Snart släpps Night Trap till Switch – trots Nintendos en gång bestämda nej

Robot
Snart släpps Night Trap till Switch – trots Nintendos en gång bestämda nej

Limited Run Games står bakom lanseringen.

#fmv-spel, #night-trap, #sega


Medlem

Släng in "who shot Johnny rock" med så blir det nog ett switch köp!

Medlem

Det här spelet är så jävla dåligt att det inte ens förtjänar kalkon och kult-status. Men nostalgi kan ju ta sig märkliga uttryck...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Aldrig hört talas om detta tidigare. Är det ens ett spel, för det ser ut som en trailer till en lågbudget slasher film från 80-talet istället för en trailer för ett spel. Men men, allt som fastnar i dubbelmoraliska überhycklarnas censur-nät, förtjänar att spridas bara för den sakens skull.

Nedanstående citatet från krigshöken Joe Liberman (som sedermera satt i styrelsen för fucking Homeland Security mellan 2007-2013, man kan bli mörkrädd för väldigt mycket mindre liksom) hittade jag på wikipedia när jag googlade lite om spelet och läste på om herr Libermans förehavanden, säger väl allt om varför politiker ska ge fan i att trycka ner sin egna moralistiska agenda i halsen på människor som inte vill veta av den. Men att bomba skiten ur människor, störta regeringar och i allra högsta grad medverka till den massiva instabilitet som vi idag tyvärr bevittnar i MÖ, är uppenbarligen inget som gör att stackars Joe Libermans ligger sömlös om nätterna. Nej då, då är det resor värre med lättklädda kvinnor, blod och våld i ett fiktivt verk, som ju spel faktiskt är.

"Lieberman, who admitted never playing the game, claimed Night Trap featured gratuitous violence and promoted sexual aggression against women. One game over scene considered particularly offensive involved the nightgown-clad character Lisa being captured by Augers attempting to drain her blood. om Zito attempted to explain the context of the nightgown scene in defense of the game, but he claims he was silenced. In the short documentary Dangerous Games (included with PC versions), the producers and some members of the cast explain that the plot of the game was to in fact prevent the trapping and killing of women. In addition, the blood draining device was intended to look very unrealistic to mitigate the violence. Despite scenes in which the girls are grabbed or pulled by enemies, no nudity or extreme acts of violence were ever filmed or incorporated into the game."

Buhu, en tjej blir tillfångatagen varefter en vampyr/galning/övernaturligt monster/alien/en jävla trädgårdstomte eller vad som helst egentligen, dränerar hennes blod och en game-over screen dyker upp om jag fattat det hela rätt. Vad skiljer det från film-mediet exempelvis, eller tecknade serier och vanliga böcker med för den delen? Nu har jag inte spelat spelet, så jag vet inte hur "grafiskt" våldet eller nakenheten är, men jag avslutar min tirad om amerikansk dubbelmoral med ett bevingat citat från en annan, otroligt känd moralist från staterna med dessa bevingade ord;

Wont somebody please think of the children?

Medlem
Skrivet av Chomag:

Aldrig hört talas om detta tidigare. Är det ens ett spel, för det ser ut som en trailer till en lågbudget slasher film från 80-talet istället för en trailer för ett spel. Men men, allt som fastnar i dubbelmoraliska überhycklarnas censur-nät, förtjänar att spridas bara för den sakens skull.

Nedanstående citatet från krigshöken Joe Liberman (som sedermera satt i styrelsen för fucking Homeland Security mellan 2007-2013, man kan bli mörkrädd för väldigt mycket mindre liksom) hittade jag på wikipedia när jag googlade lite om spelet och läste på om herr Libermans förehavanden, säger väl allt om varför politiker ska ge fan i att trycka ner sin egna moralistiska agenda i halsen på människor som inte vill veta av den. Men att bomba skiten ur människor, störta regeringar och i allra högsta grad medverka till den massiva instabilitet som vi idag tyvärr bevittnar i MÖ, är uppenbarligen inget som gör att stackars Joe Libermans ligger sömlös om nätterna. Nej då, då är det resor värre med lättklädda kvinnor, blod och våld i ett fiktivt verk, som ju spel faktiskt är.

"Lieberman, who admitted never playing the game, claimed Night Trap featured gratuitous violence and promoted sexual aggression against women. One game over scene considered particularly offensive involved the nightgown-clad character Lisa being captured by Augers attempting to drain her blood. om Zito attempted to explain the context of the nightgown scene in defense of the game, but he claims he was silenced. In the short documentary Dangerous Games (included with PC versions), the producers and some members of the cast explain that the plot of the game was to in fact prevent the trapping and killing of women. In addition, the blood draining device was intended to look very unrealistic to mitigate the violence. Despite scenes in which the girls are grabbed or pulled by enemies, no nudity or extreme acts of violence were ever filmed or incorporated into the game."

Buhu, en tjej blir tillfångatagen varefter en vampyr/galning/övernaturligt monster/alien/en jävla trädgårdstomte eller vad som helst egentligen, dränerar hennes blod och en game-over screen dyker upp om jag fattat det hela rätt. Vad skiljer det från film-mediet exempelvis, eller tecknade serier och vanliga böcker med för den delen? Nu har jag inte spelat spelet, så jag vet inte hur "grafiskt" våldet eller nakenheten är, men jag avslutar min tirad om amerikansk dubbelmoral med ett bevingat citat från en annan, otroligt känd moralist från staterna med dessa bevingade ord;

Wont somebody please think of the children?

https://youtu.be/Ia29PSVOXL4


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Varför så mycket uppståndelse kring ett helt totalt värdelöst skitspel? För att den en gång för hundra år sedan var "kontroversiellt"?

Medlem

@Ankh:

Ja jävlar i havet, det ser fruktansvärt (bildligt talat, glöm 80-tals c-film's slashers och tänk amatörfilm anno 1979, med en budget på max 300$ i dagens penningvärde) okristligt ut. Usch och fy, lättklädda kvinnor som springer runt och jagas av ondingar och så kan vi ju givetvis inte ha det. För tänk om baaaaaarnen råkar får se detta? BAN IT BAN IT BAN IT skrek den kristna högern då och tvingade både fram åldersgränser i en sluten grupp, där den totala kunskapen om spel kanske sträckte sig till att ha spelat Yatzy, men som samtidigt hade makten att tvinga spelbranschen att att sätta stämplar på spelen när de inte kunde totalförbjudas, samt även kallade till en congressional hearing. Idag skriker helt andra, lika blindgalna, lika moralistiska grupper (SJW rörelsen) återigen om vikten att både censurera och förbjuda spel samt att skyla kvinnors kroppar, då det är någon slags synd enligt dem med...

Suck, kan inte alla de här moralisterna spärras i ett rum där de tävlar om att vem som vill förbjuda mest och gör en dokusåpa av det så att folket i tv-sofforna kan skratta gott åt dårskapen och både se hur enormt bakåtsträvande och farliga för det fria demokratiska samhället de faktiskt är.

Hoppas verkligen det kommer till Switch så att alla dessa dårar sätter kaffet i halsen när det läser om det.

KoP
Medlem
Skrivet av Chomag:

Aldrig hört talas om detta tidigare. Är det ens ett spel, för det ser ut som en trailer till en lågbudget slasher film från 80-talet istället för en trailer för ett spel.

Det är ett spel ifrån eran då cd började komma på bred front inom spelindustrin och spelmakarna hade inte en aning om hur dom skulle fylla en hel cd skiva med ett spel så var och varannan började ge ut såkallade FMV (full motion video) spel, oftast med ganska taffligt resultat.

Medlem

@KoP:

Jo, jag minns allt den här typen av spel, men detta spel ser resor värre ut än vad jag kommer ihåg. Å andra sidan googlade jag fram den gamla godingen Lands of Lore - Guardians of Destiny som jag hade för mig mixtrade med just den här tekniken och det ser fruktansvärt fult ut idag, men på den tiden tyckte jag spelet var fantastiska bra. Det har verkligen inte åldrats bra. Tack och lov var detta fenomen bara en parentes i spelens historia innan tekniken kom ifatt och produktionerna blev väldigt mycket proffsigare, bättre och framför allt, snyggare.

Men just "Night Trap" hade jag totalt missat, kul dock att se det idag. Lite som ett slags tidsdokument från mitten av 90-talet, när tekniken förnyades så snabbt att knappt spelskaparna hann med.

1
Skriv svar