Här är alla spelreferenser från Ready Player One enligt författaren själv

Robot
Här är alla spelreferenser från Ready Player One enligt författaren själv
Medlem

Såg den precis på bio. En ganska stadig trea.

Medlem

Att den hade 138 påskägg måste ju vara en referens till Misfits.. XD

Medlem

Är extremt skeptisk till att göra film av den boken... nå, får väl se vid tillfälle.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

2 av 10 glada solar får filmen av mig ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

2.5/5 av mig. Helt ok, no more - no less. Älskade boken.

Medlem

Försökte läsa* boken för ett tag sedan. Det var lite kul första gången då det är nån popkulturell referens, men när det låter som att Wil Wheaton** bara rabblar upp Ginzareklamen i en "OKEJ" -tidning från 1985, så lessnar man rätt fort.

*lyssna på ljudboken.
** Wil Wheaton e INTE bra på ljudböcker.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

** Wil Wheaton e INTE bra på ljudböcker.

Japp, det var därför jag inte klarade mig igenom ljudboken. Har inget emot Wheaton (vet att många helt inte tåler han), gillar det mesta som han gör annars, men han har tyvärr noll talang för ljudböcker

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Japp, det var därför jag inte klarade mig igenom ljudboken. Har inget emot Wheaton (vet att många helt inte tåler han), gillar det mesta som han gör annars, men han har tyvärr noll talang för ljudböcker

Måste säga det var en av de bättre uppläsarna jag hört. Ska dock tilläggas att jag inte lyssnat på många. Men tycker han har bra inlevelse och gör bra skillnad på karaktärerna. Gillade speciellt inlevelsen av delen med flicksynken av en viss brittisk film.
Men älskar boken, filmen var OK. Dock svårt att se objektivt då man är starkt influerad av boken. Samt Silvestris soundtrack som nailar klockren gammal speilberg känsla.

Medlem
Skrivet av MrRoan:

Måste säga det var en av de bättre uppläsarna jag hört. Ska dock tilläggas att jag inte lyssnat på många. Men tycker han har bra inlevelse och gör bra skillnad på karaktärerna. Gillade speciellt inlevelsen av delen med flicksynken av en viss brittisk film.
Men älskar boken, filmen var OK. Dock svårt att se objektivt då man är starkt influerad av boken. Samt Silvestris soundtrack som nailar klockren gammal speilberg känsla.

Har även lyssnat på den uppläst av Wil Wheaton, älskade varje minut av den
Kommer absolut att se filmen när jag kan, men misstänker att jag kommer sakna väldigt mycket från (ljud)boken tyvärr


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@MrRoan: Jag tror att det som de flesta (jag inkluderad) stör sig på då det gäller wil är hans lite gälla röst och hur han har lite jobbiga röstmodulationer, han pratar liksom övertydligt ibland, skitjobbigt tycker jag iaf..
-Vill du höra bra röstskådisar så lyssna på Stephen Briggs eller Nigel Planer då dom läser Discworldböcker.

James Marsters (ja, han som spelade Spike i Buffy) är rätt bra också (Dresden Files).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag upplevde filmen som väldigt som väldigt snygg, bra ljud med en story med massor av förutsättningar som tyvärr inte gick ända in i mål. Vissa av karaktärerna i filmen var också bara okej. Tex Huvudkaraktären var rätt meeh. utan djup. En okej film som passar bio/popcorn/bakis tittande.

Tv-spels filmer är dock på G just nu vilket är trevligt.

Medlem

Filmen var helt ok men helt utan djup, blev lite av en actionfest med mycket CGI. Väldigt välgjord och mycket bra filmat med underbar musik.

Svårt att göra en bra film på en bok då de blir tvungna att kapa bort så mycket vilket i det här fallet gjorde att all karaktärsutveckling och förklaringar/karaktärers tankar föll bort och stora stycken av boken saknades helt.

Så visst, se gärna filmen, den är bra nog för att vara värd pengarna men jag rekommenderar starkt att läsa boken, läsa boken själv och inte lyssna som ljudbok, ger ett mycket större värde.

Medlem

Väldigt långtråkigt film, för mig vara bara en scen bra och det var det roligaste jag sett. Redrum

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Filmen var helt ok men helt utan djup, blev lite av en actionfest med mycket CGI. Väldigt välgjord och mycket bra filmat med underbar musik.

Svårt att göra en bra film på en bok då de blir tvungna att kapa bort så mycket vilket i det här fallet gjorde att all karaktärsutveckling och förklaringar/karaktärers tankar föll bort och stora stycken av boken saknades helt.

Så visst, se gärna filmen, den är bra nog för att vara värd pengarna men jag rekommenderar starkt att läsa boken, läsa boken själv och inte lyssna som ljudbok, ger ett mycket större värde.

Jo, för att göra boken rättvisa skulle filmen behöva vara tre-fyra gånger så lång, eller hellre som en riktigt välgjord miniserie på kanske 10 avsnitt eller så.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar