Shadow of Wars mikrotransaktioner skrotas – kunde undergräva Nemesis-systemet

Robot
Shadow of Wars mikrotransaktioner skrotas – kunde undergräva Nemesis-systemet
eld
Medlem

Samma team kom även tidigare överrens om att vatten kunde vara blött.

Här är en översättning från PR:

Försäljningen av ingame gold har sinat och i hopp om få fart i försäljning av spelet igen så plockar de bort systemet, mycket likt battlefront 2.

Medlem

Så härligt. Nu kan jag börja överväga att faktiskt köpa spelet.

Medlem

Jag ogillar inte tanken för kosmetiska loot boxes i vissa spel, som nu i Shadow of War.
Men vid speländrande sådana så ogillar jag dem rakt av.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

@WargH: Du faller rakt i deras fälla om du köper det dvs de tjänade vad de kunde på lootboxes och nu kan de tjäna mer pengar på att sälja fler spel. Samt så kommer ju ändringen efter sista dlc:n så man kan spela den med microtransactions. Måste klämma lite mer pengar ur folk.

Sen måste hela spelet balanseras om pga ändringen så det ska fungera som det borde från början.

Usch vad cynisk jag blivit.

Medlem

Ja men grattis. Kan vi få ett slut på alla dessa jävla loot-lådor å annan betalskit i singelplayer-spel nu?

Finns ett spel jag tycker har en schyst betalmodell å det är path of exile. Varför?
1. Spelet är gratis
2. Det är enbart kosmetiska föremål

Jag skulle ALDRIG köpa ett spel för 599kr som innehåller ens en gnutta utav betalt innehåll.

Medlem

Kommer ändå inte köpa det,, de hade sin chans att göra ett bra spel, men girighet var ett större mål..

Quake-konnässsör

@EpicGoblin: Too Little, Too Late med JoJo?

♪♫♬
Come with me
Stay the night
You say the words but boy it don't feel right
What do you expect me to say
(You know it's just too little too late)
♪♫♬
You take my hand
And you say you've changed
But boy you know your begging don't fool me
Because to you it's just a game
(You know it's just too little too late)
♪♫♬

Medlem

Meh, dom har redan visat att dom är villiga att implementera sådant skit så jag avstår ett köp, synd då man gillade första spelet :/ Aja dom får skylla sig själva.

Medlem

@Jaxz: Nåja, jag är snål så jag väntar på någon rea först. Hade de inte introducerat lootboxes från första början så hade jag kanske köpt det tidigare och de hade tjänat mer pengar på just mig. Vad de har tjänat på andra är inte relevant för mig så att det skulle vara fälla känns inte korrekt för min situation.

Försäljningsstatistiken säger dem ändå något om spelet skulle öka efter borttagandet av lootboxes. Men den trista verkligheten är att de troligen har tjänat på sitt val att ha med lootboxes oavsett.

Medlem

Ja detta spel hade jag valt att glömma pga alla olika versioner och lootboxes.
Nu kanske det blir ett köp från grey market eller reakorgen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jaxz:

@WargH: Du faller rakt i deras fälla om du köper det dvs de tjänade vad de kunde på lootboxes och nu kan de tjäna mer pengar på att sälja fler spel. Samt så kommer ju ändringen efter sista dlc:n så man kan spela den med microtransactions. Måste klämma lite mer pengar ur folk.

Sen måste hela spelet balanseras om pga ändringen så det ska fungera som det borde från början.

Usch vad cynisk jag blivit.

Spelet kommer inte balanseras om, utvecklarna anser att spelet alltid varit balanserat till att inte använda butiken, vilket jag kan hålla med om. Enda jag använt orker från butiken för är vissa achievements som jag inte ville offra mina egna surt förvärvade monsterpojkar till.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Spelet kommer inte balanseras om, utvecklarna anser att spelet alltid varit balanserat till att inte använda butiken, vilket jag kan hålla med om. Enda jag använt orker från butiken för är vissa achievements som jag inte ville offra mina egna surt förvärvade monsterpojkar till.

Utvecklarna ansåg att microtransaktioner inte påverkade spelet heller vilket det uppenbart gjorde så nej spelet är inte balanserat.

Testpilot

Hahaha det säger det nu , lagom då jag preciiiis klarat spelet fram till den biten där lootboxeriet blir uppenbart och nu lagt upp min recension på spelet.

bra tajming tycker jag.

Medlem

Letar efter en xbox one s med bra bundling till rimligt pris.... Vill inte ha med detta eller nya AC origins, bara en massa Mikrotransaktioner... blir gaaalen!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja detta spel hade jag valt att glömma pga alla olika versioner och lootboxes.
Nu kanske det blir ett köp från grey market eller reakorgen

Körde igenom hela spelet inklusive shadow wars utan att känna det minsta behov av att betala riktiga pengar för lootboxes. De lootboxes jag öppnade fick jag från community missions , spoils of war och premium valuta som man kan få genom daily missions.

Medlem

@Blackwolfe: sedär.
Vad säger du om.spelet i övrigt.
Är det bra och värdig uppföljare på shadow of mordor som jag.gillade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Utvecklarna ansåg att microtransaktioner inte påverkade spelet heller vilket det uppenbart gjorde så nej spelet är inte balanserat.

Nja, det är inte riktigt sant. De anser att det leder till att folk missar en viktig del av spelet om de använder det, nämligen att springa runt i världen och jaga Orcher i nemesis systemet. Jag skulle bli väldigt förvånad om spelet balanseras om, tror att de helt enkelt bara kommer ta bort butiken och lämna allt annat som det är.

Medlem

@Molotov: Jag älskade 1an, varvade det många ggr. Jag blev ärligt talat besviken på 2an. Allt utspelar sig i fortens närområde, och forten tar upp en stor del av kartan. De stora, öppna ytorna från 1an finns inte.
Inlevelsen är borta, då du slåss mot lallande bard-orcher som slåss med sina lutor. Storyn är OK, men de har tagit för stora friheter med loren.

Ettan var i min värld en solid 10/10, medans 2an var en blaskig 6/10.

Medlem

Spelet är redan balanserat som det är. Jag handlar ingenting och jag får verkligen grinda och då ta det av spelet som så bordes. Bra jobbat. Tråkigt när ens vänner attackerade mig på andra dagen efter spelet släppts och hade oövervinnliga arméer. Jg skulle attackera tillbaka. Var bara att tacka för kaffet och bli besegrad. Nu hinner man kanske upp till deras nivå och kan hämnas

Medlem

@Makkapakka: tack för svaret.
Då kanske det endå kan vara nått från reabacken


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WargH:

Så härligt. Nu kan jag börja överväga att faktiskt köpa spelet.

Mina tankar om detta (inte menad som kritik mot dig eller någon annan som avväger köp):
De fick exakt den kritik vid släppet förra året som de nu säger sig ha fått insikt om på egen hand.
Enda anledningen till att de ändrar sig just nu är för att sälja fler kopior av spelet eftersom de tror att alla som inte har spelet ännu avstod från köp pg.a. alla mikrotransaktioner (vilket i varje fall i mitt fall stämmer). Det känns för min del dels manipulativt från deras sida, men också som att det är för lite för sent för ett spel som inte är relevant längre.

Personligen kommer jag att avstå, dels av princip (som ingen annan såklart måste dela) men främst för att om de kan skita i vad folk säger från första början och sedan ändra sig (utan en egentlig ursäkt), så kan de lika lätt ändra sig tillbaka igen.

Låter detta som en pålitlig part att ingå i handel med?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Mycket bra. Köper det självfallet när det går ned i pris.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av eld:

Samma team kom även tidigare överrens om att vatten kunde vara blött.

Här är en översättning från PR:

Försäljningen av ingame gold har sinat och i hopp om få fart i försäljning av spelet igen så plockar de bort systemet, mycket likt battlefront 2.

Min första tanke också.

Medlem

@Molotov: Reabacken, definitivt. Men förvänta dig inte samma "WOW!" som 1an var. Speciellt med de där jävla orc-barderna...

Medlem

@Molotov: Hade samma upplevelse som Blackwolfe när det kommer till microtransactions. Det roliga var att hitta nya personlighetskombinationer så MTsen var dom mest onödiga jag nånsin sett. Spelet är inte ett radikalt steg framåt från Shadow of Mordor men om du diggade tror jag att du kommer gilla Shadow of War. Det är ett exempel på en uppföljare som gör större och mer än 1an. Största problemet är väl att det börjar bli tradigt mot slutet men för mig var det efter tillräckligt många timmar av kul för att rekommendera det.

Medlem

@Makkapakka: Känns ju rätt i linje med hur Tolkien skrev. Kommer du inte ihåg Tom Bombadill?
På allvar dock kan jag förstå att man vill hålla spelet mer i mörk linje, älskade hype-männen t.ex. (fick mig att flina varje gång) men ibland känns det som en annorlunda ton från storyn.

Medlem

@Juel91: tack för bra inlägg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låt oss hoppas de andra spelföretagen tar efter detta! Inget mer betala för ett spel, men få bara halva innehållet.

1
Skriv svar