Worlds Adrift når Steam Early Access den 17 maj

Robot
Worlds Adrift når Steam Early Access den 17 maj

Sea of Thieves i luften öppnas snart upp för alla.

#Worlds-Adrift, #early-access, #steam


Inaktiv

Om jag fick en krona för varje gång en trailer har texten "Explore" över hela skärmen... Väntade bara på att "Survive" skulle komma fram mot slutet men icket.

Jag gillar dock den grafiska stilen och det ser rätt coolt ut. Dock är SoT något man nog vill förknippas med så lite som möjligt med men detta ser redan ut att ha mer content än SoT även om det var oerhört välgjort men det fanns nära ingenting att göra. Spela 2 timmar har du gjort allt några gånger om.

Medlem

Har följt det här sedan det kom på tal för flera år sedan. Det ser ganska kul ut men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Medlem

Jag har runt 50 timmar lite halv-casual ingame och har inte utforskat klart alla zoner, explore-delen är riktigt cool och det finns en hel del potential i deras crafting/bygg-system.

Tyvärr var griefingen bland det värsta jag sett i något spel, inte helt oväntat kanske med 100% "always on" PVP utan några som helst safe zones, alla kan döda alla när som helst. Problemen har påpekats massor med gånger för Bossa i väldigt genomtänkta inlägg men de verkar inte förstå problemet alls, här är en av många långa trådar med massor av inlägg (kolla den länkade tråden också) och här är utvecklarnas "working as intended"-svar.

Medlem
Skrivet av Gogge:

Jag har runt 50 timmar lite halv-casual ingame och har inte utforskat klart alla zoner, explore-delen är riktigt cool och det finns en hel del potential i deras crafting/bygg-system.

Tyvärr var griefingen bland det värsta jag sett i något spel, inte helt oväntat kanske med 100% "always on" PVP utan några som helst safe zones, alla kan döda alla när som helst. Problemen har påpekats massor med gånger för Bossa i väldigt genomtänkta inlägg men de verkar inte förstå problemet alls, här är en av många långa trådar med massor av inlägg (kolla den länkade tråden också) och här är utvecklarnas "working as intended"-svar.

Jag kanske kan ge en annorlunda bild.

För mig var explore delen oerhört tråkig, combaten emot mobs var till stor del hjärndöd, rewards var tråkiga/ointressanta, all content i spelet kändes tomt.

Förutom just själva PvP delen, de få timmarna jag spelade så löste jag kanske 3 quests samt 2 raids, och sänkte kanske 10 andra spelares skepp, det var fan det enda roliga jag haft i spelet

Lyckades till och med möta kraken en gång (Gud vad tråkig encounter det var, basically världens häftigaste boss som inte ger någon loot alls..)

TBH Enda anledningen jag ens provade spelet var pga 100% always on PVP, synd bara att looten var så värdelös och att riktig progression inte finns.


signatur
1
Skriv svar