Ute nu – Detroit: Become Human-demo

Robot
Ute nu – Detroit: Become Human-demo
Medlem

Det är precis som på 90 talet! *tårögd*


signatur

Nämen!

Medlem

Jag skippar att att plocka hem demot trots att det kliar rejält i fingrarna. Tror så pass mycket på denna titel att jag inte vill spoila början på äventyret. Detta kommer köpas dag 1 utan att vänta på eventuella tidiga recensioner. Ser mycket bra ut och detta är årets andra stora spelrelease för egen del. Far Cry 5 var det första stora spelsläppet detta år.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Moderator | Testpilot

Demo uppskattas. Får bli att testa det här lite i morgon då med andra ord


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Men, jag vill ju spela detta på pc!
Har ingen konsol, och kommer aldrig att köpa.


signatur

autograph

Medlem

Fan. Har inte tid för demo nu! Fullt upp med God of war

Men bra att dom släpper demos! Ändå tänkt köpa den vid relese

Medlem

Behöver inget demo, blir köp direkt!

Gen
Medlem

Har redan bestämt mig för ett köp men lär testa demot för skojs skull.

Medlem

Nice. Riktigt trevligt med demo.

Avstängd

Testade demot och det verkar lovande. Kontrollerna var lite jobbiga men är väl något man vänjer sig vid


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: suck. Fattar inte varför QD vägrar vanliga kontroller... Until Dawn gjorde det perfekt imo.

KoP
Medlem
Skrivet av breahl:

Testade demot och det verkar lovande. Kontrollerna var lite jobbiga men är väl något man vänjer sig vid

Som vanligt i ett spel ifrån Quantum Dream med andra ord.

Medlem
Skrivet av breahl:

Testade demot och det verkar lovande. Kontrollerna var lite jobbiga men är väl något man vänjer sig vid

Skrivet av powerbuoy:

@breahl: suck. Fattar inte varför QD vägrar vanliga kontroller... Until Dawn gjorde det perfekt imo.

Reagerade också på detta. Det är väl för att få lite mer "känsla" av att man gör saker snarare än klickar på knappar. Men det blir lite jobbigt när man måste göra en halvcirkel med höger spak när det lika gärna räcker att klicka på en knapp. Bryr mig inte jättemycket, kan ibland tycka att det är lite uppfriskande, jag är mer intresserad av de olika valen och deras konsekvenser.

Spelade för övrigt igenom det en gång nu, gick snabbt eftersom jag redan hade sett detta i trailers och gameplay videos. Tycker det är synd att demo endast var just första uppdraget då man lika gärna hade kunnat titta tillhörande video på youtube om detta. Oh well, det var ändå nice att klämma lite. Ska utforska de olika vägarna att gå mer noggrant i helgen tänkte jag

fue
Medlem

Grymt! Längtar! Pluggade in PS4:an in i datorskärmen istället nu, så nu kmr man ju spela PS4 lite oftare. Köpte tom. God of War efter jag testade detroit demot. Ser fram emot Detroit. Så mkt SVT:s "Hubotar" (Äkta Människor) över Detroit. Längtar!

Medlem
Skrivet av fue:

Grymt! Längtar! Pluggade in PS4:an in i datorskärmen istället nu, så nu kmr man ju spela PS4 lite oftare. Köpte tom. God of War efter jag testade detroit demot. Ser fram emot Detroit. Så mkt SVT:s "Hubotar" (Äkta Människor) över Detroit. Längtar!

Vad har du för skärm på PC? Har gjort samma sak nämligen, men känner att jag tappar mycket kvalité eftersom min skärm inte har 4K eller HDR. När jag tittar på marknaden så är det svårt att hitta bra skärmar som har G-Sync, HDR, 4K, och en hz över 60 Normalt brukar det inte störa mig så mycket eftersom jag alltid spelat på 60hz, 1080p utan någon form av G-sync eller Freesync, men i Detroit: Become Human märkte jag rätt tydligt att det blev lite "blur" när jag rörde kameran som inte kändes så mjukt. Vill därför investera i en bra skärm som fungerar både för PC och PS4 Pro.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Vad har du för skärm på PC? Har gjort samma sak nämligen, men känner att jag tappar mycket kvalité eftersom min skärm inte har 4K eller HDR. När jag tittar på marknaden så är det svårt att hitta bra skärmar som har G-Sync, HDR, 4K, och en hz över 60 Normalt brukar det inte störa mig så mycket eftersom jag alltid spelat på 60hz, 1080p utan någon form av G-sync eller Freesync, men i Detroit: Become Human märkte jag rätt tydligt att det blev lite "blur" när jag rörde kameran som inte kändes så mjukt. Vill därför investera i en bra skärm som fungerar både för PC och PS4 Pro.

Du är medveten om vad en sådan skärm kostar va? Hehe. https://www.inet.se/produkt/2210502/acer-27-predator-x27-4k-1... Detta är väl i princip den enda på marknaden, som jag kommer på nu, som har det du söker.

fue
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Vad har du för skärm på PC? Har gjort samma sak nämligen, men känner att jag tappar mycket kvalité eftersom min skärm inte har 4K eller HDR. När jag tittar på marknaden så är det svårt att hitta bra skärmar som har G-Sync, HDR, 4K, och en hz över 60 Normalt brukar det inte störa mig så mycket eftersom jag alltid spelat på 60hz, 1080p utan någon form av G-sync eller Freesync, men i Detroit: Become Human märkte jag rätt tydligt att det blev lite "blur" när jag rörde kameran som inte kändes så mjukt. Vill därför investera i en bra skärm som fungerar både för PC och PS4 Pro.

Jag har bara en PS4, första generationen, köpte den precis vid launch. Så jag använder min main monitor på datorn, som är en Asus vg248qe. 144hz 24".

Så för mig duger det, och får minst lika bra bild på denna skärm som jag får på min 55" LG 4K.

Kommer inte att investera i ett PS4 Pro, detta fungerar bra för mig. Kommer enbart lira PS4 exclusive games. Allt annat körs på PC.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Du är medveten om vad en sådan skärm kostar va? Hehe. https://www.inet.se/produkt/2210502/acer-27-predator-x27-4k-1... Detta är väl i princip den enda på marknaden, som jag kommer på nu, som har det du söker.

Haha, japp. Jag har hittat en till https://www.komplett.se/product/1004761/gaming/skarmar-tillbe...

hoppades att någon hittat något helt ok mellanting som inte kostar skjortan. Men det är svårt!

Skrivet av fue:

Jag har bara en PS4, första generationen, köpte den precis vid launch. Så jag använder min main monitor på datorn, som är en Asus vg248qe. 144hz 24".

Så för mig duger det, och får minst lika bra bild på denna skärm som jag får på min 55" LG 4K.

Kommer inte att investera i ett PS4 Pro, detta fungerar bra för mig. Kommer enbart lira PS4 exclusive games. Allt annat körs på PC.

Ah okej, just nu lirar jag likadant men vill gärna få till HDR och 4K också. Får se vad framtiden erbjuder.

fue
Medlem

@ClockWise: Jo precis. Känns onödigt för min del att uppgradera till en PRO, då jag sedan igår började lira på konsolen igen, dock enbart för God of War, kommande Detroit och sedan Red Dead 2.

Dock så är jag sjukt irriterad på PS4's wifi speed.

6mb/s, och den har bara tillgång till 2.4ghz, då wifichippet inte stödjer 5ghz. För helvete! Hur tänkte ni där Sony?!

Medlem
Skrivet av fue:

@ClockWise: Jo precis. Känns onödigt för min del att uppgradera till en PRO, då jag sedan igår började lira på konsolen igen, dock enbart för God of War, kommande Detroit och sedan Red Dead 2.

Dock så är jag sjukt irriterad på PS4's wifi speed.

6mb/s, och den har bara tillgång till 2.4ghz, då wifichippet inte stödjer 5ghz. För helvete! Hur tänkte ni där Sony?!

Ja, PS4 Pro kör bättre wifi tror jag Och dessutom kan man ha remote play, det lockar. Ska koppla in den till tvn och sen bara remote spela på PC när tvn är upptagen tänkte jag får bli en good enough lösning då jag inte har varken råd eller lust att köpa en skärm för 26k. Speciellt inte när min dator kostade 7k för 2 år sedan och behöver uppgraders med 30k för att kunna maximera skärmen i PC-spel

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Haha, japp. Jag har hittat en till https://www.komplett.se/product/1004761/gaming/skarmar-tillbe...

hoppades att någon hittat något helt ok mellanting som inte kostar skjortan. Men det är svårt!
Ah okej, just nu lirar jag likadant men vill gärna få till HDR och 4K också. Får se vad framtiden erbjuder.

Du får nog vänta ett par år.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Du får nog vänta ett par år.

Ja, tyvärr.

1
Skriv svar