och se resten. Det känns som att det är en stor lucka mellan där s1 slutade och s2 började, hade gärna velat se den. Personligen hatar jag Bernard, sjukt trög och jag förstår inte varför han har på sig sina läsglasögon HELA tiden.

Medlem

Trist att serien verkar gå åt sedvanliga Hollywood-soppan, med jädra massa pangande och närbilder på offren som skjuts. Är ganska så utled på den här utvecklingen.

Avstängd

Otroligt bra. Så välskriven och insiktsfull serie. Original filmerna från 70 talet var ju okej men den här serien är verkligen outstanding. Inte många som vågar röra detta tema, men de gör det så bra och på så många olika nivåer, psykologiskt, filosofiskt, kulturellt, sexuellt, historikt, dagspolitiskt,teknologiskt,artistiskt.
Få serier som knyter an alla dessa olika områden så snyggt.

Medlem

Tyckte första säsongen var ett sömnpiller tyvärr. Väntar nog tills alla avsnitt finns ute innan jag kollar S2.

Brukar stormdigga den här typen av serier, vet inte varför den här inte funkar för mig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers

Jag har svårt för Dolores i S2. De här två första avsnitten har inte övertygat och särkilt hennes dialoger har varit riktigt klena. Hoppas på snabb bättring.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Jag har sett s1 och har hunnit ikapp, frsta säsongen var riktig bra. Det är Ed Harris karaktär som är intressant, androiderna bry iallafall inte jag mig om , jag kan inte känna sympati för dem. I Blade Runner (originalet) kände man sympati för replikanterna, de ville leva. Men i Westworld är androiderna endast mördare. Dolores, alla andra androider får gärna dö.

Releasehästryttare
Medlem

Än så länge är s2 en snoozefest. Jag har somnat i båda avsnitten och har fått kämpa för att orka igenom dem dagen efter.

Skägg.
10 Chambers

@mill: Somnade under senaste också.


signatur

Jag och sambon är bara på avsnitt tre, säsong 1, men vi gillar vad vi sett så här långt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego: Säsong ett var ju jäkligt bra, där allt var lite otydligt. Man hölls i en ovisshet och spekulationerna gick höga om olika tidslinjer o.s.v. Säsong två har inletts ytterligt svagt när man nu vet mer om bakgrunden. Tyvärr verkar det ha lagt sig ett feministiskt filter över allting. Evan Rachel Wood (och manusförfattarna och övriga ansvariga) har lyckats utveckla en synnerligen usel rollkaraktär i Dolores som en hämnande robotkvinna. Thandie Newton hänger på en balansvåg om hennes rollkaraktär ska gå åt samma håll.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Snoozefest än så länge. Alt-Shift-X räddar dagen med sina dissekerande videor på Youtube. Hoppas att det lossnar med avsnitt tre och fyra.

Säsongen så här långt får två osympatiska mördarandroider av fem.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Tyckte också S2 var lite konstig. Första avsnittet inte så gripande, andra avsnittet var det ett jävla kontext bytande.

Skägg.
10 Chambers

Efter att ha sett det tredje avsnittet börjar jag nästan tro att Dolores ska vara tråkig och stel för att Ford fortfarande kontrollerar hennes berättelse.


signatur
Medlem

Precis! Tyckte det tog sig lite trots allt i senaste avsnittet. Somnade inte iaf!

Releasehästryttare

Ja, vad skall S3 handla om nu när alla är döda? Är ju bara typ Delores kvar så vad är hennes plan med alla westworlds hosts? Skall hon göra nya kroppar till alla och sen starta krig mot människorna?

Eller är allt bara en simulation, fick lite Soma vibbar när man såg sista avsnittet.

Känns lite som man måste se om hela säsongen för att pussla ihop vafan som hände, men orka då varje avsnitt är för långa ...

Och om teknologin har kommit så långt varför inte sälja dem till hem och arbeten som i spelet Detroit .. frågor frågor ..

Ger S2 7 av 10 nakna Bernards

Medlem

Hon hade ju en massa minneskulor i sin väska så en del lär komma tillbaka (i någon skepnad).

Tyckte det var billigt av dem att försöka maskera dåliga författare genom hoppa fram och tillbaka i tiden hela tiden.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Mjae, jag vet inte riktigt. Ojämt.

Ett par avsnitt var riktigt bra, speciellt "The Riddle of the Sphinx" när de testar James Delos och "Kiksuya", där vi får ta del av Akechetas liv i parken. Anthony Hopkins och Ed Harris briljerade, precis som i första säsongen.

Den övergripande handlingen tyckte jag däremot var betydligt svagare än i första säsongen. Shogun World kändes som filler och "två veckor i framtiden"-spåret sjabblades bort.

3/5.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Trailern för S3 har nu släppts

Skägg.
10 Chambers

Recapt för säsong tre, kommer ni kolla?


signatur
Skägg.
10 Chambers

Lovande första avsnitt ändå. Tryckande stämning, skönt att slippa parken.


signatur
SoL
Medlem

Nja. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag har så jäkla höga förväntningar på westworld efter två as grymma säsonger. Men efter gårdagens avsnitt vetifan alltså. Det känndes mer som att jag kollade på cyberpunk i tv serie format än westworld.

12
Skriv svar