En fjärdedel av spelåret har passerat – vilka är vinnarna?

Robot
En fjärdedel av spelåret har passerat – vilka är vinnarna?

Vi lyfter fram kritikerälsklingarna och röstar fram våra egna darlings.

#celeste, #monster-hunter-world, #shadow-of-the-colossus


Medlem
Medlem
Medlem

Kingdom Come Deliverance indeed!

Medlem
Medlem

Far Cry 5. Mest beroende på brist på konkurrens.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

PC Building Simulator!

Medlem

Gillade verkligen Subnautica men Surviving Mars är bra det också.

Medlem

Jag har inte köpt ett enda spel i år. Har tyckt alla vart dåliga för min smak, eller så har man sett gameplay som dessa spel har i andra spel.

Tycker nån borde släppa nått nytt IP med ny gameplay. Inte gammal gameplay som redans har funnits. Kanske jag som börjar bli gammal. Men har inte funnit ett enda spel som jag vart intresserad av.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Vart är FC5 på listan? Men har just spelat färdigt A Way Out och det var otroligt bra.

Medlem

Warhammer vermintide 2 utan tvekan.

Medlem

Varför är inte KCD med? Har inte Warhorse Studios bjudit på en resa till en Stockholms förort, eller glömde de wrapsen?

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Varför är inte KCD med? Har inte Warhorse Studios bjudit på en resa till en Stockholms förort, eller glömde de wrapsen?

Alternativen består av (som det står i artikeln) Opencritics topp 10. Alternativet "Något annat" finns för alla som inte håller med OpenCritic.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance, Sea of Thieves och Hunt: Showdown är dom spelen som gått varmast på hårddisken den senaste månaden. Dock är ju Hunt: Shodown fortfarande i Early Access. Men KDC är min solklara favorit hittils i år.

Medlem

Sea of Thieves. Det har sina brister, men har inte haft så kul med ett spel sen QuakeWorld.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance.

Lätt val!

Fragtjuv

Far Cry 5


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Ambassadör
Xbox

Den här listan illustrerar ganska fint avståndet mellan kritiker och publik. Haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Definitivt Kingdom Come: Deliverance.

Medlem
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Mortaigne: Eller bara att fler har köpt och spelat den senaste västerländska AAA-titeln och en efterlängtad crowdfunding-succé än många av spelen på listan.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Bayonetta + Bayonetta 2! Att jag missat denna fantastiska serie?! Fick mig att skaffa Switch!

jbx
Medlem

Eftersom jag spelar Far Cry 5 några timmar om dygnet så är det nog favoriten i år.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Avstängd
Skrivet av Earthscum:

Jag har inte köpt ett enda spel i år. Har tyckt alla vart dåliga för min smak, eller så har man sett gameplay som dessa spel har i andra spel.

Tycker nån borde släppa nått nytt IP med ny gameplay. Inte gammal gameplay som redans har funnits. Kanske jag som börjar bli gammal. Men har inte funnit ett enda spel som jag vart intresserad av.

Med ditt tankesätt kan du inte ha spelat många spel de senaste 30 åren, eftersom det inte går att spela spel vars gameplay liknar nåt som tidigare gjorts.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Svår fråga då jag bara spelat ett spel som släpptes i år, Ni No Kuni 2, men är sugen på flera av dem. Framförallt Celeste och Far Cry 5 och Kingdom Come: Deliverance.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Har inte spelat något av alternativen, skulle väl eventuellt kunna säga Bayonetta eller Shadow of the Colossus eftersom jag spelat dom tidigare versionerna. Hittils har detta året inte varit intressant alls för mig, ser dock fram emot God of War, OTWD och Red Dead 2.

Medlem

Vermintide 2!

Medlem

Flera bra spel på listan!
Ni no kuni 2 fick de bli.

Medlem

@Earthscum: Into the Breach och Subnautica är mina favoriter hittills, och båda dom spelen måste man väl kunna påstå har lyckats bli väldigt unika upplevelser vad det gäller gameplay. Jag kan inte komma på något annat spel som påminner särskilt mycket om något av dem i alla fall.

12
Skriv svar