Influencer streamade Everspace för 50 000 kr/tim – spelade "som en jävla idiot"

Robot
Influencer streamade Everspace för 50 000 kr/tim – spelade "som en jävla idiot"

"Jag är på en sponsrad stream för att spela ett rymdspel, och jag gillar inte rymdspel."

#everspace, #influencer, #streamer, #youtube


Medlem

Hahhahahahahahahahahhaha

Medlem

Jag gillade TotalBiscuit:s kommentarer kring det hela också


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Modigt att erkänna misslyckandet.

Några FZ-medlemmar som vill dela med sig sin uppfattning om hur spelet är?

Medlem

Fan, vad jag hatar influencer. Det heter försäljare eller tiggare. Eller kallar man telefonförsäljare för influencer nuförtiden?

Medlem
Medlem

Det fick dom för sina skojjarfasoner😂

eld
Medlem
Skrivet av Maysay:

Fan, vad jag hatar influencer. Det heter försäljare eller tiggare. Eller kallar man telefonförsäljare för influencer nuförtiden?

Influencer fungerar bra, det är en underhållare som har otroligt mycket mer påverkan på och kontakt med sin publik än artister eller skådespelare.

Youtuber fungerar inte för att vissa kanske streamer mest, och streamer fungerar inte för att många kanske gör youtube videos mestadels.

http://www.thesaurus.com/browse/influencer

Releasehästryttare

Med tanke på hur gammalt spelet är nu så är det konstigt att de betalar folk för att spela det, vanligt vis är det ju ny släppta spel man vill skapa hype för.

Kan tänka mig att everspace sålde betydligt sämre än vad utvecklarna hade hoppats på, rymdspel är ju inte jätte poppis just nu.

Medlem
Skrivet av eld:

Influencer fungerar bra, det är en underhållare som har otroligt mycket mer påverkan på och kontakt med sin publik än artister eller skådespelare.

Youtuber fungerar inte för att vissa kanske streamer mest, och streamer fungerar inte för att många kanske gör youtube videos mestadels.

http://www.thesaurus.com/browse/influencer

Så de som jobbar på TV-Shop är influencers?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Så de som jobbar på TV-Shop är influencers?

Nej, de är försäljare. Inte för att jag gillar uttrycket "influencer", men kallar man det försäljare har man helt enkelt inte förstått vad det betyder.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Finns det något klipp från denna stream?

Medlem

För det första så är jag såpass gammal å omodern att jag tycker influencers är en hög med skit. Alla dessa brats som tror hela världen kretsar kring dom. Givetvis finns det mer vuxna "influencers" också, men merparten är väldigt unga.

Sedan, om man tar 5000€ i timmen och minimum 2 timmar dessutom. Då känns det rätt naturligt att man anstränger sig för att göra ett gott jobb, för jag är övertygad om att arbetsgivaren förväntar sig något tillbaka.

Medlem

heh.. Jag hade kunnat gjort streamen för hälften, och jag gillar spelet. ^^
(fast jag har ju såklart inte tittarantalet..)

Medlem

@Dunder: vad menar du? Att de ska influera folk att köpa saker?

EDIT: Jaja, för mig är det iaf folk som vill verka vara viktigare än vad de egentligen är.

eld
Medlem
Skrivet av Maysay:

@Newklear: vad menar du? Att de ska influera folk att köpa saker?

EDIT: Jaja, för mig är det iaf folk som vill verka vara viktigare än vad de egentligen är.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Newklear: vad menar du? Att de ska influera folk att köpa saker?

EDIT: Jaja, för mig är det iaf folk som vill verka vara viktigare än vad de egentligen är.

Nej, det är bara en del av det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@eld: haha! Kanske stämmer. Men tror att många av dem som säljer Facebook-annonser (och säger att de jobbar inom IT på krogen) snart kommer att bli "influencers". Eller jobba med memes.

Avstängd
Skrivet av Divion:

För det första så är jag såpass gammal å omodern att jag tycker influencers är en hög med skit. Alla dessa brats som tror hela världen kretsar kring dom. Givetvis finns det mer vuxna "influencers" också, men merparten är väldigt unga.

Sedan, om man tar 5000€ i timmen och minimum 2 timmar dessutom. Då känns det rätt naturligt att man anstränger sig för att göra ett gott jobb, för jag är övertygad om att arbetsgivaren förväntar sig något tillbaka.

Arbetsgivaren får skylla sig själv när de väljer att "anställa" dagens ungdomar att göra jobbet. Kanske äldre 30-50+are får göra en comeback på arbetsmarknaden? Det är till fördel hos arbetsgivare att arbetstagarna för det första dyker upp på jobbet (har hört på gymnasieskola där jag vikarierar till och från att ungdomar tycker att de ska få börja arbeta senare för att de inte orkar kliva upp kl.7).

Sedan tror jag också att äldre arbetstagare kommer att utföra jobbet vare sig de tycker om det eller inte och inte säga, "nä, jag tänker inte ta ett städjobb! Hellre utan jobb med sovmorgon än att kliva upp 6 varje morgon för att städa åt någon annan!".

KoP
Medlem

Sjukt att dom ens erbjuder någon 50.000 i timmen i lön för att streama när han/hon bara sitter och spelar ett spel. Kan inte se hur lönen rättfärdigar den minimala arbetsinsatsen.

(ー_ー)!!

Medlem
Skrivet av KoP:

Sjukt att dom ens erbjuder någon 50.000 i timmen i lön för att streama när han/hon bara sitter och spelar ett spel. Kan inte se hur lönen rättfärdigar den minimala arbetsinsatsen.

(ー_ー)!!

Man får väl se det som ett incitament till att endast prata gott om spelet antar jag, vilket i sig är skev marknadsföring.
Företag kan ju köra någon closed beta också, är ju ofta sånt streamas utan sponsor.

Medlem

@KoP: Speciellt när folk vet att de förmodligen är anställda av bolaget. T.ex så har jag själva lika stort förtroende för summit1g, som jag har för att Henrik Schyffert ska ge ett objektivt intryck. Ok, båda kan vara underhållande men att inte ifrågasätta dem är bara dumt.

Medlem

@KoP: Det är väl just det. Det har inget med arbetsinsatsen att göra. Företag köper ju snarare tid och fokus hos "influencerns" nätverk.

Medlem
Skrivet av KoP:

Sjukt att dom ens erbjuder någon 50.000 i timmen i lön för att streama när han/hon bara sitter och spelar ett spel. Kan inte se hur lönen rättfärdigar den minimala arbetsinsatsen.

(ー_ー)!!

Arbetsinsats har väl aldrig definierat lönenivån på den här typen av jobb. Jobbar en skådespelare med hög lön mer än en med låg lön? Jobbar en designer med hög lön mer än en med låg lön? Jobbar en programmerare med hög lön mer än en junior med låg lön? Oftast är det tvärtom, men man producerar bättre kvalitet och hinner med att göra mer på den tid man arbetar.

Man betalar för det man får, inte insatsen för att skapa det. Sedan kan man väl tycka vad man vill om att folk tjänar storpengar på att spela spel, men å andra sidan är det väl lika tokigt att folk får massa pengar för att spela fotboll eller leka polis på film. Bara ett nyare kreativt yrke. 50 000/h för reklam är ändå inte absurt mycket om man jämför med vad TV-reklam kostar.

Medlem
Skrivet av KoP:

Sjukt att dom ens erbjuder någon 50.000 i timmen i lön för att streama när han/hon bara sitter och spelar ett spel. Kan inte se hur lönen rättfärdigar den minimala arbetsinsatsen.

(ー_ー)!!

Man är ute efter personens publik, inte personen i sig. Det är ganska billig reklam, trots allt. Om personen hade skött sig det vill säga...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Komiskt!

Synd att de känner sig behöva sådana här saker. Spelet är faktiskt riktigt bra, det är ett delvis rouge-like spel, där man avancerar sig genom olika sektorer i rymden, samtidigt som man strider, utför små-uppdrag och samlar resurser.

Resurserna kan man sen använda för att förbättra sitt skepp, bygga kraftfullare vapen, starkare shields och diverse användbara prylar som "tractor-beams", "decoys", "homing missiles" etc. etc. När man till slut dör, så får man behålla de credits som man tjänat in och kan shoppa sig ett annat skepp, eller uppgradera det befintliga skeppet och börja om på nytt.

Varje gång man startar om på nytt så är det annorlunda sektorer, fiender, uppdrag osv. så omspelningsvärdet är riktigt högt.

Medlem

Kanske borde lära sig att sluta betala massa pengar för att påverka folks åsikter.


signatur

Nämen!

Medlem

Verkar som att begreppet influencer förvirrar - för att (förhoppningsvis) förtydliga så handlar det till större delen om vad Newklear skriver:

Skrivet av Dunder:

Man är ute efter personens publik, inte personen i sig.

Det är redan välkänt att fans är mer benägna att köpa produkter som deras "idoler" talar om/för, det har med förtroende att göra. Så istället för att enbart förlita sig på klassisk annonsering så köper en in sig i en influencers förtroendekapital - och har därmed större sannolikhet att göra ett positivt intryck hos målgruppen. Det är inte en ny marknadsföringsmetod, snarare är det sammanhanget och plattformarna som har förändrats. Det är också därför som ordet influencer är så brett - så länge personen i fråga har en tillräckligt stor mängd följare och ett tillräckligt stort förtroendekapital så är det ett förhållandevis enkelt och kostnadseffektivt sätt för företag att sälja in sin produkt eller tjänst.

Det funkar liksom inte längre att ha en skådespelande läkare som säger att du ska köpa Camel filterfria, om en får dra en lite långsökt liknelse.

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Newklear: vad menar du? Att de ska influera folk att köpa saker?

EDIT: Jaja, för mig är det iaf folk som vill verka vara viktigare än vad de egentligen är.

Verkligen, förstår inte heller konceptet.
Är dagens ungdom så lätt manipulerad att dom till att börja med wejstar sin dyrbara tid att öht lyssna/titta/läsa på dessa ”inföuencers” och sen helt enkelt börja köpa saker som dom marknadsför?

12
Skriv svar