Bästa filmen baserad på spel - Förbannelsen bruten!

Medlem
Bästa filmen baserad på spel - Förbannelsen bruten!

Hittade den här på nätet, tyckte det var småroligt

Fast jag tyckte Doom var helt OK.
Visst, inte en bra film, men helt OK för vad det var. Allt kan ju inte vara kostymdrama


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers

Såg den, riktigt roligt. Förvånad över att Warcraft inte leder detta, tyckte den var klart sevärd.


signatur
Medlem

FF XV filmen kan jag dock inte hitta där. den är ju faktiskt bra på riktigt bättre än spelet.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av TheWarlock:

FF XV filmen kan jag dock inte hitta där. den är ju faktiskt bra på riktigt bättre än spelet.

Tänker du på Kingsglaive? Den sitter på 13% baserat på 16 recensioner.

https://www.rottentomatoes.com/m/kingsglaive_final_fantasy_xv...


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Är det Rampage som i

som filmen är baserad på?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Svar ja, och man baserar "bästa spelfilmen" endast efter betyg så ja då är denna säkert bäst. Men som film av ett spel (story och så) så är den lika usel som alla andra.

Medlem

Haha satt och kollade trailers i helgen och denna dök upp, filmen verkar ju riktigt dålig

Skoj twitterconversation dock

Medlem

Roligt att Dwayne tar det med en klackspark. Alltid tyckt att han verkar genuint skön.


signatur

Burn in the light.

Avstängd

Sämsta spelfilmen jag sett måste vara assassins creed


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det räcker ju dock med att göra en fesljummen mellanmjölkshistoria för att ha skapat den bästa datorspelbaserade filmen någonsin.

Medlem

Är inte Prince of Persia den bästa?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Gustav Höglund: den ja får tydligen ig i att söka..
inte högre? hmm

Medlem

Kan tycka att Warcraft filmen förtjänar lite högre poäng på rottentomatoes dock...

Medlem

Efter Star Wars The Last Jedi har jag noll förtroende för vad filmkritiker tycker.

Lol, det här gör mig faktiskt lite tveksam. Jag tyckte tv-trailers för den här filmen såg smått underhållande ut, fast när det handlar om film brukar jag oftast utgå från det omvända mot vad än kritiker-kåren säger.

Låga betyg och sågning, kan betyda en skojig filmrulle som roar de flesta och förgyller en hel lördag-kväll. Höga betyg och mycket beröm, ett sömn-piller som bara en inbiten filmvetare kan njuta av att sitta och analysera.

Kan ju aldrig vara bättre än Street Fighter med Jean-Claude Van Damme

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är inte Prince of Persia den bästa?

Nix, den har 36%.

Medlem

Tomb Raider på 49% är min bästa, då har jag visserligen inte sett Rampage 😊

Medlem

@Droopydawg: Advent Children är riktigt bra också. Gillar den skarpt.

FML
Medlem

Första Resident Evil-filmen är ju suverän tycker jag. Underbar musik och denna scenen säger ju allt!

Medlem
Skrivet av FML:

Första Resident Evil-filmen är ju suverän tycker jag. Underbar musik och denna scenen säger ju allt!

https://www.youtube.com/watch?v=BxHbOc5ii3w

De är rätt underhållande filmer http://www.youtube.com/watch?v=yTEdf5VS3EA&t=1m32s

Medlem
Skrivet av FML:

Första Resident Evil-filmen är ju suverän tycker jag. Underbar musik och denna scenen säger ju allt!

Jag håller med. Tyckte den var riktigt bra och "häftig" när den kom. Men efter första filmen har det tyvärr gått utför, och den senaste och förhoppningsvis sista filmen var enl. mig helt bedrövlig.

Gnällkuk

Är ju ett fenomen det här med DJ. Han sägs ju kunna lyfta franchises och påstås vara en av orsakerna till att Fast & Furious fick bättre omdöme. Såg även Jumanji i helgen, tänkte att den skulle vara riktigt skräp men jag tyckte genuint att den var riktigt kul


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har det ens gjorts en dålig spelbaserad film?

Super Mario Brothers, Doom, Resident Evil, Street Fighter, Mortal Kombat... Kanonrullar allihopa!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av tricky:

Är ju ett fenomen det här med DJ. Han sägs ju kunna lyfta franchises och påstås vara en av orsakerna till att Fast & Furious fick bättre omdöme. Såg även Jumanji i helgen, tänkte att den skulle vara riktigt skräp men jag tyckte genuint att den var riktigt kul

Han har känsla för explosiva popcornrullar, helt klart.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Gen
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Har det ens gjorts en dålig spelbaserad film?

Super Mario Brothers, Doom, Resident Evil, Street Fighter, Mortal Kombat... Kalkonrullar allihopa!

Fixed that for ya

Avstängd

Assassin's creed
Resident evil 1
Tomb Raider 2018

Är bra filmer. Det finns ingen "curse" på samma sätt som det inte finns någon "curse" att filmer baserade på böcker aldrig blir bra. Folk glömmer nog bara bort att det är 2 olika media. Man förväntar sig samma upplevelse på duken som man gjorde i spelet. Hade inte assassin's creed funnits som spelserie och exakt samma film hade släppts så hade den blivit kult direkt och fått högre betyg. Vet inte vad fenomenet kallas, men det har med ägandeskap och identitet att göra. Spel är ett väldigt personligt media, på gränsen till intimt. Då vill man oftast inte se det exponeras på vita duken inför människor som inte förstår just "min" koppling till spelet. Det är mest sånt här som drar ner betyg, inte objektiv analys av filmerna i sig.
Å andra sidan, varför ska man hålla på med objektiva bedömningar?

1
Skriv svar