Quiz – Grand Theft Auto!

Robot
Medlem

"8/10 Korrekta svar!
Du är 5 stjärnor!"

Bommade på han som lämnade och den fragzonerelaterade frågan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

MEG
Medlem

4/10 Korrekta svar!
Visst, du har spelat en del GTA, men borde kanske hänga lite mer i Liberty Citys västra delar.

Inte konstigt, tur att jag fick 4 poäng i alla fall


signatur

Death is only the beginning

Frilansare

8/10, Bommade på Claude/Tommy och ett årtal.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

I NEED THE BENZ!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Visst, du har spelat en del GTA, men borde kanske hänga lite mer i Liberty Citys västra delar.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

9/10 (den där medarbetaren som fick gå hade jag ingen koll på)...

Känner nostalgi inför de två första delarna, men inte spelat dem sen det begav sig på 90-talet. Nån som har gjort det i hyfsat modern tid? Är de värda att testa igen eller har åldern tagit ut sin rätt? Vill ju ogärna få mina fina minnen förstörda.

Medlem

10/10! En av mina absoluta favoritspelserier ända sedan GTA 1 (som jag var på tok för liten för way back when).


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Haha 3/10, har spelat ut alla GTA exklusive expansioner och är verkligen ingen motståndare till våldsamma spel

Medlem

Svarade fel på Claude. Var övertygad om att det var en kuggfråga eftersom hans namn inte nämns i spelet utan det är först i San Andreas man faktiskt får veta vad han heter. Alltså var han namnlös i GTA 3

(Ja jag vet att man kunde hitta namnet Claude i datafilerna till spelet men det känns ändå inte riktigt officiellt, skulle kunna varit en placeholder)

Medlem

2/10. Har inte spelat något GTA sedan tvåan, så det kanske inte är så förvånande att jag failade här. Tyckte att serien dog när de bytte från top-downperspektivet xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

9/10 -- Dåligt faktiskt, borde fått 10. Dyrkar R* serien där jag håller GTA 4 som det absoluta mästerverket. Grym fordonsfysik/kontroll och mörk story gjorde susen. Sedan slaktade de serien med GTA5. Kul o bra spel men långt ifrån 4an.

Skrivet av Nomman:

2/10. Har inte spelat något GTA sedan tvåan, så det kanske inte är så förvånande att jag failade här. Tyckte att serien dog när de bytte från top-downperspektivet xD

Hehe, har du inte lirat några av de 3D spel från GTA serien? Då har du missat på tok för mycket mästerverk. Ta dig i kragen!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Den där 3-poängskommentaren satte ni på spiken:
"3/10 Korrekta svar!
Intressant att även rabiata motståndare till våldsamma spel gör vårt GTA-quiz."

Quizen är ju kul oavsett genger men jag ser personligen 3/10 som ett misslyckande - borde varit 0/10!

Medlem

@CARTMAN: Jag prövade 3an back in the day, och har spelat de första timmarna av 5an. Båda är välgjorda, men de tilltalade mig aldrig. Jag har överhuvudtaget svårt för spel med verkligheten som setting. Life as a bad guy-grejen intresserar inte heller. Men de är säkert grymma. Ryms dock inte i min backlog.

Så jag nöjer mig med att vara nostalgisk över hur kul multiplayer vad i 2an.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

6/10
På en fråga var jag helt säker på att alternativet "Tommy Vercetti" var korrekt, men det var det inte?


signatur

Meep!

Medlem

Alla rätt, woohoo! Men jag måst erkänna att jag gissade hej vilt på sista frågan.

Medlem

9/10, bommade på Vice City-årtalet. Grrrr.

Kul quiz!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Nytt Rekord för mig

0 utav 10p

Medlem

4/10. Det var länge sedan jag spelade, får skylla på det

Medlem

5/10 och då har jag inte ens spelat spelet.

Medlem
Skrivet av Nomman:

@CARTMAN: Jag prövade 3an back in the day, och har spelat de första timmarna av 5an. Båda är välgjorda, men de tilltalade mig aldrig. Jag har överhuvudtaget svårt för spel med verkligheten som setting. Life as a bad guy-grejen intresserar inte heller. Men de är säkert grymma. Ryms dock inte i min backlog.

Så jag nöjer mig med att vara nostalgisk över hur kul multiplayer vad i 2an.

Aha då förstår jag. Bra att du har testat de iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Du är 5 stjärnor!

Blev lurad av svarsalternativen på både fråga nr 7 samt sista, grr!

Medlem

När man vill ha ett dlc.... va ?? näe dom har inte tid med det! online betalar bättre så
Är dom fattiga som inte kan släppa lite nytt till historien i spelet... ??

Medlem
Dum fråga... hur spelar man quizarna ?

Dum fråga... hur spelar man quizarna ?

Redaktör

@mr250: inte alls dum fråga! Quizzarna visas inte med vissa adblockers påslagna. Testa att stänga av eller med annan browser.


signatur
Medlem

8/10
känner att jag kan mina GTA spel relativt mycket

1
Skriv svar