Diskutera – Vilket spel har bäst story?

Medlem

För mig, ger en film eller serie mer än ett spel story. Jag får noll inlevelse i ett spel tyvärr.

Det mest tråkiga är spel man ska nöta en genetisk banna som knappt har något med cutscen att göra, döda miljon fiender fort för att inte glöma förra cutscen för att titta på nästa. Sen dessa skit spel man ska trycka på vissa knappar i rätt ordning.

Medlem

Alla spel som utspelar sig under ww2, där fattar man storyn utan att ens ha spelat spelen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lore mässigt måste jag säga Dark souls trilogin och bloodborne.
Pratar man gameplay story så är det svårt att inte nämna Last of Us för jäklar va bra det spelet är.
Ett annat spel jag kommer o tänka på är Alan Wake. Minns att storyn verkligen greppa tag om min när jag spela det.

oXo
Medlem

#1 Homeworld 1
#2 Baldursgate 1
#3 Ground Control 1

Medlem

Mina Favoriter är

Final fantasy 7
Batman: Arkham Asylum
Divinity original sin 2
The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Medlem

Gillade storyn i första Starcraft och då i synnerhet Brood War med Kerrigans öde i minnet.

Medlem

Deus Ex: Human revolution
Baldur's Gate 2
KOTOR
Mass Effect 2

Medlem

Xenoblade chronicles 2

RmK
Medlem

Final Fantasy IX - Karaktärerna är så unika och välskrivna, till och med sidokaraktärerna.
The Witcher 3 - Expansionerna var verkligen underbara från början till slut.

Medlem

För min del är det Mass Effect 1-3 som är på topp för mig, speciellt med Extended cut ending. Älskade verkligen storyn (och karaktärerna) i de spelen!

Annars så är jag också väldigt svag för Baldur's Gate II och Throne of Bhaal expansionen. Bra känslosam story som leder till ett riktigt emotionellt klimax.

Medlem

The talos Principle

Medlem

final fantasy 7
metal gear solid serien.
dark souls
myst

både världsstoryn och karaktärs storyn i dessa är väldigt bra tycker jag iaf.

Medlem

Final Fantasy är en riktig klassiker som man inte spelat på många år men måste faktisk hålla med petgr!

123
Skriv svar