Shenmue 1 och 2 återlanseras på samtliga plattformar

Robot
Shenmue 1 och 2 återlanseras på samtliga plattformar

Kommer till PC, Xbox och Playstation.

#Shenmue, #dreamcast, #sega


Medlem

Var väl rätt väntat nu när tredje delen är på gång, blir nog ett köp och spela igenom dom igen. Kommer ej ihåg mycket från när jag spelade spelen på Dreamcast och Xbox.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Var väl rätt väntat nu när tredje delen är på gång, blir nog ett köp och spela igenom dom igen. Kommer ej ihåg mycket från när jag spelade spelen på Dreamcast och Xbox.

Njae, att detta skulle ske var mycket otippat. SEGA tar ofta konstiga beslut, och fansen får sällan som dom vill. Fast nu på senare tid har de tagit beslut i rätt rikting.

Inaktiv

Fan vad nice!
Har bara spelat 2an på Xbox då jag aldrig ägde en Dreamcast. Fortfarande en av mina bästa spelupplevelser. Hong Kong i 2an kändes som en riktig värld. Dock vet jag inte om jag pallar spela igenom 2an igen då det vid sina tillfällen var extremt träligt och man visste inte riktigt hur man skulle progressa.
Dock lärde det mig att spel kan bli väldigt kraftfulla om de försöker inbegripa alla slags känslor, även negativa, och inte bara "kul".

Minns när man hade som dagsjobb att hjälpa till med att flytta böcker från/till biblioteket i templet och man var tvungen att göra det varje dag mellan 8 och 3 eller nåt, sen hade man bara några "timmar" på sig att försöka progressa i spelet innan man var tvungen att gå och lägga sig och vakna nästa morgon och fortsätta bära böcker igen.
Ibland lärde Lishao Tao i templet en nya kung fu-tekniker efter jobbet men hon sa alltid att hämnd aldrig ledde till något bra och att man borde ge upp ens ambition att hämnas på Lan Di, vilket hela spelserien går ut på.
Då kände man bara "fyfan hur länge ska jag behöva bära böcker för den här kärringen" vilket förmodligen speglade frustrationen Ryo kände i spelet ganska bra.

Sen tränar jag kampsport själv och försöker fortfarande följa "the four wude" trots att jag spelade spelet när jag var typ 13. http://shenmue.neoseeker.com/wiki/Wude

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Njae, att detta skulle ske var mycket otippat. SEGA tar ofta konstiga beslut, och fansen får sällan som dom vill. Fast nu på senare tid har de tagit beslut i rätt rikting.

Håller inte med, var inte direkt otippat när de flesta aldrig spelat de tidigare delarna och skulle ha noll intresse av att köpa spelet eftersom man inte vet vad det handlar om. Dessutom har denna sorts spelet varit väldigt lönsamt för, speciellt Yakuza remasters och Yakuza Zero och Yakuza 6. Som sagt, inte speciellt otippat.

Medlem

Otroligt vackra nyheter! köpert DIRR!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Håller inte med, var inte direkt otippat när de flesta aldrig spelat de tidigare delarna och skulle ha noll intresse av att köpa spelet eftersom man inte vet vad det handlar om. Dessutom har denna sorts spelet varit väldigt lönsamt för, speciellt Yakuza remasters och Yakuza Zero och Yakuza 6. Som sagt, inte speciellt otippat.

Jaså? Hur lång tid har det inte tagit för dom att äntligen ge oss ett bra Sonic spel som Sonic Mania?
Folk har tjatat om att få hit fler Yakuza spel, och innan PS4 såg det riktigt mörkt ut för serien i väst.
Och ända sen utannonseringen av Shenmue 3 har fansen tjatat om Shenmue 1&2 HD, och de har varken besvarat eller visat något intresse för det..förrän nu.

Medlem

Skumt att det inte kommer till switch.

Medlem

Bra att man får val att välja japanskt tal, dom engelska rösterna var verkligen hemska, en del "röstskådespelare" i första spelet lät som om dom bara läste replikerna rakt upp och ner från ett papper utan någon inlevelse eller känsla alls.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

I see. Då behöver jag inte låna polarens Dreamcast

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Bra att man får val att välja japanskt tal, dom engelska rösterna var verkligen hemska, en del "röstskådespelare" i första spelet lät som om dom bara läste replikerna rakt upp och ner från ett papper utan någon inlevelse eller känsla alls.

Jag som studerat Japanska har alltid imponerats av hur direköversatt Ryo's tal är. Meningsstrukturen lutar mer åt Japanska än Engelska. Det är som att komma in i huvudet på en Japan, man uppfattar hur hövdligt dom uttrycker sig gentemot främlingar.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Bra att man får val att välja japanskt tal, dom engelska rösterna var verkligen hemska, en del "röstskådespelare" i första spelet lät som om dom bara läste replikerna rakt upp och ner från ett papper utan någon inlevelse eller känsla alls.

Det är ju halva charmen med det spelet.

Have you seen any sailors?

Medlem
Skrivet av DJ_Goat:

Det är ju halva charmen med det spelet.

Have you seen any sailors?

Det är inte charmigt när det låter stelt och enormt styltigt på en del personer i spelet, minns när man pratade med en tjej i spelet (minns ej hennes namn) och hon sade: "I want to be a teacher, I like kids" men sade det så totalt utan inlevelse att det lät mest som om man försökt klippa ihop meningen av separata ord från olika tillfällen.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar