Regissörens reaktion på God of War-betygen? Glädjetårar

Robot
Regissörens reaktion på God of War-betygen? Glädjetårar

Cory Barlog blir fullständigt överväldigad av nya God of Wars mottagande.

#cory-barlog, #god-of-war, #playstation-4, #santa-monica-studio


Medlem

Verkar ju vara en få devs som verkligen bryr sig om spelen med en sån här video, tror inte dom insåg vilket bra mottagande spelet skulle få.

Medlem

Right in the feels

Medlem

How can we fit some loot boxes into this?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Verkar ju vara en få devs som verkligen bryr sig om spelen med en sån här video, tror inte dom insåg vilket bra mottagande spelet skulle få.

Nä, med tanke på hur mycket de ändrade spelet. Lär varit rätt rädda att fans skulle rata det.

Rip R. Lee Ermey förövrigt.

Medlem

@kaealy: Wait this aint EA games..

Quake-konnässsör

Han ska med all rätt vara stolt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det där måste ha varit en rejäl blandning av känslor. Främst lättnad tror jag men även glädje och stolthet.

Att ha spenderat ca fem år av sitt liv med att ta en omtyckt spelserie i en ny och förändrad riktning och göra ett långt och dyrt singleplayer-spel kan nog göra vem som helst nervös.

Jag hoppas han får en lång och trevlig semester!

Medlem

Finns lootboxes överallt i GoW, dem har items, utrustning, smedjeföremål, guld och är inte helt grattis, utan kräver upptäckande och list, till skillnad emot de andra tragedierna som EA spottar ut där pappas pengar är viktigare.

Jag älskar GoW gamla spelstil, men den otroligt vackra historia Corey berättar i senaste spelet ger mig all respekt att ändra hack n slash till exploration och cinematic gameplay. Arteus historia är så fin.

Medlem

Väldigt kul att se. Undrar hur han reagerade senare när metacritic scoren gick upp till 95 och därmed blev den högsta i serien. Han förtjänar enormt eloge för både den exceptionellt bra skrivna historian såväl som ett bara sjukt bra regisserat spel.

Medlem

Kul att se hans omtalade video, nice nyhet.

Lite som 'meta-nyhet' kan jag rekommendera en sedan tidigare släppt intervju av den utmärkta YT-recensenten SkillUp, där de diskuterar lite mer ingående om hur han som creative director känt under skapandeprocessen och hur han känner nu när arbetet är färdigt.

https://www.youtube.com/watch?v=80LJg66chYQ

TL;DW? 'Fuck doubt.'

1
Skriv svar