God of War är släppt – nu vill vi höra era åsikter!

Medlem

Bara spelat i några timmar än men det lever så här långt upp till de förväntningarna jag hade. Och efter alla recensioner och filmer jag läste och såg på så var de naturligtvis enorma. Så spelet är än så länge fantastiskt. Minns inte ens när jag hade så här svårt att slita mig från ett spel. Det är ett gott betyg.

Medlem

Det har varit ett väldigt bra spel.
Men tog mig några timmar innan jag slutade garva åt den mestadels hutlösa komiken som uppstod i de första timmarnas dialog mellan Kratos och "Boy".
Kändes inte seriöst någonstans och lät mer som man drev med Kratos macho attityd haha.
Men sedan händer det ju lite grejer i storyn och det tog en helsväng tack och lov.
Men oj så mycket kul det är att utforska och göra i det här spelet.
Sanslöst.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@bloat: Då santa Mónica studios har gjort en 180° vändning på spelet., så är detta gjort för både nya spelare och för de som tidigare känner till Kratos.,! Så det är absolut inget.
Måste för nya gamers., att tidigare spelat de förgående God of war., Mycket smart av santa Mónica, dock riskabelt. MEN DE HAR LYCKATS MED SPELET ÄVEN OM JAG SAKNAR THE BLADES OF CHAOS

Helt jävla makalöst!

Inaktiv
Skrivet av SoL:

@Turbodog: så få bra exklusiva?? Har du ens spelat dom exklusiva så att du vet att dom inte är bra? För jag skulle vilka påstå att Playstation har dom överlägset bästa exklusiva spelen

Uhm.. Jag håller med. PS4 har bästa exklusiva. Men de är få ändå.
Men varför köpa en hel konsoll för Uncharted 4, Zero Dawn och God of War?

SoL
Medlem

@Turbodog: finns ju fler exklusiva. Min personliga favorit är bloodborne sen finns ju last of us, du kanske har den till ps3, det vet inte jag. Last of us 2 kommer ju också, days gone på väg mm

Medlem
Skrivet av SoL:

@Turbodog: finns ju fler exklusiva. Min personliga favorit är bloodborne sen finns ju last of us, du kanske har den till ps3, det vet inte jag. Last of us 2 kommer ju också, days gone på väg mm

Och glöm inte Spindelmannen och Detroit: Become Human och Yakuza spelen (6an släpptes nyligen)


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av SunShine:

Och glöm inte Spindelmannen och Detroit: Become Human och Yakuza spelen (6an släpptes nyligen)

Dessutom: Hellblade, Nioh, Persona 5, Shadow of the Colossus, Uncharted: Lost Legacy och The Last Guardian. Exklusiva titlar (bra sådana) råder det ingen brist på den här generationen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv
Skrivet av Gustav Höglund:

Hellblade, Nioh.

Hellblade körde jag igenom på PC och Nioh vet jag finns på PC, men det är jag inte intresserad av. Gillar inte den asiatiska anime-stilen särskilt.
Jag kör bara PC just nu.

Det jag menar är att spelen är jättebra men så få att jag inte tycker det är värt att köpa en hel konsoll för dom.
Och även om spelen är bra är det inte särskilt mycket replayability-value i typ Last of Us. Iaf för mig. Jag kör storyn en gång sen slänger spelet i nån låda.

Men det var inte meningen att låta som att jag tycker alla PS4 spel är dåliga. Bara dyrt att lägga 5k + spelens kostnad och jag är ganska nöjd med PC's utbud.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Turbodog:

Hellblade körde jag igenom på PC och Nioh vet jag finns på PC, men det är jag inte intresserad av. Gillar inte den asiatiska anime-stilen särskilt.
Jag kör bara PC just nu.

Det jag menar är att spelen är jättebra men så få att jag inte tycker det är värt att köpa en hel konsoll för dom.
Och även om spelen är bra är det inte särskilt mycket replayability-value i typ Last of Us. Iaf för mig. Jag kör storyn en gång sen slänger spelet i nån låda.

Men det var inte meningen att låta som att jag tycker alla PS4 spel är dåliga. Bara dyrt att lägga 5k + spelens kostnad och jag är ganska nöjd med PC's utbud.

Nej då, det var inte så jag uppfattade ditt inlägg!

Och som du säger brukar en del exklusiva titlar leta sig till PC efter ett tag, typ Nioh och Hellblade. Jag går i samma tankar kring att köpa Switch och Xbox One. Det finns ett par titlar jag har ögonen på, men grundkostanden är för hög.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Dessutom: Hellblade, Nioh, Persona 5, Shadow of the Colossus, Uncharted: Lost Legacy och The Last Guardian. Exklusiva titlar (bra sådana) råder det ingen brist på den här generationen.

haha nej verkligen inte. Sony går som på räls just nu med ett grymt exklusivt släpp efter det andra.
Jag är allt annat än missnöjd ps4 ägare vill jag lova haha, och nåja vissa titlar kommer även på PC men de är alla iaf konsol exklusiva spel kan man äga och flesta är även bara hos Sonys maskin.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det är väl ok ändå, mycket lösa problem hela tiden.
Vill kriga mer.

Medlem

Det är en tia i min bok. Världens snyggaste spel, grym kontroll, makalöst ljud, frän story, sjuka bossar och bra upplägg. Jag älskar att spelet är lite linjärt, precis som Uncharted 4. Det här är bara ännu en anledningar till varför PS4 har sålt i mer än dubbelt så många ex som Xbox One.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Inte ens klar med spelet och det är redan ett självklart GOTY.

Storyn, ljudet/musiken, striderna, miljöerna, karaktärerna, samspelet mellan Atreus och Kratos, karaktärsutvecklingen, looten, hur jävla snyggt kan ett ps4 spel bli? , Pusslen som är precis lagom krångliga, sidoquestsen,.. allt är fan peeeeeeerfekt!

Haft 6pass på jobbet hela veckan men VARJE kväll har jag lagt mig försent, ALLDELES försent... Värt varenda trasig hjärncell !

Medlem

Mästerverk utan dess like. en genuin upplevelse som inte bör missas av någon. liks the last of us är det en epok i spelhistoria som sätter nya standard på mästerverk.

vi kommer i flera år titta tillbaka på detta spel o berätta om just vår upplevelse kring det.

helt oslagbart!

betyget är så högt att gudarna inte skulle våga ta emot det. för Kratos hade ju givet vis slagit ihjäl dom o tagit det från dom

Medlem

@Turbodog:

Finns ju minst 10-12st exklusiva ps spel till mer än de du drog upp bara för att köpa en hel konsol. 15st spel är mer än vad de flesta köper under en hel generation. Sen brukar ALLA exklusiva spel till playstation va en antingen 8, 9 eller 10 i poäng. Tyvärr så har microsoft inga exklusiva spel den här generationen som gör att man måste köpa deras konsol. Har man lirat ett Forza, Gears och Halo så har man spelat ALLA

Bara God Of War slår alla exklusiva spelen tsm till Microsoft så bra är det. Kanske Årets spel ?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Trots att jag har en massa spännande spel själv sitter jag bara och tittar på när sambon spelar God of War. Det är så fängslande och magiskt.

Putta bort sambon och spela själv!!

För övrigt är spelet underbart... Spelar man dessutom på svåraste eller näst svåraste svårighetsgraden lär det ta bra mycket längre tid än 30 timmar
Utmanande som få spel!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Putta bort sambon och spela själv!!

För övrigt är spelet underbart... Spelar man dessutom på svåraste eller näst svåraste svårighetsgraden lär det ta bra mycket längre tid än 30 timmar
Utmanande som få spel!

Hah jag vill inte ens veta hur valkyrerna är på svåraste, jag satt i över 1 timme med en av dem:P
Det räcker med att försöka fixa platinum för att passera 30timmar även på easy:D

Medlem

100%:at det. Its aight.

12
Skriv svar