UPPDATERAD Mer info om Red Dead Redemption 2

Medlem
Skrivet av roftg:

@Dahlis87: duh, varför ska dom länka dit,.. allt är ju redan sammanfattat och översatt av fz...

Tar man information från någon annanstans så länkar man till källan. Alltid.

OnTopic: Känns som att de tar efter Ubisoft nu


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@whoo: du min vän är fast som många andra i ett gammalt tänk om du tror att PC-Spelande är begränsat till att vara framför en skärm med små högtalare med mus och tangentbord

Som jag sa, det är bara Nintendo som jag på rak arm kan tänka erbjuder ett unikt spelande.
Xbox/playstation har inget förutom titlar som inte kommer på andra platformar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag spelar på 65" Oled Tv med Dolby Atmos från min PC. Funkar kanon från min soffa iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av whoo:

Beror ju på hur man gillar att spela, att sjunka ner i soffan/fåtöljen och spela på sin stora tv / projje, med 7.1 surround, ger en helt annan upplevelse än typ 27" skärm och två små högtalare.

Ärligt talat så är ju enbart tgb/mus det som talar till PC's fördel, och fine, lite mer kräm i grafiken.

Visst så kan man koppla in PC:n i vardagsrummet, men då ska man försöka spela mus/tgb halvliggandes i soffan, det är nästan värre än handkontroll...

Drömmen vore ju om hårdvara magiskt gick ned i pris så PS5:an kunde få ett motsvarande 1080 ti idag, fast next gen.

Alla gillar olika

Jag har en 15 meter hdmi sladd som går från datorn till vardagsrummet kombinerat med en 15 meter usb med bluetooth dongle, spelar med en ps4 dosa via bluetooth, funkar bra för mig i soffan, steam big picture gör så att man få menyer som är kontroll vänliga och nästan alla spelen ligger där.

Ps4at har väl samlat damm i 3 år isch sedan jag fixade setupen.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Jag har en 15 meter hdmi sladd som går från datorn till vardagsrummet kombinerat med en 15 meter usb med bluetooth dongle, spelar med en ps4 dosa via bluetooth, funkar bra för mig i soffan, steam big picture gör så att man få menyer som är kontroll vänliga och nästan alla spelen ligger där.

Ps4at har väl samlat damm i 3 år isch sedan jag fixade setupen.

Hur fan fungerar din USB på 15m?

Medlem

@Dunder: man behöver inte länka... man uppger bara källan vilket dom gjort.

Medlem

@Snabeltorsk:
En fråga om Dolby atmos,..fungerar det med alla högtalare och tv apparater?

Medlem

Jävla skitspel.. Det kommer suga så hårt. Fult är det också, och det kommer finnas så många buggar och glitchar..
Nåja, vad är väl ett spel på konsol..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!

Så jäkla starkt avundsjuk att ni konsolägare får gotta er i detta spel (och många andra). Förstår inte varför de hatar oss PC spelare. WHY DONT THEY WANT MY MONEY!?

Medlem
Skrivet av roftg:

@Newklear: man behöver inte länka... man uppger bara källan vilket dom gjort.

Jag tycker egentligen det är för lite, men mitt svar var mest på grund av det du skrev... Du fick det att låta som att man inte behövde referera alls.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem
Skrivet av roftg:

@Snabeltorsk:
En fråga om Dolby atmos,..fungerar det med alla högtalare och tv apparater?

Nej. Behöver Dolby atmos högtalare.
Jag har inbyggt stöd av Dolby Atmos i TV.n samt LG SJ9 Soundbar


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

@Dreijer: http://cdon.se/hemelektronik/usb-kabel-usb-3-0-aktiv-forlangn...
Inget input lag vad jag märkt, om det är det du menar.

Ah, en aktiv förlängare.

Medlem

@Sapiens:

Du får öva mer helt enkelt. Jag är lika snabb med pad som jag e med mus

Medlem
Skrivet av submariner:

@Sapiens:

Du får öva mer helt enkelt. Jag är lika snabb med pad som jag e med mus

Hur bra du tror du är

Hur bra du skulle vara utan aimassist/slowmotion aim

Nä usch, autoaim, targetassist, slowdownaim dödar hela inlevelsen i spelet. Jag vill spela spelet själv, annars kan det likväl vara. Att stänga av all aimassist och inte använda slowmotion aiming är heller ingen lösning på konsol, då alternativet istället blir att man siktar och navigerar som en blind sengångare med parkinsons.

För mig är interaktiviteten det viktigaste i spelet. Fånga känslan att vara gunslingers från vilda västern via spelmekaniken, där reaktionsförmåga och precision ligger i fokus och minsta lilla misstag kan leda till ens död. Detta genom att ge så mycket kontroll till spelaren som möjligt, undvika att slöa ner tempot och/eller ha överförlåtande AI motståndare och miljöer.

Men, tack vare de hopplöst dåligt anpassade kontrollerna måste allt i konsolshooters nerfas till förbannelse och ha en allmän nedlåtande förhållningssätt till spelaren. Med självspelande aspekter och hela tiden ge intrycket av att spelet skyddar och aldrig utsätter dig för något för riktigt utmanande. För mig hamnar därför tex Hotline Miami, Quake eller CS bra mycket närmare känslan av en gunslinger, än vad som någonsin erbjuds i RDR på konsol.

Skulle därför vara mycket mer intressant att spela det på PC. Även om det fortfarande precis som GTA 5 och de flesta andra multiplatformstitlar kommer vara alldeles för enkelt, skulle man åtminstone ha bra och responsiva kontroller, med spelbar framerate, där igen jädra aimassist trams behövs.

Medlem

Den här trailern gjorde att jag för första gången på väldigt länge blev riktigt sugen på ett spel. Och jag hoppas innerligt att storyn blir lika bra som i första. Tyckte rockstar inte lyckades få till det i GTA V.
Kanske ska köpa en begagnad PS4...

12
Skriv svar